"Niezawodny" sedan za ok. 40k

03 Mar 2018, 21:55

Cześć, zabieram się za zakup kolejnego auta. Poszukuję możliwie bezawaryjnego auta z "klasy średniej" - sedan. Nie chcę kupować auta starszego niż 10 lat. Silnik minimum 2.0 - najlepiej 2.5 ~200KM. Budżet: ~40k (max 45k). Głównie jeżdżą 2 osoby.

Robię rocznie ok. 10k km głównie poza miastem - nie ukrywam, że jeżdżę obecnie dieslem i bardzo go polubiłem ale ze względu na mały roczny przebieg (głównie 50km na dzień) to chyba benzyna (najlepiej z lpg) będzie lepszym wyborem.

Oczekuję przede wszystkim dużego komfortu jazdy. Planuję też robić dłuższe trasy turystyczne (po 1-3k km wyjazd) tak raz do roku.

Rozważam:
Honda Accord VIII 2.4 benzyna
Volvo S60/S80 benzyna (nie mam specyzowanych silników ale coś ~2.5 - ktoś może polecić?)
Jakieś BMW np 3 e90? (podoba mi się Audi A4B8 ale chyba nie w moim zasięgu)

Myślałem nad Lexusem IS250 II 2.5 ale widzę, że jest dosyć mały (bagażnik i tylne siedzenia), bez możliwości podpięcia gazu a koszty serwisu mogą być astronomiczne. Stąd też nie jestem jakoś mocno do niego przekonany. Jakieś opinie?

Alfa, Mazda 6, Saab, Laguna, Mondeo mi się nie podobają.
ktbaha
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Toyota Avensis I

03 Mar 2018, 22:12

W B8 nie masz żadnego wartego polecenia benzyniaka
Lex spoko chociaż szczerze mówiąc wolałbym gs, is jest po prostu ciasny
Accord spoko
S80 może być, każdy silnik ok ale w lexie boisz się kosztów a tutaj już nie?
s60 spoko, kasy nawet zostanie, tak samo każdy benzyniak ok (polecam 2.5T, max moment od 1500 obr)

Ode mnie C5 2.0/3.0 jako najwygodniejsza opcja (szczególnie na hydro). Zerknij też na e60 ale tutaj koszty też potrafią być wysokie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Mar 2018, 00:21

GS widzę, że jest dobry ale niestety wizualnie mi nie odpowiada.

S60 wydaje się być fajnym zgrabnym autem choć wymiarowo wydaje się być zbliżony do Lexusa IS250. Jaki silnik najlepszy i czy da się zagazować? Bo chyba chodziło o 2.0 Turbo lub 2.0 T5 czy 2.5 T5?

Citroen mocno mnie nie przekonuje (wizualnie).

Ktoś podrzuci jakieś ciekawe auta? Accord ma specyficzny wygląd który też nie zachęca :)
ktbaha
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Toyota Avensis I

04 Mar 2018, 00:45

Co podrzucać jeśli wszystko co dobre odrzuciłeś?
Hjundaj sonata
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Mar 2018, 13:00

Zatem dziękuję za propozycje. To Volvo S60 mnie zainteresowało. Mógłby ktoś podać jakie silniki benzynowe są warte uwagi? Widzę głównie 2.0T i 2.0 T5 i czasami 2.5 T5.
ktbaha
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Toyota Avensis I

04 Mar 2018, 14:05

Każdy silnik jest ok
Nie ma czegoś takiego jak 2.0 T5 ani 2.5 T5

Masz 2.0T/180, spoko silnik ale na rynku masa przekładanych anglików
2.4/140, 2.4/170 ten sam silnik różniący się programem (dodatkowe 30km dostępne wyłącznie na wysokich obrotach)
2.3 T5/2.4 T5 ale tego raczej nie da się znaleźć
2.4T ok
2.5T, który miałem i polecam do przyjemnej jazdy ze względu na moment od samego dołu

Raczej unikaj automatów (albo dokładnie sprawdź) bo często nie wytrzymują połączenia z mocnymi silnikami
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seat Leon III - gama silników
    SEAT wysyła nowego Leona na bitwę wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemnościach od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały one zaprojektowane ...
    Finał NIGHT POWER 2013 GP w Płocku / relacja
    Ostatnia runda tegorocznego NIGHT POWER Grand Prix zakończona. W Płocku zmierzyło się około 70 zawodników. W całym cyklu na starcie stanęło ponad 200 zawodników. Już wiemy kto jest najlepszy. Zwycięzcą całego ...

