Mitsubishi Pajero clasic a Mitsubishi Pajero Pinin

08 Lis 2010, 08:24

Święta prawda...nie wyobrażam sobie dojazdów dopracy Patrolem (coć zimą pewnie kilka razy pojadę), szczególnie że w sobotę utopilem go do wysokości przełączników nawiewów...zauważyłem że niektózy przenoszą konsolę z tunelu koło licznika, patrzyłem, da radę to zrobić żeby w to wsadzić i radio (nowe bo tamto powiedziało dość) i CB... :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lis 2010, 08:09

Jeżeli dla kogoś tak jak dla mnie wyjazd w „teren” oznacza po prostu zjazd z asfaltu na drogę gruntową (również podmytą), szuter, pole, trawę itp. to SUV napędem na 4 (czyli taki Pinin, Grand Vitara ) sprawdzi się wystarczająco, a jego eksploatacja, chociaż oczywiście droższa niż osobówki (chociażby same wymiany oleju w napędach – w osobówce rzadko się to w ogóle robi), nie powinna zrujnować portfela (chyba że mówimy o zużytym Freelanderze ;)). Tak coś czuję że tego szuka kolega, ale może się mylę. Co prawda lepiej mieć dwa auta – np. mniejsze do dojazdów do pracy, ale to już wybór indywidualny.
Pocieszny mam do Ciebie jako eksperta pytanie apropo napędów Pinina.
Nie znam się, ale z tego wyczytałem (nie na forach), to Pinin z SS4 ma inaczej niż SS4 w PII i w położeniu 4H jest DOŁĄCZANY napęd na przód w razie potrzeby, włączany wolnym kołem (freewheel) w przednim moście w razie potrzeby gdzie dopiero wtedy wiskoza za centralnym dyfrem dozuje moc (do 50:50), czyli nie jest to odpowiednik przełożenia w moim Full Time czy AWD jak ktoś woli, bo tam wiskoza ma nominalny podział mocy 50:50 i potem ewentualne płynne zmiany tego rozdziału. Przy położeniu 4Hlc i 4Llc mamy do czynienia z blokadą dyfra (czy może raczej wiskozy) na 50:50 bez możliwości zmiany podziału. W niektórych jeszcze jest tylny most z LSD ale jakimś takim innym, co to nie wymaga oleju do przekładni samoblokujących się (heli coś tam chyba).
Czy mój opis jest prawidłowy? Bo tak ostatnio o tym dyskutowałem.
Drugie pytanie, czy w przełożeniu 2H w SS4 przedni wał kręci się podczas jazdy czy nie? Bo mnie wydawało się że tak, bo tak jak pisałem przód włącza wolne koło, a wiskoza chyba nigdy ż tak nie wysprzęgla (oczywiście bez przekazywania mocy) żeby wał stał w miejscu podczas jazdy. Dlatego myślę, że wielkiej różnicy w spalaniu pomiędzy 2H i 4H w Pininie nie ma. Mylę się?
Pozdrawiam!
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

09 Lis 2010, 10:41

z tego co się orientuje rozłożenie napędów jest identyczne, jeśli nie masz różnicy w jeździe 2x4 i 4x4 to proponuje sprawdzić podciśnienia zapinające sprzęgiełka czy trzymają,
w misiu rozpinanie półosi jest podciśnieniem i jak padnie półosie są spięte (czyli w razie awarii mamy most ze stale spiętymi sprzęgami, po inszemu w razie W mamy 4x4 )
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Lis 2010, 10:59

To co piszesz to się zgadza z moją wiedzą. To sprzęgiełko o którym piszesz to rozumiem właśnie wolne koło (czyli rodzaj sprzęgła) w przednim moście włączane rzeczywiście ciśnieniowo - jak ciśnienia nie ma to jest załączone.
Ale jednocześnie sugeruje to że nawet jeżeli jest włączony 2H to przedni wał (od skrzyni do mostu) i tak się kręci, więc zabiera moc (swoim bezwładem), a nie stoi w miejscu.
mam w tym rację?
P.S. Ja mam MPI więc mam tylko stały napęd AWD bez SS4.
Pozdrawiam!
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

09 Lis 2010, 11:40

dokładnie tak jak piszesz ;)
a jeśli masz stały napęd, to masz stałe zabieraki, bez możliwości rozłączania :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Lip 2013, 09:58

Nie zgodze sie z kolegami mam pajero pinin 2.0 GDI i z czym mam problem to ze brakuje mi terenu w ktorym bym mogl pjezdzic opony to podstawa a w zawieszeniu mozna zmienic co sie zechce kwestkia pieniedzy pozdrawiam :)
dodek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 06 2001
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: pajero pinin
Silnik: 2.0 gdi
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Szyby samochodowe - wszystkie kody rozszyfrowane
    Szyba samochodowa jest elementem istotnym dla bezpieczeństwa. W nowszych pojazdach klejona szyba przednia zapewnia do 30 procent sztywności nadwozia. Ale właściciele młodych i oldtimerów powinni zdecydowanie postawić ...
    Jak sprawdzić / obliczyć szerokość felgi? - instrukcja
    Większość felg myślę, że jakieś 90% będzie miało specjalne oznaczenia co do rozmiaru i wystarczy tylko je odczytać. Jednak zdarzają się też takie które ich nie posiadają i wtedy pozostanie nam obliczyć szerokość felgi ...

09 Lip 2013, 17:52

Trochę stary kotlet :no:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna