Nissan Patrol GR Y60/61

22 Sty 2010, 15:47

Jaki silnik można wsadzić do GR'a? Podobno do Y61 można wsadzić 4.2HDJ 80, 4200 Turbo-Diesel od Land Cruisera. Zna ktoś jakieś inne ciekawe alternatywy ?
Pzdr. :wink:
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

22 Sty 2010, 21:41

Andoria
:mrgreen:
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

23 Sty 2010, 15:56

hehe, a coś jeszcze ?
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

23 Sty 2010, 17:20

4.2 nissanowskie w dieslu lub petrolu
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Sty 2010, 17:45

Silniki jakie można wsadzić do Patrola Y60/61
BMW M60 B30/ B40 (V8); M62 B35; B44; B46
Jeep 4.0 (R6)
Nissan VG30DETT (V6)
Nissan SD33T (R6)
Nissan RB26DETT (R6) choć to i ten z 300ZX to już wariacja
do tego również 4.2 Nissana w dieslu i benzynie tak jak wyżej napisane,
oczywiście to nie wszystkie jakie tam się zmieszczą pod maską.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

23 Sty 2010, 17:55

Ciekawe ciekawe, wielkie dzięki za info :)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Mazda 3 - kompaktowy hatchback do miasta
    Zainteresowani zakupem Mazdy 3 z automatyczną skrzynią biegów mają do wyboru jedną jednostkę – 120-konny silnik o pojemności dwóch litrów. Według danych producenta jego spalanie wynosi 5,6 l/100 ...

23 Sty 2010, 22:29

Jogi4x4 napisał(a):BMW M60 B30/ B40 (V8); M62 B35; B44; B46
ta fajne nawet 1 pod sprzęgło nissana pasuje ale motania od groma
Jogi4x4 napisał(a):Jeep 4.0 (R6)
porażka w tym aucie :mrgreen: zwłaszcza z jepowskim automatem
Jogi4x4 napisał(a):Nissan VG30DETT (V6)
Nissan SD33T (R6)
Nissan RB26DETT (R6)
antyki :mrgreen: a V6 to bym wolał z misiuwisi bo ma więcej jadu zwłąszcza z ichnim automatem :wink:

Jogi4x4 napisał(a):do tego również 4.2 Nissana w dieslu i benzynie tak jak wyżej napisane
jedyne rozsądne rozwiązanie ale też nei pozbawione ułomności :mrgreen:
jeśli już zmieniać silnik w parchy to tylko tego ZD30, i to po wybuchu a nie przed :mrgreen:
RD28t w ogóle bym nie ruszał bo to dobry siilnik wcale nie bardziej awaryjny od pozostałych podanych :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Sty 2010, 09:33

VG30DETT z 300ZX 300KM to mało? :roll: I ponoć ten silnik właśnie też podchodzi do Patrola bez większego motania.
RB26DETT jako staroć?? :sad: Jeden chyba z najbardziej kultowych silników Nissana, 332KM (oficjalnie 280KM) 392Nm. Z tego co wiem to w Polsce jest tylko jeden R34 z tym silnikiem, wykręcony coś na ok 440KM.

Co do Jeepa się nie wypowiadam bo to Jeep więc nie mam zbyt pozytywnej opinii.
Ale to raczej są silniki do ściganek a nie do taplania się po klamki w bagnie
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2010, 14:50

a jakieś mocne diesle ?
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

24 Sty 2010, 15:09

4.2 nissanowskie
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

24 Sty 2010, 19:01

Karson te 4.2 to są te rzadko spotykane co szły na australie ?
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

24 Sty 2010, 20:12

nie tylko na australię, na wyspy też.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

