Ominąć zapalniczkę VW Passat b4

27 Sty 2014, 19:42

Gniazdo mojej zapalniczki nie działa, a jako że jestem w internacie i nie mam za dużo narzędzi itd, zastanawiam się czy można ominąć gniazdo zapalniczki.

Posiadam Transmiter FM, i zastanawiam się czy mogę go bezpośrednio podłączyć pod akumulator, na kable? Nie znam się na elektryce za bardzo więc proszę o radę.

Dzięki
dzicz1251
Obserwowany

Prawo jazdy: 10 02 2013
Auto: VW Passat B4
Silnik: 2.0 16v 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

27 Sty 2014, 20:19

dzicz1251 napisał(a):Gniazdo mojej zapalniczki nie działa, a jako że jestem w internacie i nie mam za dużo narzędzi itd, zastanawiam się czy można ominąć gniazdo zapalniczki.

Posiadam Transmiter FM, i zastanawiam się czy mogę go bezpośrednio podłączyć pod akumulator, na kable? Nie znam się na elektryce za bardzo więc proszę o radę.

Dzięki

Ja też nie czuję się mocny w tym temacie ale mogę Ci powiedzieć, że absolutnie nie!!! Albo naprawa gniazda zapalniczki, albo wizyta u dobrego elektryka by zrobił profi podejście. Ja osobiście polecę Ci wizytę u dobrego elektryka, który po prostu naprawi Ci gniazdo zapalniczki za jakieś grosze...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz

Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1993

27 Sty 2014, 20:27

Tylko aktualnie mam tylko na paliwo a nie chce jechać 6 godzin do domu gdzie przez pół trasy szukam jakiejś dobrej stacji :)
dzicz1251
Obserwowany

Prawo jazdy: 10 02 2013
Auto: VW Passat B4
Silnik: 2.0 16v 150KM
Typ: Kombi
Rok produkcji: 1995

28 Sty 2014, 16:07

Z aku możesz smiało podłączyć, ale ważne jest, żebyś obwód zabezpieczył bezpiecznikiem - najmniejszy to chyba 5A. A i tak nie wiem, czy nie będzie za duży. Dobrze by było mieć bezpiecznik tzw. radiowy około 1A.
Możesz też zamist z aku podłączyć się pod któryś z bezpieczników w skrzynce.