jako osoba znająca temat do bólu
odradzam w221 z silnikiem 320cdi
odradzam audi a8 z silnikiem 4,2 tdi
w w221 nie ma juz tego samego silnika co w w220
tzn niby tez 320cdi ale w praktyce to juz silnik V6 a nie R6
inne wtryski ( nie można ich sprawdzić , nie da sie ich regenerować ) ( ale nie jest to problem )
w pierwszych rocznikach w mercedesie potrafiły pękać kolektory wydechowe (najczęsciej padały dość szybko i serwis je wymieniał na własny koszt
więc można by uznać że wcale silnik mercedesa nie jest zły
odnośnie audi , ja nie mam dostępu do a8 lecz do s8 i muszę przyznać iż jest to przykre auto gdyż na przeglądach zostawia się po 13-16 tyś zł i jest to bolesne gdy na parkingu ubije wam ktos auto to jest tragedia , gdyż jest z alu
natomiast zawieszenie w mercedesie jest niezniszczalne poza 1 małym... gumy stabilizatora nie są wymienne , występują jako cały stabilizator ( napewno z czasem pojawią się jakies osoby regenerujące te stabilizatory aczkolwiek wtrzymują one 100 tyś km w polsce po czym zaczynaja dopiero lekko zgrzypieć więc może warto kupic ori
audi jak i mercedes maja elektroniczny hamulec ręczny , obecnie maja go nawet ople czy passaty i inne samochody z jedną mała róznicą , w mercedesie nadal jest to system typowo mechaniczny gdzie nie znajdziemy pedału lecz przycisk , w audi wszystko działa inaczej i bywa tak ze kierowca nie moze ruszyć z parkingu lub po wyładowaniu akumulatora hamulec postojowy traci adaptacje więc jest to równie denerwujący system jak SBC w mercedesach sprzed niemal 10 lat ( został on wycofany ) jednostki TDI również są bardzo delikatne więc ...
spalanie a8 3.0 TDI w mieście to 15 litrów 320cdi spala znacznie mniej