Ogólnie z wszystkich VAGowych produktów Golf III jest bardzo średni... Blachy gorsze niż w Golfie II (brak ocynku w obu, ale w II był inny sposób odkwaszania blach zaniechany ze względów ekologicznych). W 4 też już lepsze.
Do gazu najlepszy jest silnik 1.8 90km, oznaczenie bodajże ABS.
Co sprawdzić?
Korozja - tylna klapa, błotniki przednie, progi, podłoga pod nogami kierowcy i pasażera, kielichy zawieszenia przedniego
Wycieki - rozmaite. Płyn chłodniczy z króćców, płyn ze wspomagania, olej z okolic skrzyni biegów i sprzęgła i inne.
Poza tym problemy z zapłonem (cewka, moduł) objawiające się przerywaniem silnika.
Tak naprawdę Golf III to taki średniak, jego główną zaletą są baaardzo tanie, dobrze dostępne części i to, że każdy mechanik go zna i naprawi. Z VAGów wolałbym już Golfa II, albo Audi 80 B4 - za 5-6 tys powinieneś znaleźć egzemplarz z gazem który nie jest poskładany z kilku a karoseria jest w ocynku - jeśli 80 nie była bita, korozja praktycznie nie występuje. Uwaga! To się nie tyczy starszego modelu B3
Zastanów się jeszcze czy na pewno chcesz Golfa III
Pozdro