Na bank uszczelka pod głowicą?

19 Lut 2011, 18:23

Witam wszystkich. Jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość. Problem dotyczy samochodu Golf 3 TD, otóż zaobserwowałem zanik płynu chłodzącego w układzie, na bagnecie oleju jest za dużo (dolewałem) więc pytanie brzmi:
Czy za duża ilość oleju może doprowadzić do takiego wzrostu ciśnienia że opaski przewodów płynu nie wytrzymują i płynu ubywa, czy jest to na milion procent uszczelka? Dodam że samochód nie pali na biało i pod korkiem nie ma żadnego osadu. Niestety nie mam teraz dostępu do auta więc nie sprawdzę pęcherzy powietrza w zbiorniku wyrównawczym. Czy gdy spuszcze nadmiar oleju i doleje płynu to coś to "da"? Szczerze dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
polska123
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Gdańsk

19 Lut 2011, 18:33

polska123 napisał(a):, na bagnecie oleju jest za dużo (dolewałem)

Tylko jaka masz pewnośc ze jak dolewałes olej to nie wlałes go za duzo... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

19 Lut 2011, 18:52

Migi60 napisał(a):
polska123 napisał(a):, na bagnecie oleju jest za dużo (dolewałem)

Tylko jaka masz pewnośc ze jak dolewałes olej to nie wlałes go za duzo... :?: :?:


Jest po prostu taka możliwość że wlałem go za dużo. Problem tkwi jednak w pytaniu czy za duża jego ilość może doprowadzić do ubytku płynu w/w opisany sposób?
polska123
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Gdańsk

19 Lut 2011, 19:22

polska123 napisał(a): Problem tkwi jednak w pytaniu czy za duża jego ilość może doprowadzić do ubytku płynu w/w opisany sposób?

A co ma piernik do wiatraka.... :?: :?: Większy poziom oleju w silniku nie ma zadnego wpływu na poziom plynu w układzie chłodzenia i vice versa.... :!: :!:
Chyba wiesz ze są to 2 odrębne układy.Oczywiście jezeli zostanie uszkodzona głowica,tuleja moze dojśc do rozszczelnienia tych układów i wymieszania oleju z plynem.Ale wtedy bedziesz to widział jak na patelni a mianowicie:olej zacznie zmieniac barwe na biała/jak płyn dostanie się do oleju/ lub znajdziesz ślady oleju w zbiorniczku wyrównawczym-na korku kiedy olej dostanie sie do płynu...Zmierz ciś.w układzie chłodzenia....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

19 Lut 2011, 19:57

No właśnie o to mi chodziło czy te układy są w ten sposób zależne. W poniedziałek sprawdzę objawy uszkodzonej uszczelki. Jechałem autem i nagle dostało wysokich obrotów i zgasło, jakby się zadusiło (co bardziej podpada mi pod nadwyżkę oleju ) odpaliłem go na holu i po jakimś czasie zapaliła się kontrolka temperatury więc do miejsca postoju go holowałem. Wymiana uszczelki nie za bardzo mi się uśmiecha. Możliwe jest jednak jakieś inne wytłumaczenie awarii? Wielkie dzięki za pomoc
polska123
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Gdańsk

19 Lut 2011, 20:08

polska123 napisał(a):Jechałem autem i nagle dostało wysokich obrotów i zgasło, jakby się zadusiło

Teraz widze ze przedstawiasz całkiem inne fakty na które ja tez inaczej patrze.Oczywiscie ze w przypadku mocnego uszkodzenia uszczelki pod głowicą moze dojśc do rozszczelnienia układu chłodzenia i wtedy płyn dostaje sie do cylindra co moze spowodowac unieruchomienie silnika.W takim przypadku nie wykluczam uszkodzenia uszczelki pod głowicą silnika... :sad:

[ Dodano: 19 Luty 2011, 20:16 ]
Ps. Tym bardziej ze polska123, -napisales-
polska123 napisał(a):odpaliłem go na holu i po jakimś czasie zapaliła się kontrolka temperatury

To chyba całkowicie rozjaśnia sprawę....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
    Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...

19 Lut 2011, 20:28

Wielkie dzięki Migi60. Czyli uszczelka bezdyskusyjnie. W poniedziałek dam znać co dalej z autem. Pozdrawiam
polska123
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Gdańsk