Mondeo MK4 1.8tdci 125KM zgasł i nie odpala

15 Lip 2019, 22:17

Witam szanownych forumowiczów :)
Zaczynając od początku. Posiadam mondeo MK4 z 2007r. 1.8 TDCi 125KM. Rozrząd wymieniony kompletny przy przebiegu 235k tys. Aktualnie auto ma 266k tys. po 21 miesiącach użytkowania. Od jakiegoś czasu miałem problemy z rozrusznikiem, którego podejrzewałem o złe odpalanie samochodu. Objawiało się tym, że np. rano auto kręciło bardzo słabo lub wcale. Słychać było cykanie, a po paru godzinach odpalał od razu jakby nigdy nic. Najczęściej objaw był taki choćby akumulator był wyczerpany, ale aku jeszcze na gwarancji, ładowanie ok, pojemność też ma dobrą. Z racji braku czasu męczyłem się z tym odpalaniem. Tym bardziej, że objawy trwały czasem kilka dni i ustępowały na kilka tygodni. Od piątku, aż do dziś był spokoj z odpaleniem. Przechodząc do sedna dziś jechałem wymienić klocki. Po wymianie zrobiłem sobie pół godzinną rundkę na dotarcie klocków. Po 10-15 min przerwie odpalam samochód. Odpalił od strzała, silnik klekotal sobie jak zawsze i tu niespodzianka po przejechaniu 1-2 metrów samochód zgadł. Rozrusznik kręcił jak szalony i silnik ani drgną, żeby odpalić. Kontrolki nie pokazują, żadnego błędu. Kontrolka z silnika zawsze gaśnie po kilku sekundach od przekręcenia kluczyka, czyli tak jak zawsze.
Gdzie szukać przyczyny? Auto stoi u teścia ok 30km od mojego domu. Nie znam tam żadnych warsztatów, ani magików, więc w miarę możliwości chciałbym sam ogarnąć sytuację, jeśli w ogóle jest to możliwe. Zaznaczę, że po za tym odpalaniem nie było żadnych objawów, dziwnych dźwięków, pisków itp. itd., i było czuć, że ma kopa jak na takie gabaryty i małą moc. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomoc.
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

15 Lip 2019, 22:33

sprobuj na plaka
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Wrz 2019, 11:28

Witam ponownie. Problem z odpalaniem za pierwszym razem został rozwiązany. Okazało, się że przetarty był wąż paliwowy przed filtrem paliwa. Cześć wymieniona, układ odpowietrzony i auto paliło. Z rozrusznikiem sprawa wyglądała tak, że kapał na niego płyn chłodniczy z obudowy termostatu. Po spryskaniu go sprayem do styków rozrusznik kręci normalnie i nie przerywa.
Niestety dwa tygodnie temu samochód znowu zgasł po odpaleniu. Mechanik odpalił go na plaka, był znów jakiś wąż zgremnialy, wymienił go i samochód jeździł aż do dzisiaj. Rano sytuacja co poprzednio. Po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów auto zgasło i tylko kręci i kręci. Odpalił na plaka. Pytanie gdzie szukać przyczyny? Auto normalnie jeździ, dobrze przyspiesza. Nie widziałem, żeby gdzieś się paliwo lało czy plamy na kostce zostawiało. Pompa siada? Wtryski nie domagają?
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Wrz 2019, 11:45

Czy pompa czy wtryski niestety nie da się określić na oko czy słuch, trzeba by było wymontować i sprawdzić. Warto rozwalić filtr paliwa sprawdzić nie nie ma opiłków ( tylko nie rozciąć bo wiadomo że wtedy pojawią się opiłki) druga sprawa zdarza się też że jest nieszczelność na złoczkach przewodów i filtrem i poprostu układ się zapowietrza a Forda ciężko odpala gdy jest zapowietrzony.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2019, 19:39

Witam ponownie. Po kilku takich sytuacjach problem rozwiązany. Pomogło założenie zaworku zwrotnego i od tego czasu z samochodem nie ma żadnych problemów i pali od strzała. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004