Montaż filtra stożkowego Mercedes CLK W208

06 Wrz 2022, 22:10

Cześć wszystkim. Po długich poszukiwaniach w internecie postanowiłem napisać na forum. Posiadam Mercedesa CLK W208 2.0 16V Kompressor 192 konie. Jako że lubię się bawić przy tym aucie i jest moim oczkiem w głowie to lubię go w jakiś sposób ulepszać. Rozmyślałem ostatnio nad dodanie filtra stożkowego, właśnie o niego chciałem się spytać. Często widziałem że ludzie montują tam dwa filtry (jeden do jednej rury w stronę silnika a drugi do drugiej rury w stronę kompresora, jeśli źle mówię to mnie poprawcie), a niektórzy montują jakieś kolanko że łączą te dwie rury i dają jeden filtr stożkowy. Chciałem się spytać czy ogólnie dobrze rozumiem jak to jest zrobione i który z tych sposobów jest lepszy? Czy wystarczy kupić zwykły filtr stożkowy np K&N czy musi być dedykowany do tego modelu i specjalny do kompressora? Dziękuję wszystkim za odpowiedź i na pewno napiszę na co się zdecyduje :) Pozdrawiam, FrooZy
FrooZy
Nowicjusz
 
Posty: 12

06 Wrz 2022, 22:22

Już pomijając że nic Ci to ale da... baaa nawet zaszkodzisz to jak już chcesz tak bardzo coś modzić to kup wkład KN.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Wrz 2022, 07:00

Filtry jak i inne części do samochodu posiadają nr OEM okreśkają one specyfikę części określoną przez producenta pojazdu.Filtr do samochodu owszem będzie pasował z innego pojazdu lub uniwersalny K&N ale jak pisze mój przedmówca zastosowanie takiego filtra nic ci nie da z wyjątkiem wydanej kasy i poprawy sampoczucia. :no: Filtr musi być dostosowany do danego pojazdu i modelu sinika ,musi posiadać określoną gęstość materiału filtrującego ,która zapewnia nie tylko filtrację ale i odpowiedni przepływ powietrza. :yes: Na dodatek filtr K&N trzeba czyścić częściej,nawilżać a więc dodatkowa obsługa ale jak lubisz się bawić w brudzie twoja sprawa.A jak to wygląda w praktyce..znajomy kupił taki filtr K&N i zamontował w Mitsubishi Pajero okazało się ,że przy gwałtowynym przyśpieszeniu gdy wcisnął gaz do ,,deski" silnik lekko sie przydławiał bo gwałtownie otrzymał dużą ilość powietrza w stosunku do dawki paliwa,A ponieważ lubił pojeździć po bezdrożach już po 6 tyś km musiał go czyścić.Gdyby swobodnie można było stosować takie zamienniki to po co filtry z OEM do ,,Mercedesa" wystarczył by jeden zwykły filtr z ,,Ursusa" lub ,,Kamaza" .Za filtr K&N zapłacił 270 zł a zwykły do tego samego pojazdu kosztuje ok 60=80 zł :D
Jednym słowem taki filtr to zwykły Gadżet... czy jak zastosujesz polecane eleganckie etui do samrtfona to poprawisz jego zasięg lub parametry ?? :no:
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

07 Wrz 2022, 09:00

Do tego dochodzi łapanie ciepłego powietrza spod maski, zamiast z wlotu powietrza w zderzaku.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Wrz 2022, 09:48

Dlatego też mówiłem że może zaszkodzić bo tam gdzie jest puszka filtra jest też kolektor wydechowy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne