Nieprzerejestrowany samochód i 18 dniowa przerwa w OC

23 Paź 2016, 13:55

Witam, potrzebuję pilnie rady.

07.09.16 kupiłem swój pierwszy samochód, sprowadzany z Niemiec (ale kupiony w Polsce od Polaka) na niemieckich blachach. Sprzedający wykupił OC na 30 dni. Z powodu zawirowań z papierami (drobne błędy na fakturze) nie przerejestrowałem samochodu na siebie, cały czas jest na niemieckich numerach. Nie byłem świadomy, że OC może sprawdzać nie tylko policja ale i UFG. Aktualnie mam przerwę w OC 18 dni, czy mogę już liczyć się z karą, czy skoro auto jest nieprzerejestrowane to mogę spać spokojnie?Z tego co wiem kontrole przez UFG są wyrywkowe ale mogą Cię złapać nawet za 5 lat i sprawa nieciągłości się nie przedawnia. Czy jeżeli kupię OC na 30 dni, później zarejestruję auto, to mogę się spodziewać kary? A jeśli tak to przecież nie wiem nawet czy sprzedający płacił regularnie? Proszę o odopowiedż
kaspek
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Citroen Saxo

24 Paź 2016, 11:53

Właściciel pojazdu jest odpowiedzialny za ubezpieczenie danego pojazdu od dnia nabycia samochodu, a nie od dnia przerejestrowania go na siebie. Dlatego niestety jeżeli wirtualny policjant UFG wykryje przerwę w ubezpieczeniu, UFG może nałożyć karę.

W przypadku aut zarejestrowanych za granicą można wykupić jedynie OC na miesiąc, jednak w Twojej sytuacji jest pewien problem. Mianowicie na to auto było już wykupione krótkoterminowe OC, a takiej polisy nie można przedłużyć (ponieważ OC na miesiąc służy do tego, aby w czasie tych 30 dni zająć się na spokojnie przerejestrowaniem auta).

Dlatego teraz najlepiej byłoby udać się jak najszybciej do Wydziału Komunikacji, zarejestrować auto i kiedy tylko otrzymasz tymczasowe tablice rejestracyjne , wykup roczne ubezpieczenie OC (w podpisie masz link do naszego kalkulatora OC, gdzie szybko sprawdzisz, kto ma najtańszą polisę dla Ciebie). Potem, kiedy auto otrzyma już stałe tablice, poinformujesz o tym fakcie ubezpieczyciela.
Ubea
Początkujący
 
Posty: 117
Miejscowość: Wrocław
Auto: Opel Astra
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Młodzi kierowcy nadal zbyt niebezpieczni
    Kierujący pomiędzy 18 a 24 rokiem życia od lat stanowią grupę z najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. Brak doświadczenia, niejednokrotnie zbytnia pewność siebie i szereg ryzykownych zachowań ...