Nastawnik pompy freelander 2.0td

14 Gru 2009, 16:04

Z odpalaniem na zimnym dalszy problem (ostatnio przy mrozie -4 kręciłem ponad 40sekund), oddałem samochód do pompiarza sprawdził kompresje wszystko jest ok, świece nowe, przekaźniki sprawne, paliwo się nie cofa, diagnostyka silnika nie wykazała żadnych błędów, kąt wtrysku ok. Pompiarz powiedział że silnik nie dostaje dawki rozruchowej paliwa i ze to bankowo nastawnik pompy, a moje pytanie brzmi jak taki nastawnik sprawdzić żeby upewnić się że to jego wina. To jest element mechaniczny czy elektroniczny? czy w grę wchodzi ewentualna naprawa. No i ile takie ustrojstwo może kosztować (najlepiej używka bo podejrzewam ze nówka droga).

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 18:49 ]
ten nastawnik to jest vp37?
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

16 Gru 2009, 09:38

Legion Ty weź is przedaj tego grata, ja swojego sprzedałem i mam święty spokój te Freelandery to nic innego jak tylko kłopoty - sorki za off topa

ps. a ten majster do pomp to juz nastawnika nie umie naprawić ?
Freelander 2004 1.8 16V
Konrad Targówek lub 147750Mhz SQ5OMU
Konrad Targówek
Początkujący
 
Posty: 57
Miejscowość: Warszawa

16 Gru 2009, 13:54

nie zajmuje sie takimi pierdołami bo ma za dużo roboty z samymi pompami
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

22 Gru 2009, 13:24

Legion1349 napisał(a):nie zajmuje sie takimi pierdołami bo ma za dużo roboty z samymi pom
pami



Witam cie miałem taki problem z nastawnikiem tylko mój nie odpalał wcale. nowy nastawnik 1600zł można zregenerować stary koszt 600zł.
Po tej wymianie jest bardzo słaby, nie wiem czy czegoś ni e ustawili czy coś w tym stylu.
ja byś wymienił to daj znać czy miałeś taki objaw. POZDRO
smolar25
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: sanok

23 Gru 2009, 10:52

w opolu regeneracja 200zł + montaż i ustawienie, po nowym roku do nich podjadę.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

23 Gru 2009, 18:34

Witam
Dobrze się dowiedziałeś?

Troche mało
jeżeli ci zapala to nie wiem czy to nastawnik; jak pisałem mój nie odpalał wcale.
Nastawnik to rzecz elektroniczna na pewno by wyskoczył błąd. a jego działanie jest następujące, gdy włączysz zapłon w pompie jest ten nastawnik dostaje impuls i daje dawkę rozruchową . Jeżeli byłby zjeb to niedostanie dawki rozr i nie odpali, nawet na samostart też próbowałem
jak coś poradzisz to napisz mi POZDRO
smolar25
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: sanok
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Będą Lexusy plug-in - to już potwierdzone
    Dziennikarze brytyjskiego magazynu motoryzacyjnego Fleetworld uzyskali oficjalne potwierdzenie, że Lexus wprowadzi na rynek samochody hybrydowe plug-in, umożliwiające ładowanie akumulatorów z sieci. Firma prowadzi ...

25 Gru 2009, 18:44

Nastawnik to jest element elektroniczno mechaniczny, a nie tylko elektroniczny. Jeśli chodzi o elektronikę jest ok błędu żadnego nie ma, po przekręceniu zapłonu słychać jak pompa "bzyczy" problem, zdaniem pompiarza, jest w mechanice nastawnika (z tego co wiem są tam jakieś sprężynki, cewka i jakieś inne elementy mechaniczne) dawkę rozruchową daje ale pod zbyt małym ciśnieniem, gdy go kręcę słychać co chwilę jak by już miał zaskoczyć ale dostaje za małą dawkę/pod zbyt małym ciśnieniem i dopiero jak trochę pokręcę odpali. W opolu za naprawę (bo tak to tam nazywają) nastawnika biorą 200zł + nie wiem ile za ponowny jego montaż i ustawienie.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

27 Gru 2009, 14:35

Witam
jak zrobisz to napisz POZDRO
smolar25
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: sanok