Meredes

15 Maj 2011, 22:00

Witam
Który silnik najlepszy w W210 kombii

-2.5TD manual

-2.9TD manual/automat

-3.0TD automat
wszystkie w wyposazeniu avantgarde najlepiej z aut.klimą , ASR i hakiem
traker007
Początkujący
 
Posty: 100
Miejscowość: poznan

15 Maj 2011, 22:06

2,5TD i 2,9TD moim zdaniem nie oplaca sie kupic, pala wiecej od 220CDI, a moca w cale nie zachwycaja, wg mnie to 3.0TD, lub 220CDI. Moze i 220CDI slabsze, ale spalanie srednie bedzie nizsze o jakies 1l/100km.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

15 Maj 2011, 22:10

Chyba najlepiej 3,0 ewentualnie 2,9
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

15 Maj 2011, 22:37

Do W210 najlepiej wziąć właśnie 2.9TD motor nie do zajechania, poza tym spalanie kształtuje się od około 6.5L do max 10 w mieście na krótkie odcinki, 3.0TD pali o około 0.8-1L więcej. W CDI nie warto się pchać oszczędność znikoma, eksploatacja wychodzi drożej. Do CDI trzeba lać dobre paliwo i tylko to, jak się spełni ten warunek nie napotkamy większych trudności.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

16 Maj 2011, 09:32

Jak W210 przed liftem to tylko 290TD ponieważ... spalanie bardzo zbliżone jak w 220D a jednak 129KM i 300Nm, do tego dynamika ustępująca 300TD ale zadowalająca i lepsza niż 220D, 290TD jeżdżę na codzień i spala ok 6.7l/100km czasami również 300TD i tutaj spalanie jest sporo wyższe, kolega mający 300TD również to potwierdza wiec to nie wyjątek. Do tego kultura pracy jednostki R5 niezła. 290TD na trasie przy spokojnej jeździe wykręcisz ok. 1300-1400km na zbiorniku.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Maj 2011, 15:57

Najlepsza opcja ,to oczywiście 290TD,skrzynia? Oczywiście automat,jeśli w bardzo dobrym stanie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekojzada zaczyna się, zanim wsiądziesz do samochodu
    Ekojazda to nowoczesny i oszczędny styl prowadzenia auta. Świadomy użytkownik samochodu mądrych wyborów dokonuje jeszcze przed ruszeniem z miejsca, m.in. poprzez dbałość o stan techniczny pojazdu. Warto być ekokierowcą, ...

16 Maj 2011, 18:55

Ja mam manuala i nie jest źle :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2011, 05:38

Jogi oczywiście,że manual jest dobry,niestety, Mercedes te skrzynie robi ciut nieprecyzyjne ,poza tym długi skok wajchy,to myślę jest męczące podczas jazdy po mieście,zresztą Okular to auto raczej tylko na trasy,automat w mieście mógłbym przełknąć.Okularniki automaty mają niezłe,jeśli się o nie dba to wytrzymują ho,ho.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2011, 10:17

Zarówno 2.9TD jak i 3.0TD to niezawodne silniki. Ja bym nie wziął 2.9TD już z samego wzgledu na to jak to autko chodzi. Jak dla mnie to muł i jeszcze te silniki/głos...sprinter.3.0TD...mi palił ok.8-9L przy agresywnej jeździe i nikt nie chciał uwierzyć. Takie były realia. Przyjemnosć z jazdy bezcenna :P
Kolego jeśli ci nie przeszkadzaja osiągi 2.9TD praca silniki to bierz i się nie zastanawiaj :P
bartek4334
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: KMP

17 Maj 2011, 12:33

Fakt, skrzynka manualna ma dość długi skok, BMW ma krótszy ale idzie przywyknąć :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2011, 13:52

Jogi ok,racja ,tylko ileż można tą ręką machać do, przed maski ,czy za zadek auta?! :mrgreen:w mojej W115 z 72r było z tym o wiele lepiej :grin:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2011, 14:02

Mi to nie przeszkadza za bardzo, szczególnie że przez pewien czas jeździłem Kaczorem 207D i tam dopiero się machało :mrgreen: a wcześniejsze Merce to były A/T :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2011, 14:13

Jogi,ja po tym machaniu mogę śmiało ruszać na Adamka,nawet bez rękawic,zamach mam Okrutny :!: :mrgreen: Rapsko wyrobione :!: Ale,przepadam za tym Meśkiem,ma to coś w gnatach i bebechach,bo 190-tka nie ma.Polecam Okulara z czystym sumieniem,jestem Zakochany,spoko ,spoko,to Mercedes(nie facet :!: )Najbardziej fascynuje mnie to podejście tego auta do spraw połykania,nie potrzebuje paliwa :mrgreen: ,jak na takie Krówsko,to to jest dla mnie SZOK :!: ,290 TD pali tyle samo(w manualu) a mocniejszy o 40% :!: :shock:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2011, 14:55

Ogólnie to wg. mnie udane auto, jeśli dbasz o nie odpowiednio to problemy z korozją nie występują raczej. Poza tym jak robisz długą trasę to nie męczy tak jak coś innego, jest wygodny a bagażnik spokojnie starcza na dłuższy wyjazd. Wygoda, komfort podróżowania ok, fajnie to wybiera nierówności i daje poczucie bezpieczństwa.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2011, 15:34

PhantomASA1 napisał(a):Najbardziej fascynuje mnie to podejście tego auta do spraw połykania,nie potrzebuje paliwa :mrgreen: ,jak na takie Krówsko,to to jest dla mnie SZOK :!: ,290 TD pali tyle samo(w manualu) a mocniejszy o 40% :!: :shock:


W210 nie jest az taki w cale duzy, on tylko sprawia wrazenie auta ktore jest wielkosci A8 czy BMW 7, siedzac w nim w srodku i z zewnatrz tez na duzego wyglada, ale porownujac go do Audi A6 C4, to wg wymiarow jest dluzszy zaledwie o 2 cm. Nie wiem skad w W210 duzo wiecej miejsca w srodku niz w A6 C4, ale jest wiekszy w srodku zdecydowanie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI