Nissan Navara 2,5 dci- zawór EGR i nie tylko :)

03 Cze 2009, 22:38

Navara bez filtra cząstek stałych :) Mając pewne doświadczenie w wyskrobywaniu łyżeczką do herbaty, koksu, syfu mazistego i wszelakiego szajsu z zaworu EGR w Renault Scenic 1,5 dci, postanowiłem nie truć prawdziwego przyjaciela!
Odkręciłem wspornik i rozkręciłem rurę przed chłodnicą EGR. Wyjąłem 3 blaszane uszczelki i zastąpiłem 3 kawałkami pełnej blachy kominowej- kwasowej.
Po skręceniu rury i zamontowania wspornika, odpaliłem potwora, by sprawdzić, czy czegoś nie wyświetla.
Nie wyświetla więc rrrruurrrraaa!
Im mniejsza jedzie pluskwa, tym większy siedzi w niej Kozak i tym trudniej wyczyścić fotel kierowcy.
rezysstor
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Warszawa

04 Cze 2009, 07:20

zaślepienie zaworu EGR jest częstą praktyką, wprawdzie zwiększa emisję spalin ale kopcenie z rury jest mniejsze :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

09 Lip 2009, 20:36

Po przejechaniu paru tysięcy km, stwierdzam zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 0,5 l/ 100 km i może nieco większą dynamikę/moc, choć chodziło mi, o brak problemów z zakitowanym syfem EGR.
Im mniejsza jedzie pluskwa, tym większy siedzi w niej Kozak i tym trudniej wyczyścić fotel kierowcy.
rezysstor
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Wyścigowa Toyota GT86 po modyfikacjach w Polsce
    Toyota GT86, sportowe coupe z Japonii, jest świetną bazą do budowy wyczynowych aut na rajdy i wyścigi. Sportowe ramię Toyoty w Europie, Toyota Motorsport GmbH, opracowało na jej podstawie profesjonalne wersje wyścigowe i ...