Nissan Murano - instalacja gazowa

22 Cze 2018, 10:52

Cześć, trafiłem do Was z zamiarem montażu instalacji w Nissanie Murano z 2008 roku. Silnik 3.5 V6 256KM, jeździ się dobrze, jest elastyczny ale trochę przekracza finanse. Dlatego pomysł na lpg. W co zainwestować?
Natano
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Sosnowiec
Prawo jazdy: 17 11 2001
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Murano
Silnik: 3.5
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Cze 2018, 21:24

Przede wszystkim duży reduktor z racji bezstopniowej skrzyni biegów w twoim aucie. Coś pokroju magic power. Napisz skąd jesteś może uda się podpowiedzieć jaki warsztat warto odwiedzić abyś nie miał później problemów.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Lip 2018, 09:48

Dziękuję za wypowiedź. Jestem z Sosnowca, chciałbym ogarnąć warsztat w Sosnowcu lub okolicach, jeśli macie kogoś godnego uwagi to prosiłbym o namiar? Jacyś konkretni producenci lpg?
Natano
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Sosnowiec
Prawo jazdy: 17 11 2001
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Murano
Silnik: 3.5
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

04 Lip 2018, 19:55

Nie stety na slasku nie pomogę, ale z tego co sprawdzałem jest tam spory wybór w warsztatach. Od siebie polecał bym wtryskiwacze z najwyższej półki bo bez nich nawet najlepszy sterownik sobie nie poradzi dlatego hercules był by dobrym rozwiązaniem. Co do samej elektroniki dobrze aby warsztat wybrał to w czym czuje się mocny. Napisz może co warsztat Ci zaproponuje a my podpowiemy co warto założyć a co lepiej omijać.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Lip 2018, 14:31

Dzięki za pomoc, od jutra przez weekend podzwonię po warsztatach i dam znać co, kto mi zaproponował. Na instalacji raczej nie chcę oszczędzać, bo wolę zainwestować konkretnie i mieć spokój.. Pytanie, po jakim czasie mniej więcej taka inwestycja może się zwrócić?
Natano
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Sosnowiec
Prawo jazdy: 17 11 2001
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Murano
Silnik: 3.5
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Lip 2018, 20:52

Natano napisał(a):Pytanie, po jakim czasie mniej więcej taka inwestycja może się zwrócić?

Wszystko zależy ile kilometrów robisz miesięcznie czym więcej tym szybciej czasowo się zwróci koszt montażu. Patrząc na to co się dzieję na stacjach paliw, nie zastanawiaj się za długo szkoda pieniędzy.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Podróż Volkswagenem, którego jeszcze nie ma
    Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu, dział rozwoju technicznego, hala 70 – wjeżdża Golf. W hali nie ma okien, a mimo to samochód porusza się po oświetlonych słońcem ulicach. Tylko że tutaj nic nie jest prawdziwe, ...
    Porządne opony to klucz do bezpiecznych wyjazdów
    W okresie świąteczno-noworocznym i ferii zimowych, gdy setki tysięcy z nas wyrusza na zasłużony wypoczynek, należy pamiętać o kluczowych kwestiach związanych z bezpieczeństwem na drodze. Według badań aż 70% Polaków ...

06 Lip 2018, 07:47

Średnio mi się wydaje, że robię miesięcznie jakieś 2-2,5 tys km, więc trochę chyba jest tego. Cen na stacjach nie będę komentował, bo właśnie to jest też przyczyną mojego pomysłu na lpg. Dopytam jeszcze jak jest z gwarancją instalacji lpg? Czy poszczególni producenci podchodzą do tego inaczej? Czy podobnie?
Natano
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Sosnowiec
Prawo jazdy: 17 11 2001
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Murano
Silnik: 3.5
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

09 Lip 2018, 21:17

Natano napisał(a):jakieś 2-2,5 tys km

To nie masz się nad czym zastanawiać średnio w Polsce robi się 10-15tys km ty robisz prawie jeszcze raz tyle. Montuj. Jeżeli chodzi o gwarancję wygląda to bardzo podobnie 2 lata jeżeli chodzi o Polskich producentów niektóre firmy dają 5 lat gwarancji na sam sterownik od instalacji.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Lip 2018, 10:25

No właśnie to między innymi powód kminienia o instalacji lpg. Przebiegi mówią same za siebie. 2 lata jest moim zdaniem całkiem okej, wolałbym mieć gwarancję na całą instalację. Dzwoniłem do kilku zakładów i wybór jest spory, cenowo też są różne opcje. Ogólnie mogę założyć coś polskiego, z tym, że wtedy gazownik dobiera komponenty itp. Proponowano mi też kompletny zestaw od brc, tam jest już wszystko ogarnięte, kwestia tylko wystrojenia. Podobnie również, z zavoli. Pytanie, w którą stronę iść?
Natano
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Sosnowiec
Prawo jazdy: 17 11 2001
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Murano
Silnik: 3.5
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Lip 2018, 21:45

Zdecydowanie iść w stronę kumatego gazownika, bez niego nawet instalacja ze "złota" nie będzie działać prawidłowo. Trzeba ją dobrze dobrać założyć i ustawić. Wtedy będziesz zadowolony z LPG.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Lip 2018, 18:08

Djkranc ma rację, gazownik będzie kluczowy. To on montuje i stroi instalację. I jak nie zrobi tego dobrze, to różnie może być. W którą stroną byś nie poszedł, instalacja dobrze ogarnięta nie będzie sprawiać Ci problemów. Ja u siebie mam BRC, już kilka lat i nie narzekam na LPG.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

05 Sie 2018, 10:35

lotek33 napisał(a):Djkranc ma rację, gazownik będzie kluczowy. To on montuje i stroi instalację. I jak nie zrobi tego dobrze, to różnie może być. W którą stroną byś nie poszedł, instalacja dobrze ogarnięta nie będzie sprawiać Ci problemów. Ja u siebie mam BRC, już kilka lat i nie narzekam na LPG.


Już w kwestii gazownika się orientowałem. Namiary mam, więc sądzę, że to ogarnę. Jaki model masz instalacji Brc? i jak Ci się spisuje?
Natano
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Sosnowiec
Prawo jazdy: 17 11 2001
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Murano
Silnik: 3.5
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Sie 2018, 15:39

Ja u siebie mam BRC SQ 24, montowana była ze 3 lata temu. Przelot na instalacji mam już blisko 70 tys.km. Złego słowa nie mogę powiedzieć. Wszytko pracuje bez zarzutu, poza wymianą filtrów nic nie musiałem robić.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

06 Sie 2018, 21:05

lotek33 napisał(a):lotek33

golf 3 to nie wyznacznik że twoja instalacja jest taka świetna, bardziej to wynika to z tego że silnik mało wymagający ni jak to się ma do porównania z murano
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Sie 2018, 19:26

Wiem, że zawsze próbujesz znaleźć jakieś ale:) Tylko weź pod uwagę, że jak na auto z 1996r. i to, że nic się nie dzieje to i tak nieźle. Ile w tym zasługi instalacji, a ile dobrego strojenia, czy dobrej konstrukcji silnika - nie wiem. Na pewno wszystko po trochu. Silnik niby miał przebieg udokumentowany, ale ciężko mi w to jednak wierzyć.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG