Filtry jak i inne części do samochodu posiadają nr OEM okreśkają one specyfikę części określoną przez producenta pojazdu.Filtr do samochodu owszem będzie pasował z innego pojazdu lub uniwersalny K&N ale jak pisze mój przedmówca zastosowanie takiego filtra nic ci nie da z wyjątkiem wydanej kasy i poprawy sampoczucia.
Filtr musi być dostosowany do danego pojazdu i modelu sinika ,musi posiadać określoną gęstość materiału filtrującego ,która zapewnia nie tylko filtrację ale i odpowiedni przepływ powietrza.
Na dodatek filtr K&N trzeba czyścić częściej,nawilżać a więc dodatkowa obsługa ale jak lubisz się bawić w brudzie twoja sprawa.A jak to wygląda w praktyce..znajomy kupił taki filtr K&N i zamontował w Mitsubishi Pajero okazało się ,że przy gwałtowynym przyśpieszeniu gdy wcisnął gaz do ,,deski" silnik lekko sie przydławiał bo gwałtownie otrzymał dużą ilość powietrza w stosunku do dawki paliwa,A ponieważ lubił pojeździć po bezdrożach już po 6 tyś km musiał go czyścić.Gdyby swobodnie można było stosować takie zamienniki to po co filtry z OEM do ,,Mercedesa" wystarczył by jeden zwykły filtr z ,,Ursusa" lub ,,Kamaza" .Za filtr K&N zapłacił 270 zł a zwykły do tego samego pojazdu kosztuje ok 60=80 zł
Jednym słowem taki filtr to zwykły Gadżet... czy jak zastosujesz polecane eleganckie etui do samrtfona to poprawisz jego zasięg lub parametry ??