07 Cze 2016, 20:01
Wypowiem się o w211 3.2 r6 cdi, bo z nim miałem największą styczność. E klasa jest to jednak wyższy segment, na pewno jest wygodniejsza i oferuje większy komfort. Polecanymi silnikami w e-klasie są raczej te dieslowe - r6 i v6. Z benzynowych oczywiście v8 i od biedy e240 v6 - silnik ten jednak nie powala ani osiągami, ani spalaniem, ale jest to bardzo trwała jednostka. Inne (no może poza e350) też raczej nie powinny sprawiać problemów, ale wymiana rozrządu w takim e200 może pociągnąć po kieszeni. W przedliftowych wersjach jest pompa hamulcowa sbc, która posiada określoną ilość hamowań (w dużym skrócie myślowym) i jej wymiana kosztuje około 5tyś zł (można regenerować za cenę zbliżoną do 1200zł - ale są sprzeczne opinie o regeneracji). Pozostałe części eksploatacyjne na akceptowalnym poziomie, nie jest to passat czy golf, ale decydując się na kupno takiego auta trzeba się liczyć z tym, że po kieszeni może ruszyć. Zawieszenie może być wielowahaczowe lub hydrauliczne. Wiadomo wielowahacz będzie tańszy w utrzymaniu. Wersja kombi na tylnej osi posiada tylko hydrauliczne zawieszenie.
W211 większą część karoserii posiada aluminiową więc problemu z rdzą tak jak w w203 nie będzie.
Po szczegółowe informację najlepiej zajrzeć na fora danych modeli. Wypowiadają się tam osoby bardzo dobrze zorientowane w realiach tych samochodów i na pewno doradzą dobrze.
Nie wiem też o jakich kwotach rozmawiamy, ale bez 30 tyś zł nie ma co podchodzić do zakupu w211/.
Pozdrawiam