Nissan Almera N16 LPG STAG 200 Go Fast - dławi szarpie...

09 Paź 2016, 19:04

Witam

Niecały rok temu założyłem do Almery Instalację gazową bazującą na stagu 200 Go Fast (tzn gazownik założył).

Do pierwszego przeglądu wszystko było ok. Po ok 2000-3000 km od założenia zaczął pojawiać się dziwny objaw.

Najpierw pojawiały się problemy z ruszaniem - auto dławiło się przy dodaniu gazu i miało ok 2-3 sekundu opóźnienia zanim wskazówka obrotomierza zaczęła sie podnosic powyżej 1000 obrótów. Najpierw spadała do 500 :(

Później pojawiało się szarpanie powyżej 3000 obrótów i niemożliwość przekroczenia 4500 obrotów.

Auto było wielokrotnie strojone przez gazownika - autokonfiguracja najaczęściej nie chciała zadziałać bez ręcznej korekty - później jeździłem z gazownikiem i stroiliśmy podczas jazdy z laptopem i wyglądało, że jest ok.

Po wyjechaniu z warsztatu i przejechaniu ok 500km powrót wszystkich objawów.

Ponowne strojenie.... 500km i znów to samo

Wymiana świec, sprawdzenie cewek, strojenie ok 100 km i ponowna wizyta na strojenie

Wymiana dysz i parownika, strojenie... ok 500km i znów czkawki przy ruszaniu i przy rozpędzaniu.

Czy ma ktoś jakis pomysł co w tym aucie może dolegać? Nie mam już siły na jazde co tydzień na strojenie gazu...

Wtryski z tego co kojarze to chyba jakieś tomasetto czy coś takiego - od założenia instalacji przejechane ok 10 000.

Dodam, że na benzynie wszystko jest OK.
ciesiel
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Reanult Megane II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Paź 2016, 10:43

Czy gazownik sprawdzał czy nie rozjeżdża się mapa na lpg? Skoro ustawia i przez pewien czas jest dobrze to znaczy że coś musi się dziać podczas użytkowania auta.

Może niech ustawi jeszcze raz wszystko i wyłączy autoadaptację. Sprawdzisz czy dalej będzie ten sam problem.

Masz gwarancję więc duś go niech ustawi poprawnie tak jak powinno być. Poza tym powinien widzieć co może powodować takie problemy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2016, 10:14

Autoadaptacja do wyłączenia, dodatkowo sprawdz sobie sondy czy któraś się nie przywiesza, układ zapłonowo też do zaobserwowania. Ja bym dodał też wtryski gazowe do sprawdzenia w celu oszacowania wydatku
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

14 Lut 2019, 12:59

Jakby kogoś interesował jeszcze ten temat to finalnie problematyczny okazał się komputer STAG 200 Go Fast. Został wymieniony pod koniec okresu gwarancyjnego po tym jak gazownik wymienił już prawie całą resztę instalacji. Po jego wymianie problem rozwiązał się jak ręką odjął.

Auto zostało już sprzedane, ale od wymiany komputera przejechałem bez problemów jakieś 20 tys km.
ciesiel
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Reanult Megane II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2019, 14:36

ciesiel napisał(a):finalnie problematyczny okazał się komputer STAG 200 Go Fast

ogólnie o tych sterownikach nie ma zbyt dobrej opinii (podatne ma zakłócenia itp.) zazwyczaj po okresie gwarancji sterownik też odmawia posłuszeństwa i jest do wymiany, ale jest to sterownik z najniższej półki i do mało wymagających silników
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002