Nissan Patrol GR Y60/61

22 Sty 2010, 15:47

Jaki silnik można wsadzić do GR'a? Podobno do Y61 można wsadzić 4.2HDJ 80, 4200 Turbo-Diesel od Land Cruisera. Zna ktoś jakieś inne ciekawe alternatywy ?
Pzdr. :wink:
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

22 Sty 2010, 21:41

Andoria
:mrgreen:
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

23 Sty 2010, 15:56

hehe, a coś jeszcze ?
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

23 Sty 2010, 17:20

4.2 nissanowskie w dieslu lub petrolu
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Sty 2010, 17:45

Silniki jakie można wsadzić do Patrola Y60/61
BMW M60 B30/ B40 (V8); M62 B35; B44; B46
Jeep 4.0 (R6)
Nissan VG30DETT (V6)
Nissan SD33T (R6)
Nissan RB26DETT (R6) choć to i ten z 300ZX to już wariacja
do tego również 4.2 Nissana w dieslu i benzynie tak jak wyżej napisane,
oczywiście to nie wszystkie jakie tam się zmieszczą pod maską.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

23 Sty 2010, 17:55

Ciekawe ciekawe, wielkie dzięki za info :)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jeszcze bardziej zwrotne: zawieszenie - Audi RS 6 Avant
    Zarówno przednia, jak i tylna oś nowego Audi RS 6 Avant to konstrukcje pięciowahaczowe, osobno pochłaniające siły wzdłużne i poprzeczne. Połączenia i ramy pomocnicze wykonane są głównie z aluminium. Rozstaw ...
    Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać
    Wygląda na to, że właściciele aut Toyoty to ludzie najbardziej lojalni. Przynajmniej wobec swoich samochodów. Portal iSeeCars.com, badający amerykański rynek samochodowy, opublikował listę 15 aut najczęściej posiadanych ...

23 Sty 2010, 22:29

Jogi4x4 napisał(a):BMW M60 B30/ B40 (V8); M62 B35; B44; B46
ta fajne nawet 1 pod sprzęgło nissana pasuje ale motania od groma
Jogi4x4 napisał(a):Jeep 4.0 (R6)
porażka w tym aucie :mrgreen: zwłaszcza z jepowskim automatem
Jogi4x4 napisał(a):Nissan VG30DETT (V6)
Nissan SD33T (R6)
Nissan RB26DETT (R6)
antyki :mrgreen: a V6 to bym wolał z misiuwisi bo ma więcej jadu zwłąszcza z ichnim automatem :wink:

Jogi4x4 napisał(a):do tego również 4.2 Nissana w dieslu i benzynie tak jak wyżej napisane
jedyne rozsądne rozwiązanie ale też nei pozbawione ułomności :mrgreen:
jeśli już zmieniać silnik w parchy to tylko tego ZD30, i to po wybuchu a nie przed :mrgreen:
RD28t w ogóle bym nie ruszał bo to dobry siilnik wcale nie bardziej awaryjny od pozostałych podanych :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Sty 2010, 09:33

VG30DETT z 300ZX 300KM to mało? :roll: I ponoć ten silnik właśnie też podchodzi do Patrola bez większego motania.
RB26DETT jako staroć?? :sad: Jeden chyba z najbardziej kultowych silników Nissana, 332KM (oficjalnie 280KM) 392Nm. Z tego co wiem to w Polsce jest tylko jeden R34 z tym silnikiem, wykręcony coś na ok 440KM.

