REKLAMA
Witam
Objawy: terkot (dość głośny) na biegu luzem, znika po wciśnięciu sprzęgła.
Dodatkowo wykonałem jeszcze taki test:
Auto posiada reduktor, w którym można ustawić dźwignię w pozycję neutral (N). Wtedy odłączone zostają oba wały napędowe. Na 1 i 2 biegu terkot jest prawie taki sam jak na biegu luzem. Na 3 biegu jest wyraźnie głośniejszy a na 4 jeszcze bardziej.
Wygląda na to, że przyczyną może być któreś z łożysk w skrzyni biegów. Może na wałku sprzęgłowym.
Aby się upewnić trzeba skrzynię rozebrać.
Postanowiłem zakupić inną skrzynię a z moją poeksperymentować.
Skrzynię zdemontowaliśmy z samochodu.
Teraz rozbieram skrzynkę. Niestety - nie posiadam żadnej dokumentacji. Szukałem po necie bez rezultatu.
Wiedziałem że łatwo nie będzie. I stało się.
Dotarliśmy (działam z ojcem) do momentu w którym nie za bardzo wiemy co dalej.
Nie udaje nam się rozdzielić dwóch części obudowy skrzyni - połączenie obu części obudowy zaznaczyłem na poniższej fotce:
[link wygasł]
Coś trzyma.
Czy może to być pierścień zaznaczony na poniższej fotce?
[link wygasł]
Na tym pierścieniu widać 2 wcięcia (czerwone kwadraty). Jak zdjąć ten pierścień?
A może ktoś dysponuje dokumentacją do tych skrzyń? Chodzi o skrzynię biegów od Kia Retona 2.0TD. Na obudowie są dwa symbole SK-2 i SK011. Takie skrzynie powinny być też w Kia Sportage 2.0TD roczniki 1994-2003.
Wszelkie uwagi mile widziane.
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 18:49 ]
Obudowa zdjęta
Ten dłuższy wałek nie wychodzi.
Czy trzeba zacząć od ściągnięcia łożyska zaznaczonego na fotce?
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 18:51 ]
Link do powyższej fotki:
[link wygasł]
[ Dodano: Czw Wrz 17, 2009 11:47 ]
Skrzynia już rozebrana.
Fotki zamieszczę później.
Pierwsze oględziny niczego nie wykazały. Jedynie lekki luz na łożysku wałka sprzęgłowego.
Może ktoś poradzi na co zwrócić uwagę?
[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 21:16 ]
Naprawa wstrzymana.
Powód:
Otóż wstawiłem do Retony inną skrzynię i okazało się że dalej terkocze...
No i nie wiem czy się śmiać czy płakać...
Może jednak ktoś miał podobny przypadek z tym terkotem?
Wszelkie sugestie wskazane.
[ Dodano: Nie Wrz 20, 2009 09:54 ]
Wygląda na to, że przyczyną terkotu jest koło zamachowe dwumasowe.
Wszystkie objawy do tego pasują:
1. terkot na biegu luzem, znika po wciśnięciu sprzęgła albo robi się coraz mniej słyszalny przy dodawaniu gazu.
2. w czasie gdy puszczam pedał gazu - zwalniam - czuć szarpnięcię
3. w czasie jazdy w pewnych zakresach prędkości też słychać terkot, ale głośniejszy
4. przy wyłączaniu silnika czuć spore wibracje, ale to może być też od poduszek silnika
Może ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia co do koła dwumasowego
[ Dodano: 25 Wrzesień 2010, 10:54 ]
Odpowiadam sam sobie...
Więc skrzynia dostała nowe 3 łożyska i 1 uszczelniacz, potem z powrotem trafiła na swoje miejsce
Terkot nie ustał, więc przyczyna leży poza skrzynią
W międzyczasie wymieniłem łożysko pilotujące i sprzęgło (nowe firmy Valeo) - tarcza, docisk, łożysko oporowe
Terkot nie ustał, więc teraz następne będzie koło zamachowe, a potem może silnik.....