Najbezpieczniejszy do 30 tys z LPG

27 Maj 2016, 17:25

Witam,
Poszukuję maksymalnie bezpiecznego samochodu. Bezpieczeństwo jest priorytetem. Ważne są też znośne koszty eksploatacyjne, dlatego jestem też zdecydowany na benzynę plus LPG.
Kwota to do 30 tys zł.

Zastanawiam się nad Kia Sorento I - duża masa, rama, dobre opinie, dobra cena i w miarę świeża konstrukcja.


Pozdrawiam
krisbn
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: GP

27 Maj 2016, 17:58

Bezpieczeństwo bierne w nim jest ok ale czynne już mniej skoro auto niespecjalnie się prowadzi.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Maj 2016, 18:08

W sumie to jest w tym trochę racji.
Może jakieś inne propozycje?
krisbn
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: GP

27 Maj 2016, 18:22

Najbezpieczniejszym autem będzie to, które nie miało wcześniej wypadku i tego się trzymajmy. Najlepiej aby miał ESP (świetny system), z 6 poduszek (sprawnych i kurtyny liczymy jako 2szt. a nie jak handlarze liczą jako 6szt.). Oczywiście o sprawnych hamulcach i markowych oponach nie ma co wspominać. Bezpieczeństwa dodaje też napęd 4x4.

W tej cenie z aut klasy średniej można trafić np. Citroena C5, Renault Laguną III, Hondę Accord VII, Volvo S60 oraz Saab 9-3, a z 4x4 to Audi A4 B6 1,8T quattro.
Zdaję sobie sprawę, że wyższe samochody typu SUV dają poczucie bezpieczeństwa z racji wysokiej pozycji za kierownicą.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Maj 2016, 19:05

Cieżko znaleźć porządne egzemplarze proponowanych przez Ciebie samochodów do 30k

Może Vectra C w kombi? (ale nie wiem czy lubi się z LPG), jest też Fiat Croma ale tutaj tylko diesel?

No i z Suv'ów Sportage II albo Tucson.
Nie wiem które samochody mogą lepiej spełniać kryterium
krisbn
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: GP

27 Maj 2016, 19:08

Budżet jest w porządku na te modele, które wymieniłem ale tak to już w PL jest, że nawet jak stać to ciężko się przedrzeć przez zalew szrotu.
Vectra i Croma mają 1,8 z benzyniaków. Wersja 140KM mniej lubi LPG niż 122KM jaki był w Vectrze ale ujdzie.

Sportage i Tucson są ok. Razić może plastikowe wnętrze.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Maj 2016, 20:47

dzida napisał(a):Najbezpieczniejszym autem będzie to, które nie miało wcześniej wypadku i tego się trzymajmy.

o toto, wypadek a i sprowadzane do Polszy bez sprawdzenia historii mogą jeździć bokiem, także bezwypadkowe potwierdzone to najlepsza opcja.
dzida napisał(a):samochody typu SUV dają poczucie bezpieczeństwa z racji wysokiej pozycji za kierownicą.

To z suvów pod elpidżi http://gazeo.pl/dlaczego-lpg/Samochod-n ... ,9329.html trochę niższy budżet, ale to chodzi mi i silniki, bo o konkretnych ogłoszeniach nie rozmawiamy.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

27 Maj 2016, 21:39

krisbn napisał(a):Zastanawiam się nad Kia Sorento I - duża masa, rama, dobre opinie, dobra cena i w miarę świeża konstrukcja
to, że jest rama akurat nie jest zaletą, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. To rozwiązanie jest bardzo solidne, ale energia ew uderzenia pójdzie na pasażerów.

Szukaj Volvo s60/V70/XC70. Przy odrobinie szczęścia trafisz jakieś XC90, ale będzie na pewno coś do zrobienia
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Maj 2016, 12:22

Nie myślałeś o BMW? świetna kontrola trakcji nawet tylko na tylnym napędzie,sam miałem wczoraj okazję korzystać z tego systemu i sprawdza się w 100%,żeby dachować bmw to albo trzeba mieć niesprawny samochód albo zerowe umiejętności i być "panikarzem" za kierownicą.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Maj 2016, 12:48

Kontrola trakcji nie pomoże przy braku rozsądku i głupocie :)
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

28 Maj 2016, 13:07

mateo199214 napisał(a):Nie myślałeś o BMW? świetna kontrola trakcji nawet tylko na tylnym napędzie,sam miałem wczoraj okazję korzystać z tego systemu i sprawdza się w 100%
przecież Ty nie masz tyle mocy, żeby się włączyła nawet na ułamek sekundy :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Maj 2016, 00:59

mike1735 napisał(a):przecież Ty nie masz tyle mocy, żeby się włączyła nawet na ułamek sekundy

Zdziwiłbyś się,wystarczy agresywny skręt przy zmianie pasa i gwałtownym przyhamowaniu.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Maj 2016, 08:46

Zgadzam się co do Volvo i dorzucam jeszcze Renault (np. Laguna III, Espace). Te dwie marki skupiają się na bezpieczeństwie nie tylko pod względem 'gwiazdek'.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

29 Maj 2016, 12:22

mateo199214 napisał(a):Zdziwiłbyś się,wystarczy agresywny skręt przy zmianie pasa i gwałtownym przyhamowaniu.

Ale kontrola trakcji jest od przyśpieszania (ASR), a nie hamowania (ABS) i stabilizacji toru jazdy (ESP) ;)
W przypadku aut o średniej mocy działanie kontroli trakcji najlepiej zauważyć w zimie tj. wciskamy gaz do dechy, a auto nie wkręca się na obroty - oczywiście mowa o niskich prędkościach. Przy wyższych i tak wylecisz z zakrętu, bo to nie ESP.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010