Nieszczelna klimatyzacja

10 Maj 2019, 18:23

Witam, autko Clio II 2001 benzyna 16v 75 KM 55 kW 1.2.
Co roku napełniam klimatyzację, dlatego, że przez sezon zimowy po prostu czynnik ucieka i na nowy sezon brak. Nieważne czy nabilem w kwietniu, maju czy październiku to na drugi rok już się nie włączała z braku ciśnienia. Coś jakby w zimniejsze pory się rozszczelniała. W tym roku nabilem znów. Jednak wystarczyło na tydzień. Dzisiaj się już nie włączyła.

Pytanie brzmi jaka może być cena w warsztacie za wykrycie i naprawę, tak by układ był szczelny. Ma ktoś takie doświadczenia?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

10 Maj 2019, 19:27

Skoro była mała nieszczelność i sie powiększa to pewnie problem lezy w kompresorze lub chłodnicy, aby sprawdzić to do czynnika trzeba dodać fluorestencyjny płyn który w razie nieszczelnosci bedzie widać pod lampą ultrafioletową. Są płyny uszczelniające które dodaje sie do układu i faktycznie działają.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Maj 2019, 23:07

Kao napisał(a):Są płyny uszczelniające które dodaje sie do układu i faktycznie działają.
To jest ciekawe rozwiązanie ale w przypadku jak klima przestaje działać po kilku miesiącach, a tu mamy raptem tydzień czasu. Oczywiście można spróbować dodać taki uszczelniacz i sprawdzić czy będzie ok ale wcześniej podjechałbym do warsztatu na sprawdzenie układu i wycenę naprawy. To powinno być darmowe. Będziesz wiedział na czym stoisz.

Co do preparatu o którym pisze @Kao to słyszałem że działają chociaż sam jeszcze nie testowałem. Aplikacja jego jest prosta tylko układ musi być nabity i klima musi pracować bo aplikuje się go przy działającej klimatyzacji.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Maj 2019, 23:24

Ja używałem takiego specyfiku, rozszczelnił się kompresor, czynnik uciekał po 2 tyg, po zastosowaniu klima wytrzymała sezon letni z dobrą wydajnością potem wydajność spadła ale dalej chłodziło
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Maj 2019, 07:25

Kao napisał(a):Ja używałem takiego specyfiku
To był specyfik w puszce pod ciśnieniem czy w strzykawce bo widziałem że są różne? Pamiętasz może jego nazwę?
Faktycznie długo wytrzymało, a koszty naprawy względem aplikacji takiego specyfiku to w cenie przepaść.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

11 Maj 2019, 07:39

Niestety nie wiem bo osobiście go nie stosowałem tylko firma ktora nabijała mi klimę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

09 Cze 2019, 09:22

Nieszczelność może powstawać także na uszczelkach przy sprężarce lub skraplaczu i wcale nie zawsze wina leży po stronie chłodnicy czy samych przewodów.Uszczelki co pewien czas się po prostu wymienia.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997

09 Cze 2019, 09:34

Panowie - o czym wy tu piszecie :?:
Sorki, ale nasze forum jest forum profesjonalnym i staramy się nie naprawiać aut metodami " na druta " jeżeli są inne, lepsze i prostsze możliwości.
Klima nieszczelna? Prosta sprawa i nie ma o czym dyskutować - należy pojechać na warsztat gdzie napełniają klimy, tak jak kolega wyżej wspomniał wtłoczyć do układu czynnik fluoro i mechanik lampą w okularach bez problemu powinien znaleść nieszczelność, która tak naprawdę może pojawić się wszędzie. Może to być nawet głupi wentyl na zaworku od wtłaczania czynnika... I takie przypadki się spotykało.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Cze 2019, 11:35

Masz racje ale mówimy tu o clio 2 wartym 2-3 tys, niech Ci wyjdzie nieszczelność kompresora lub chłodnicy to taką profesjonalną naprawą mozesz być blisko zrównania wartości auta więc jest to opcja zeby sie ratować przy takich autach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Cze 2019, 11:45

No to podam Wam jeszcze jedną sytuację przez sezon używania klimatyzacji ucieka połowę czynnika przez co przed zimą słychać już syczenie z układu. Czynnik UV w klimatyzacji brak lokalizacji wycieków i co w takim przypadku zrobić? Ja myślę że taki uszczelniacz ma szansę pomóc i zmniejszyć w typ przypadku wyciek którego nie da się zlokalizować przez co zmniejszymy koszty eksploatacji samej klimatyzacji do nabijania i serwisu raz w roku, a nie dwa razy. Oczywiście warto taki specyfik podać podczas nabijania klimy żeby nie przekroczyć ilości oleju w układzie bo to ważne. Dobrze by było żeby to zrobiła osoba serwisująca nam klimatyzację jak się już na to zdecydujemy.

W przypadku takiej nieszczelności jak pytałem o koszty to usłyszałem że może t być nawet kilkaset zł bo nie wiadomo gdzie jest przyczyna. Urządzenia do wykrywania gazu (tego od klimatyzacji) nie sprawdzają się bo nawet ustawione na maksa nic nie wykrywają lampa UV też i zostajemy z problemem.

Wrzuciłem jeszcze osobny temat ceny-czynnika-r134a-w-eu-usa-i-rpc-wyciaganie-kasy-od-kierowcow-vt115789.htm bo nie chciałem robić offtopu.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!