Sedan / Kombi do 15k - ocena i porada

27 Lut 2018, 00:42

Witam ponownie! Nadszedł czas pożegnać się z moją Hondą Civic VI 5d kupioną po forumowej konsultacji.

Budżet: do 15k
Roczny przebieg: +/- 15k
Wymagania: sedan / ew. kombi, choć ciekawym kompaktem też nie pogardzę
Paliwo: Pb / Pb+LPG

Nie nastawiam się na konkretną markę / model, choć mam kilka opcji na oku. Obecnie wyszukałem kilka ogłoszeń w mojej okolicy i chciałbym prosić o ocenę zarówno tych konkretnych egzemplarzy, jak i ogólnie modeli. Możecie być brutalni :naughty:

Opel Signum - wiem już, że 1.8 nie jedzie, a 2.2 nie jest cudem techniki. No i zawiecha do najtrwalszych nie należy. Choć spotkałem się z opinią, że i tak jest to bdb alternatywa dla np. audi, czy volvo...
Znalazłem taką sztukę z 2.0t:
1. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - słaba jakość zdjęć

Peugeot 407:
2. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] spory przebieg (można sądzić, że nie cofany), niestety nie podano pochodzenia auta; podejrzana ta ofetra zamiany
3. [link do oferty na Allegro wygasł] - co z tymi obcierkami? Da radę zrobić to zadowalającym kosztem?
4. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Audi A4B6 - masa "perełek" i jestem świadom, że łatwo wpaść na minę nawet u "cywila". Zacznijmy może od tego, czy budżet pozwala mi w ogóle rozglądać się za tym modelem?
5. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Toyota Avensis - Z jednej strony legenda o supertrwałych autach, z drugiej bardzo zróżnicowane opinie w internecie. Miałem okazję kilka razy przejechać się tym autem i układ kierowniczy wydawał mi się być lekko "rozbiegany". Myślałem, że to wina złego stanu technicznego, ale później trafiłem w internecie na podobne opinie. Warto przepłacać za historię?
6. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - silnik 1.8 może być trochę słaby; zainteresowałem się nią głównie dlatego, że znajduje się blisko mnie.
7. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Dwa bonusy:

8. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - Podobno wykończenie i ogólnopojęty komfort stoją na wyższym poziomie niż w octavii. Jak to wygląda w porównaniu do wyżej wymienionych aut?

9. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - początkowo olałem to ogłoszenie, jednak po sprawdzeniu cen na otomoto lekko się zainteresowałem. Czemu są takie niskie? Chodzi o silnik, czy ogólnie nieudany model?

10. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - jednak pozostaje jakieś przywiązanie do marki. Świetny byłby Accord 7gen, ale niestety jeszcze trochę brakuje. Jest sporo ofert z 1.8, ale jednak jeśli schodzić w dół z rocznikiem, to chciałoby się czegoś więcej. Tylko czy przy tych usterkach auto nie jest trochę przecenione?

No i jak zawsze wywaliłem tasiemca... Z góry dzięki za cierpliwość i poświęcony czas ;)
Ant3k
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 04 07 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civic VI 5d
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Lut 2018, 18:56

Signum spoko. Czy 1.8 nie jedzie? Zależy co komu potrzebne. W signum był 2.2 direct z bezpośrednim wtryskiem, średnia opcja
Zawieszenie? To samo co w vectrze, cromie, sabb'ie 9-3, ar159. Wielowahacz więc w teorii jest więcej rzeczy do wymiany niż w jakiejś skodzie, w zamian masz naprawdę fajne prowadzenie
Auto z linku - jakoś tego nie widzę, 2.0T+lpg zwykle fajnie trzyma cenę

Co do pierwszego 407 nie mam zdania, przebieg realny
Zrobienie porządnie obcierek w drugim to kwestia ok. 2k. Poza tym auto na 90% po dzwonie
Trzeci nieaktualny

A4 to imo bardzo przepłacane auto. Za 15k coś znajdziesz ale nie wiem czy będzie to "zadbane" 1.8T

W tojotach 1.8 przed liftem potrafił sobie chlupnąć olej. Jedyne co mogę powiedzieć o avensisach to to, że ich właściciele nie potrafią robić zdjęć

Superb jest wykończony troszeczkę lepiej, w końcu niby odpowiednik króla passata. Auto ok ale ten konkretny egzemplarz raczej nie

Croma jest ogólnie spoko, technika ta sama co w vectrze/signum. Silnik to zresztą 2.2 z opla (akurat ten na pośrednim wtrysku jak w vectrze przed fl). Żaden fiat nie trzyma ceny a tutaj masz spory silnik który nie pali tak mało - croma to kawał auta

Accord jak chcesz ale imo technicznie i wizualnie to już stare auto.

Za 15k kupisz bardzo fajne mondeo mk3 2.5
Z hatchbacków ciekawą opcją będzie astra h albo 307 z końcówki produkcji, ew focus
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Lut 2018, 15:23

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

A jak wygląda żywotność tych 2.0 w pugach? Pytam w kontekście tego z 300kkm. Długo to jeszcze pojeździ?

Mondeo z 2.5 w moich okolicach słaby wybór. Co do focusa, to rozważałem go jakiś czas temu, ale ciężko było mi znaleźć coś mocniejszego niż 1.6. Dzisiaj trafiłem na taką ofertę
[link do oferty na Olx wygasł]
Ten gaz założony 100kkm temu trochę mnie niepokoi.
Ant3k
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 04 07 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civic VI 5d
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Lut 2018, 19:22

Ant3k napisał(a):A jak wygląda żywotność tych 2.0 w pugach? Pytam w kontekście tego z 300kkm. Długo to jeszcze pojeździ?


Sporo, większość aut w PL ma takie przebiegi (bo stan licznika już inny)

Ant3k napisał(a):Ten gaz założony 100kkm temu trochę mnie niepokoi.


Ważniejsze jest czy i jak był serwisowany. Zapytaj czy gość w ogóle słyszał o regulacji luzów.
W najgorszym przypadku wymiana silnika wyniesie 1,5k :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Mar 2018, 14:27

Oglądałem tego fiata, duże, przestronne auto, technicznie też wydaje się byc w porzadku, ale na razie nie podejmuje decyzji, dam szansę konkurencji. No i wszędzie piszą, że silnik 2.2 to jednak ten z nietrwałym i drogim rozrządem.

Co do tej konkurencji, to wpadły mi w łapki jeszcze takie oferty

[link do Sprzedajemy wygasł]

Takie dwie toyotki z jednej miejscowości
[link do oferty na Olx wygasł] - trochę poobcierana, zdjęcie wnętrza potwierdza, że użytkownicy avensisów nie potrafią robić zdjęć ;)

[link do oferty na Olx wygasł] - tutaj dużo lepsze wyposażenie, ale i cena trochę poza moim zasięgiem.

No i taki japończyk, z którym nie miałem wcześniej styczności. Wyczytałem, że mechanicznie bardzo dobre auta, świetnie się prowadzą, ale są za to bardzo twarde i słabo wyciszone. No i wysokie koszta utrzymania. Pomijając spalanie, drogie są części.
[link do Sprzedajemy wygasł]
Ant3k
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 04 07 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civic VI 5d
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

03 Mar 2018, 17:03

1. Jeden z najtańszych superbów z 1.8T jakie można znaleźć w tym kraju. Wygląda normalnie choć szczerze mówiąc nie wydaje mi się żeby fotele przy 300k byłyby tak zjechane, że trzeba na nie nakładać jakieś wieśniackie pokrowce. Koszty utrzymania też moga nie być niskie
Możesz obejrzeć, zwróć szczególną uwagę na stan sprzęgła. Osobiście zmierzyłbym chociaż ciśnienie w silniku.

2. Nie wygląda źle
3. Zwróć uwagę na drugie zdjęcie, różnica odcieni między błotnikiem przód i drzwiami kierowcy a drzwiami pasażera i błotnikiem tył.
4. Lancer spoko ale to segment niżej niż avensis czy superb
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Mar 2018, 19:48

Byłem oglądać tą toyote 1.8 z pierwszego posta (nie wiem, czemu link wygasł). Kilka elementów było lakierowanych - tylni zderzak, lewe drzwi i błotnik z tyłu. Do tego tylna szyba wymieniona. Wysłał mi zdjęcia tych porysowanych elementów przed naprawą, a w szybę podobno trafił kamykiem jak płoszył kota, zrobił się odprysk i z czasem pękło :D mimo to jest niesmak. Do tego we wnęce koła zapasowego było coś klejone (jakby biały kit, czy silikon). Poza tym wszystko wygląda ok. Niby nie bierze oleju. Auto od 9 lat w kraju, 7 lat w jednych rękach.

Po drodze odwiedzilem też tego puga 407
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Gość ok rok temu sprowadzil go z Danii, założył gaz STAG 4 z wtryskami barracuda i od tamtej pory zrobił 100kkm (dojeżdża co drugi dzień do pracy do Niemiec. Od razu wymienił chlodnicę klimy i czujniki ABS, we wrześniu sprzęgło. Do zrobienia rozrząd, między wymianami łyka ok 1 - 1,5 l oleju.
Jeszcze przed sprowadzeniem lakierowany był prawy tylny błotnik (jest tam jakiś mały purchiel, nie jest to rdza i podobno od roku nic się z nim nie dzieje) i coś było grzebane przy progu (jakby wycięty kawałek i wspawany nowy). Możliwe, że dostał strzała. Elektronika w pełni sprawna.
Koleś wydaje się wiarygodny i już przez telefon powiedział mi o wielu rzeczach, które mógłby zataić i sam bym do tego nie doszedł.

Po przejechaniu się oboma jestem rozdarty. Serce mówi, żeby iść w stronę atrakcyjnego i zrywnego puga, rozum ciągnie do stonowanej i teoretycznie bezpiecznej Toyoty :P

Jutro planuję jeszcze obejrzeć tą toyote
[link do oferty na Olx wygasł]
Silnik mocniejszy, choć też ma swoje bolączki, może okaże się być złotym środkiem.
Ant3k
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 04 07 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civic VI 5d
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997