Na co zwrócić uwagę kupując auto na LPG

14 Maj 2010, 13:36

Witam,

przeczytałem temat poświęcony porównaniu aut z PB, LPG i ON. Nie rozwiał on moich wątpliwości.
Od niedawna posiadam prawo jazdy i chciałbym zakupić używane auto wyposażone w instalację gazową. Na jakie rzeczy powinienem zwrócić uwagę? Czy kupując taki samochód mogę mieć problemy z późniejszą rejestracją lub przeglądem? Przeglądając niektóre ogłoszenia motoryzacyjne przeczytałem, że niektóre instalacje LPG nie mają homologacji, o co w tym chodzi? Być może te pytania wydają się Państwu idiotyczne ale jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o samochody.

Z góry dziękuję za pomoc
brunnen
Nowicjusz

Miejscowość: Kraków

14 Maj 2010, 13:43

Nie mają homologacji = nie są dopuszczone do użytku. Nie zarejestrujesz takiego auta. Od sprzedającego musisz dostać wszystkie papiery na gaz - homologację, fakturę za montaż i nie wiem co jeszcze ;)
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

14 Maj 2010, 14:23

O! No właśnie, może ktoś zatem wie, jakie dokładnie dokumenty muszę wydobyć od sprzedającego? :razz:
brunnen
Nowicjusz

14 Maj 2010, 16:02

Fakturę za montaż instalacji, aktualna legalizację zbiornika, homologację bez tego nie zarejestrujesz auta. Dobrze by było jak byś jeszcze dostał książkę serwisową od LPG z wbitymi przeglądami.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

14 Maj 2010, 16:11

Dziękuję :razz:
brunnen
Nowicjusz

15 Maj 2010, 14:19

Ciekawi mnie co zrobic jesli wszystkie te dokumenty gdzies przepadna? zostana np. ukradzione z samochodu?
zavitase
Nowicjusz

Miejscowość: Łódź
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Szkło i stal – nowe alternatywy