Niepokojące wpisy w historii pojazdu .gov .

26 Sie 2024, 18:15

Witajcie !

Przymierzam się do zakupu nowego auta i wpadł mi w oko Passat B8 w komisie przy jednym z trójmiejskich salonów VW. Auto poleasingowe, z 2019 roku, podobno po grupie Lotos. Sprzedawca daje 1rok /30k km gwarancji na silnik i skrzynię.
Wszystko było dobrze do czasu kiedy sprawdziłem historię VIN.
Podobno miał być jeden właściciel i komis, ale widzę w historii 3-ch właścicieli i kilka dodatkowych wpisów "zbycie i nabycie pojazdu" które gdyby zliczyć właścicieli byłoby chyba z 8-miu. Screen z raportu w załączniku.

Już chciałem rezygnować z tego egzemplarza ale zadzwonił do mnie przedstawiciel i w miarę sensownie to wytłumaczył. Firmy leasingowe żeby uniknąć rejestrowania pojazdów, kiedy nie są używane przerzucają je ze spółki do spółki. Podobno komis będzie to w stanie udokumentować.

Co o tym myślicie, czy spotkaliście się z czymś takim ?
Powinienem zdyskwalifikować ten pojazd ?
Jutro po południu jadę go obejrzeć jeszcze
raz i przydało by się trochę dobrych rad ;) .

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam !
Felieppe
Obserwowany
 
Posty: 1
Zdjęcia: 0
  • 27 Sie 2024, 08:08

    Jedź zobacz ten samochód i sprawdź dokumentację i to czy będzie jakoś udokumentowane to co widzisz w raporcie.

    Pierwsze trzy lata są ok i tu widać, że jest wszystko w porządku. Pytanie jak to dalej wyglądało czy to czasem już po tych trzech latach samochód nie został wykupiony z leasingu i błądził między różnymi firmami :wink: Szczerze mówiąc aż tylu zmian jeszcze nie widziałem w raporcie przy tak młodym samochodzie.

    Na pewno nie można powiedzieć, że był tu jeden właściciel. Jak by w leasingu od początku jeździła jedna osoba takim samochodem to na pewno nie było by tyłu zmian widocznych w raporcie.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10149
    Zdjęcia: 35

    27 Sie 2024, 10:57

    Rokiko napisał(a):Pierwsze trzy lata są ok i tu widać, że jest wszystko w porządku. Pytanie jak to dalej wyglądało czy to czasem już po tych trzech latach samochód nie został wykupiony z leasingu i błądził między różnymi firmami Szczerze mówiąc aż tylu zmian jeszcze nie widziałem w raporcie przy tak młodym samochodzie.


    Wystarczy że firma leasingowa była pierwszym właścicielem, potem żeby pracownik mógł kupić auto (co jest normą w dużych firmach) musi być wykup przez firmę pracownika (oznacza to dwa zgłoszenia do WK nabycia i zbycia) a potem pracownik kupuje to bezpośrednio po super cenie albo jest wystawiane auto na przetarg wewnętrzny. I jest już trzeci właściciel czyli pracownik który musi zrobić ponowne zgłoszenie do WK.
    W 3/4 przypadków auto jest wystawiane dalej przez pracownika w celach zarobkowych (sam tak kupowałem auta :D ) i wtedy jest już czwarty właściciel chociaż fizycznie drugi. Wtedy pracownik jak nawet był minutę właścicielem auta robi zgłoszenie zbycia a nowy właściciel zgłoszenie nabycia.

    Do tego zmieniły się zasady robienia zgłoszeń nabycia i zbycia. Nawet jak ktoś tylko papierowo był przez chwilę właścicielem to musi zrobić zgłoszenie do WK a potem składa się zbycie najlepiej tego samego dnia.

    Są tam pewne zagwostki ale nie śledzę ich na bieżąco bo aktualnie znowu coś się zmieniło w WK i zgłoszeniach.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 11043
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe