Mercedes Sprinter 208d 2.3 - nie ładuje, to nie regulator napięcia

17 Mar 2020, 20:29

Pacjent: Mercedes Sprinter 208d 2.3 1995r.
Sprawdziłem miernikiem to na wolnym biegu napięcie wynosi 12,1V a jak przygazuję to rośnie do 14,3V. Jak jest podczas jazdy nie wiem..
Mam alternator Boscha i dziś wymieniłem regulator napięcia, ale nic się nie zmieniło. Na desce rozdzielczej nie pali się w ogóle ikonka akumulatora nawet podczas rozgrzewania świec.

Macie może jakiś pomysł co to może być? ewentualnie w do jakich innych modeli wchodził ten sam akumulator? tak by łatwiej mi było znaleźć jakąś używkę w dobrym stanie.
modessef1
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 17 03 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

17 Mar 2020, 20:44

Sprawdź napięcie na wyjściu z alternatora a nie na klemach
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Mar 2020, 21:50

Prawdopodobnie brak wzbudzenia alternatora. Mogą to być diody wzbudzenia w altku. Inną przyczyną mogą być szczotki lub komutator, ale to mało prawdopodobne. Ja bym stawiał na brak wzbudzenia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Mar 2020, 19:12

Kupiłem nowy akumulator i wymieniłem. Niestety nic się nie zmieniło :( na desce rozdzielczej w ogóle nie pali mi się ikonka akumulatora przy odpalaniu samochodu. Co sprawdzić teraz?
modessef1
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 17 03 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

29 Mar 2020, 19:40

Odpowiedź masz wyżej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Mar 2020, 20:01

Pozostaje jeszcze kontrolka aku. Kiedyś ładowanie było rozwiązane tak, że przez kontrolkę ładowania szedł obwód wzbudzenia. Jak kontrolka się przepaliła, to nie było ładowania. Warto więc sprawdzić czy żaróweczka od tej kontrolki się nie przepaliła i dlatego nie świeci, a co za tym idzie nie ma ładowania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    15 lat sukcesów marki Dacia
    Na rynku polskim marka znalazła ponad 180.000 nabywców. Największą popularnością cieszy się Dacia Duster, która w 2019 roku już po raz kolejny utrzymała pozycję lidera segmentu SUV i jest najchętniej wybieranym ...

31 Mar 2020, 17:37

Oczywiście chodziło o to, że kupiłem nowy alternator postaram się sprawdzić co poradziłeś
modessef1
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 17 03 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

04 Kwi 2020, 10:33

Obecnie walczę z dostaniem się do licznika bez połamania zatrzasków etc. Szukam jakiejś instrukcji w necie jak to zrobić. Jakby ktoś z Was miał jakieś wskazówki/instrukcję to byłbym wdzięczny
modessef1
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 17 03 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

05 Kwi 2020, 11:33

W nowszych Sprinterach wystarczy podważyć delikatnie ( nawet paznokciem ) górną środkową część zestawu wskaźników i wychodzi. Nie ma żadnych śrub. Jak jest w starszych modelach, nie pamiętam. Ale może być podobnie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000