Co do Jeepa się nie wypowiadam bo to Jeep więc nie mam zbyt pozytywnej opinii.
Ale to raczej są silniki do ściganek a nie do taplania się po klamki w bagnie
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2010, 14:50

a jakieś mocne diesle ?
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

24 Sty 2010, 15:09

4.2 nissanowskie
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

24 Sty 2010, 19:01

Karson te 4.2 to są te rzadko spotykane co szły na australie ?
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

24 Sty 2010, 20:12

nie tylko na australię, na wyspy też.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

24 Sty 2010, 21:53

aj tam aj tam TD42 w wielu formach szły wszędzie nawet do Europy kontynentalnej, nie pozbywa się tego nikt bo to dobry wół roboczy, tyle :!: do wypraw OK, do extremu porażka :mrgreen: no chyba że mówimy o benzynie z turbiną i automatem :twisted:
ogólnie kolegoStiopa, o kiego grzyba ci w patrolu mega mocny silnik?? i tak to nie bedzie samochód do wyprzedzania ani do szybkiej jazdy (nie to zawieszenie) a 150 kucy które z TD28 można wykrzesać bezpiecznie w zupełności wystarcza ;) poza tym silnik od innych podobnych lżejszy o jakieś 100 kilo (to dużo)
a jak już zmieniać na mocnego diesla to nie na żadne wydumki tylko na popularny mocny silnik czyli na 2,5 TDI VW można spokojnie 200 kucy wykrzesać z niego starcza na sezon rajdów bez większych awarii części tanie a tuning prosty :wink: poza tym silniki relatywnie młode i mało przelatane
a dużo litrażowe diesla mają jedna zajebistą wadę są KUR...O ciężkie ( komplet 4,2 razem ze skrzynią waży 553kilo) to samo tyczy się toj toja z tą wadą że tam masz 4 garczki i chodzi to jeszcze bardziej jak sieczkarnia :mrgreen:
abstrahując :mrgreen: jeśli do Y61 to i tak to auto jest ciężkie, jeśli masz w nim 2,8 to lepiej wywalić pompę tą co jest założyć mechaniczną, zwiększyć IC podkręcić doładowanie, wstawić czujnik temp na kolektorze wylotowym ( :mrgreen: ) ewentualnie dołożyć LPG i mamy 180 kucy jeśli nie przesadzimy z dawką to kolektory się nie roztopią to będzie OK :wink: tylko po co i tak z niego wyścigówki nie zrobimy ;)
jeśli chodzi nam o bezawaryjność to zmiana silnika tylko pogorszy sprawe (choroby wieku dziecięcego, potem kolometry dadzą o sobie znać) i będziesz się bał autem dalej od domu ruszyć ;) jeśli chcemy bezawaryjnie poruszać się 2,8 to trzeba dbać o układ chłodzący i wisko nie przegrzewać motoru a posłuży nam i ponad 600kkm (znam takie silniki)
poza tym zmiana silnika pociąga za sobą ogromne koszty, to nie jest sam silnik ale i zwykle skrzynia, reduktor, osprzęt, wiązka, komputer, wały, wychodzi nam 2 auto więc czy jest sens??
Ostatnio edytowany przez pocieszny, 25 Sty 2010, 08:08, edytowano w sumie 1 raz
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Sty 2010, 17:29

Spokojnie :grin: staram się tylko zorientować w temacie, mocny diesel po to żeby pociągnąć przyczepkę 2-3t, a szybki być nie musi. Jak chce jechać szybko to wsiadam na motocykl.
A po prostu lubię auta proste bez elektroniki, kiedyś produkowano auta trwalsze z przeznaczeniem na wiele lat, dziś auta są z przeznaczeniem na 5 lat i ciągłe wizyty w serwisach. A jak szukałem to trudno o ładnego K160 z trudnym do zajechania silnikiem 3.3.
Więc stąd ten temat. Chociaż wezmę Twoje rady pod uwagę czy rzeczywiście opłaca się budować takie auto, może prościej kupić coś w średnim stanie nic nie naprawiać tylko czekać aż padnie i kupić kolejne :lol: pzdr.
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

26 Sty 2010, 18:09

najlepiej kupić ładnego Y60 (nie 61) dołożyć trochę w reanimacje sprzęta i cieszyć się bezawaryjną jazdą przez długie lata :wink: najlepiej by było TD42 (najlepiej wolnossący i pompą rzędową o mocy 116-120KM) prawdopodobnie będzie z UK :mrgreen: włożyć 7tysi w dobrą przekłądkę i mieć auto do końca życia :wink:
a dlaczego spytacie Y60?? bo jest lżejszy od Y61 o pół tony :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)