04 Mar 2018, 14:18

Kolega chyba miał na myśli S60 II generacji, dlatego mówi o 2.0 T5 i 2.5 T5, nie o silnikach z I gen.
marchewa5674
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Opel Meriva I
Silnik: 1.4 90KM
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

04 Mar 2018, 14:29

S60 II-generacji to tak z 50 tysięcy za początek produkcji (może 1.6 trafi się trochę taniej).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Mar 2018, 15:08

Łeeee z benzyniakiem to kwestia 55+
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Mar 2018, 23:07

Sporo a ofert obecnie nie ma jakoś szczególnie wiele. Nie ukrywam, przyciągają moją uwagę auta o dosyć świeżym i eleganckim wyglądzie :)

Zastanawiam się też nad BMW E90 325i lub 320i (manual, tylko na tył) ale niepokoją mnie lekko często niskie ceny. Jakie są realne koszty przyzwoitej BMW bez żadnego dzwona? Ktoś wie jakie są koszty utrzymania i czego się spodziewać?
ktbaha
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Toyota Avensis I

05 Mar 2018, 18:23

ktbaha napisał(a): Ktoś wie jakie są koszty utrzymania i czego się spodziewać?


Zerknij tutaj
https://www.forumsamochodowe.pl/dzida-szuka-auta-konkretna-analiza-aut-za-30-tys-zl-vt106636.htm
https://www.forumsamochodowe.pl/a4-b7-2-0tfsi-325i-e90-is-250-mk2-legacy-iv-3-0-s60-i-2-4t-vt97095.htm?hilit=bmw%20e90#p621956

ktbaha napisał(a): niepokoją mnie lekko często niskie ceny. Jakie są realne koszty przyzwoitej BMW bez żadnego dzwona?


Ceny są niskie ponieważ takie są wymagania polskiego klienta. Mając 20k i szukając BMW 3-er 90% osób będzie chciało najtańsze e90 zamiast super utrzymanego e46. Jest popyt więc jest też podaż od hanldarzy, ściąga się największy szrot bo i tak ktoś to kupi.
Szczerze mówiąc to nie zawracałbym sobie głowy niczym poniżej tych 25k za pierwsze lata produkcji. Zresztą e90 po fl ma już badziewne silniki na bezpośrednim wtrysku.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Mar 2018, 19:54

Dzięki Invi za porzucone linki - widzę, że chyba lepiej będzie mi iść w kompakt (przy moim użytkowaniu - małe przebiegi, benzyna i z reguły jeżdzę sam lub z dziewczyną) a za te same pieniądze mogę spokojnie wyrwać coś młodszego i jak widzę - często mocniejszego (ford focus mk3 z 2.0 silnikiem i 250km zrobił na mnie wrażenie osiągami). Może faktycznie kompakt? Jakiś mocniejszy, mało awaryjny, ekonomiczny i tańszy w utrzymaniu? Coś można polecić?
ktbaha
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Toyota Avensis I

05 Mar 2018, 22:01

ktbaha napisał(a): Jakiś mocniejszy, mało awaryjny, ekonomiczny i tańszy w utrzymaniu?


Rzadko to idze ze sobą w parze. Mocne auto to zwykle np. inne zawieszenie, droższe amory itd a także trochę bardziej skomplikowana elektronika/silnik

Zerknij na focusa 2 st, s40 2.5T, Astra J 1.4T/1.6T, Giulietta tbi, megane 3 z jakimś tce, lancia delta tbi, civic type r,

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Mar 2018, 08:30

Volvo S40 wygląda bardzo fajnie choć spalanie widzę, że ma solidne :) Zdaje sobie sprawę, że takie auta nie mają tanich części ale nie mam nic przeciwko płacić więcej za nie - o ile są to części ekspoatacyjne :) tutaj miałem na myśli bym nie musiał do niego ciągle doinwestowywać poza standardowymi kosztami które są nieuniknione w każdym aucie.

Osiągalna będzie Mazda 3 III w benzynie, Audi A3? Lub Ford Fiesta po lifcie (ta nowa - widziałem, że dosyć awaryjna)? Akceptowalne są dla mnie silniki nawet o mocy 150KM w przypadku kompaktów :)
ktbaha
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Toyota Avensis I

06 Mar 2018, 19:00

Na zadbaną, bezwypadkową mazdę nie ma szans.
W A3 nie masz żadnego silnika, który można z czystym sumieniem polecić.
Fiesta? Zacząłeś poszukiwania do segmentu d a schodzi na b?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km