24 Sty 2010, 21:53

aj tam aj tam TD42 w wielu formach szły wszędzie nawet do Europy kontynentalnej, nie pozbywa się tego nikt bo to dobry wół roboczy, tyle :!: do wypraw OK, do extremu porażka :mrgreen: no chyba że mówimy o benzynie z turbiną i automatem :twisted:
ogólnie kolegoStiopa, o kiego grzyba ci w patrolu mega mocny silnik?? i tak to nie bedzie samochód do wyprzedzania ani do szybkiej jazdy (nie to zawieszenie) a 150 kucy które z TD28 można wykrzesać bezpiecznie w zupełności wystarcza ;) poza tym silnik od innych podobnych lżejszy o jakieś 100 kilo (to dużo)
a jak już zmieniać na mocnego diesla to nie na żadne wydumki tylko na popularny mocny silnik czyli na 2,5 TDI VW można spokojnie 200 kucy wykrzesać z niego starcza na sezon rajdów bez większych awarii części tanie a tuning prosty :wink: poza tym silniki relatywnie młode i mało przelatane
a dużo litrażowe diesla mają jedna zajebistą wadę są KUR...O ciężkie ( komplet 4,2 razem ze skrzynią waży 553kilo) to samo tyczy się toj toja z tą wadą że tam masz 4 garczki i chodzi to jeszcze bardziej jak sieczkarnia :mrgreen:
abstrahując :mrgreen: jeśli do Y61 to i tak to auto jest ciężkie, jeśli masz w nim 2,8 to lepiej wywalić pompę tą co jest założyć mechaniczną, zwiększyć IC podkręcić doładowanie, wstawić czujnik temp na kolektorze wylotowym ( :mrgreen: ) ewentualnie dołożyć LPG i mamy 180 kucy jeśli nie przesadzimy z dawką to kolektory się nie roztopią to będzie OK :wink: tylko po co i tak z niego wyścigówki nie zrobimy ;)
jeśli chodzi nam o bezawaryjność to zmiana silnika tylko pogorszy sprawe (choroby wieku dziecięcego, potem kolometry dadzą o sobie znać) i będziesz się bał autem dalej od domu ruszyć ;) jeśli chcemy bezawaryjnie poruszać się 2,8 to trzeba dbać o układ chłodzący i wisko nie przegrzewać motoru a posłuży nam i ponad 600kkm (znam takie silniki)
poza tym zmiana silnika pociąga za sobą ogromne koszty, to nie jest sam silnik ale i zwykle skrzynia, reduktor, osprzęt, wiązka, komputer, wały, wychodzi nam 2 auto więc czy jest sens??
Ostatnio edytowany przez pocieszny, 25 Sty 2010, 08:08, edytowano w sumie 1 raz
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Sty 2010, 17:29

Spokojnie :grin: staram się tylko zorientować w temacie, mocny diesel po to żeby pociągnąć przyczepkę 2-3t, a szybki być nie musi. Jak chce jechać szybko to wsiadam na motocykl.
A po prostu lubię auta proste bez elektroniki, kiedyś produkowano auta trwalsze z przeznaczeniem na wiele lat, dziś auta są z przeznaczeniem na 5 lat i ciągłe wizyty w serwisach. A jak szukałem to trudno o ładnego K160 z trudnym do zajechania silnikiem 3.3.
Więc stąd ten temat. Chociaż wezmę Twoje rady pod uwagę czy rzeczywiście opłaca się budować takie auto, może prościej kupić coś w średnim stanie nic nie naprawiać tylko czekać aż padnie i kupić kolejne :lol: pzdr.
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

26 Sty 2010, 18:09

najlepiej kupić ładnego Y60 (nie 61) dołożyć trochę w reanimacje sprzęta i cieszyć się bezawaryjną jazdą przez długie lata :wink: najlepiej by było TD42 (najlepiej wolnossący i pompą rzędową o mocy 116-120KM) prawdopodobnie będzie z UK :mrgreen: włożyć 7tysi w dobrą przekłądkę i mieć auto do końca życia :wink:
a dlaczego spytacie Y60?? bo jest lżejszy od Y61 o pół tony :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)