Mercedes W202 Brak komunikacji kluczyka z autem po rozładowaniu akumul

23 Sie 2017, 22:51

Witam. Moje auto to Mercedes W202 C180 1997r. benzyna + lpg, automatyczna skrzynia biegów.
Opiszę krótko swój problem:
Wracam po kilku godzinach do samochodu i nie mogę otworzyć drzwi pilotem "rybką". Pomyślałem, że to wina baterii w pilocie. Wymieniłem, dalej żadnej reakcji centralnego zamka. Dodam, że mechanicznie nie mogłem otworzyć kluczykiem bo był uszkodzony zamek. Wspólnie z kolegą otworzyliśmy drzwi od zewnątrz przeciskając drut do środka samochodu i szarpiąc za klamkę. Po dostaniu się do pojazdu okazało się, że jest rozładowany akumulator (awarii uległ czujnik temperatury w układzie chłodzenia i wiatrak od chłodnicy cały czas pracował). Przepchnęlismy samochód na luzie aby mieć dostęp przez tylne drzwi do akumulatora w bagażniku i podłączyliśmy kable z kolegi auta. Kluczyk przekręciłem na zapłon i próbuję odpalić, zero reakcji rozrusznika. Przełożyliśmy jego akumulator do mnie i tutaj zaczęły się problemy. Stacyjka raz blokowała się, a raz dawała się przekręcić, jednak rozrusznik w ogóle nie kręcił. Kolega pojechał do domu, ja naładowałem swój akumulator i dzisiaj okazuję sie,że samochód nie reaguje na otwarcie kluczyka, ponadto stacyjka jest zablokowana na amen. Dodam, że poprzedni właściciel dokładał jakiś alarm do pojazdu i pilot od tego alarmu działa i powoduje zamknięcie centralnego zamka i uzbrojenie alarmu.
POMOCY! Zwracam się do was koledzy o radę co robić w tej sytuacji.
Pierwszy kluczyk padł mi pod koniec lipca i oddałem do naprawy po czym fachowiec stwierdził ze nie da się naprawić i musi sprowadzić jakąś część lub moduł, później był długi weekend. Zabrakło mi kilka dni żeby do niego jechać. Jednak do awaryjnego otwarcia tez by mi nie pomógł. Co do zamka to nie przyszło mi do głowy ze może być zepsuty i zęby go sprawdzić do póki nie zaszła taka konieczność. Troche jestem sam sobie winien. Co do mojego problemu najprawdopodobniej wina NIE leży po stronie kluczyka, ponieważ sprawdził mi go na jakimś odbiorniku Pan zajmujący się dorabianiem kluczy u którego wymieniłem w pierwszej kolejności baterie. Uruchamiają awaryjnie samochody jednak oprócz Mercedesów. Jestem z Płocka. Bardzo proszę o pomoc! Zwracam się do was koledzy o radę co robić w tej sytuacji.
jaskola4
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes W202 C180
Silnik: 1800 cm3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1997

24 Sie 2017, 08:34

Czujnik temperatury z układu chłodzenia wymieniłeś? Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki?

jaskola4 napisał(a):Kluczyk przekręciłem na zapłon i próbuję odpalić, zero reakcji rozrusznika. Przełożyliśmy jego akumulator do mnie i tutaj zaczęły się problemy. Stacyjka raz blokowała się, a raz dawała się przekręcić, jednak rozrusznik w ogóle nie kręcił.
Tylko rozrusznik nie reaguje? Wszystkie inne kontrolki się świecą i elektryka działa? Często jest taka sytuacja jak immo jest zablokowane spotkałem się z tym w różnych samochodach.

jaskola4 napisał(a):Dodam, że poprzedni właściciel dokładał jakiś alarm do pojazdu i pilot od tego alarmu działa i powoduje zamknięcie centralnego zamka i uzbrojenie alarmu.
Rozumiem, że w drugą stronę też działa rozbrajając alarm. Masz osobny pilot i nie korzystasz z rybki oryginalnej?

Pilot w kształcie rybki miał problemy które potrafiły się pojawić po jego upadku. Jest tam na płytce taka cewka od strony grota w kluczyku która służy do zasilania immobilizera w kluczyku przez indukcję ze stacyjki. Zdarza się że przy upadku zrywa się jej połączenie z jednej strony i wtedy już auta nie odpalisz. Sama bateria w kluczyku nie zasila immo tylko centralny zamek. Nie jest to trudne do naprawienia ale trzeba uważać żeby nie popsuć całej płytki podczas lutowanie można ją szybko przegrzać.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Sie 2017, 09:07

Póki co samochód stoi na parkingu pod pracą. Chciałem się was zapytać czy odpalę samochód bez zamawiania lawety i targania go do mechanikay
Czujnik temperatury jest nie wymieniony jednak odłączyłem wentylator, żeby nie wyładował znów akumulatora przed rozruchem. Bezpieczniki sprawdziłem, te które są w bagażniku i skrzynkę bezpieczników pod maską po prawej. Wszystkie sprawne. Tak tylko rozrusznik nie reagował, gdy jeszcze stacyjka się nie zablokowała.
Podejrzewam, że to zablokowane immo bo cała historia spowodowana jest rozładowanym akumulatorem i otwarciem klamki drutem.
Mam oddzielny pilot do alarmu który działa, otwiera, zamyka samochód, uzbraja alarm i go wyłącza gdy się włączy. Jednak do tej pory z niego wcale nie korzystałem.
Kluczyk nie spadł mi więc uszkodzenie mechaniczne kluczyka jest bardzo mało prawdopodobne.
Jak mogę odblokować immo?
Dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam
jaskola4
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes W202 C180
Silnik: 1800 cm3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1997

24 Sie 2017, 09:53

jaskola4 napisał(a):Jak mogę odblokować immo?
Jak możesz zerknij na tą płytkę i sprawdź czy ta cewka nie jest luźna. Przynajmniej będzie można ten problem wyeliminować.

W przypadku rybki nie trzeba go kodować i jak nie odblokowuje stacyjki to trzeba by ją przejrzeć, a jak nie odpala tak jak w Twoim przypadku to 90% wina kluczyka. Może być też cewka w stacyjce która na zasadzie indukcji przekazuje napięcie do kluczyka do zasilania immo. Z tym pilotem powinieneś odpalić auto nawet bez baterii w nim :)

PS. Jak byś miał kluczyk w kształcie scyzoryka to trzeba dwukrotnie nadać sygnał (wcisnąć przycisk na pilocie otwierania) i następnie w przeciągu 15 sekund włączyć zapłon. Kluczyk nie może być w stacyjce jak wciskasz przycisk.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Sie 2017, 20:25

Sprawdzilem cewke w kluczyku. Siedzi sztywno. Wszystkie luty sa ok. Biorac pod uwage okolicznosci to sprawca wydaje mi sie immobilajzer. Auto zablokowalo sie po otwarciu go drutem ktorym pociagnalem klamke. Na poczatku stacyjka dawala sie przekrecic. A oozniej zblokowala sie na amen. Ciezko mi uwierzyc ze zepsulaby sie akurat teraz...
jaskola4
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes W202 C180
Silnik: 1800 cm3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1997

25 Sie 2017, 09:50

jaskola4 napisał(a):Na poczatku stacyjka dawala sie przekrecic. A oozniej zblokowala sie na amen
A nie jest to wina czasem blokady kierownicy? Próbowałeś lekko nią ruszać i wtedy przekręcać kluczyk. W tym przypadku masz tylko dwie opcje blokada kierownicy przeszkadza lub problem z samą stacyjką tam nic innego nie może jej blokować.

Jak nie przekręcisz kluczyka to nie będziesz wiedział czy immo blokuje dalej i samochód nie odpala. Trzeba najpierw uporać się z tym problemem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Sie 2017, 17:41

Blokada kierownicy sie nie wlaczyla. Mozna nia krecic. Raczej jest to wina immo poniewaz samochod przestal reagowac na kluczyk w ogole. Nie czyta w stacyjce, nie zamyka ani nie otwiera samochodu
jaskola4
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes W202 C180
Silnik: 1800 cm3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1997

26 Sie 2017, 19:08

A nie ma czasem w stacyjce elektrycznej blokady, która ustępuje po rozpoznaniu kluczyka?
Powiem tak - problem jest z kluczykiem albo samą stacyjką.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Lip 2018, 10:14

Witam
Jak skończyła sie przygoda. Mam podobny problem i szukam rozwiązania. Pozdrawiam
sapiecha00
Obserwowany
 
Posty: 1

13 Kwi 2021, 14:38

Witam,
Podłączę się do tematu. Mam uszkodzoną stacyjkę, Mercedes W203, 2006 rok. Nie czyta kluczyka, zero reakcji, kierownica zablokowana. Dzwoniłem do mojego mechanika i mówi, ze należy wymienić stacyjkę, moje pytanie czy może być używka, czy lepiej nową?? Dzięki wielkie :)
sosek1
Nowicjusz
 
Posty: 6

19 Kwi 2021, 10:19

Lepiej nową
szczurek12
Nowicjusz
 
Posty: 12

20 Kwi 2021, 11:15

Jeżeli ktoś Ci zaprogramuje wszystko do używki to wybór należy do Ciebie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4