Nitro? nie lepiej czysty tlen?

31 Lip 2008, 19:32

Witam, nurtuje mnie następująca sprawa.

Otóż czytałem ostatnio kilka artykułów na temat podtlenku azotu. Jak zapewne każdy wie energia wytwarzana przez silnik zależy od ilości spalonej w komorze spalania mieszaniny benzyny i tlenu. Podtlenek azotu jest niepalnym gazem. W wysokiej temperaturze, jaka panuje w komorze spalania, podtlenek azotu rozpada się na tlen i azot (piroliza). Tak powstały gaz zawiera 33% (obj.) tlenu, podczas gdy w powietrzu znajduje się jedynie ok. 21% (obj.) tlenu. W ten sposób zastosowanie podtlenku azotu pozwala na dostarczenie do silnika większej ilości tlenu w mniejszej objętości całkowitej.

No właśnie i tu pojawia się moje pytanie czy nie lepiej zamiast NITRO byłoby podłączenie do cylindra butli z tlenem? dlaczego nie ma takiego rozwiązania? bądź jest nierealne? chętnie poszerzę swoje horyzonty zapraszam do wypowiadania się.
impress
Nowicjusz
 
Posty: 1

05 Sie 2008, 20:10

poniewasz nitro możen zwiększyć moc silnika o 89% i to jest bespieczne pszy 3 tys. ob. a nawet o 150% ,alecz to jest już śmierć dla śilnika . ale jeszcze lepsze jest do nitro termos i torba ogrzewająca butle , która ogrzana daje większy efekt,pszy małej ilośći nitro ,lecz to daje dodatkowe koszty około 2 600 tys. a tlen to tlen ,mniejszy efekt lecz można go częściej urzywać nisz nitro . ale jak by się ścigały dwa takie same wozy tylko że jeden z nitro a drógi z tlenem .Z tlenem zostaniesz w tyle
Haker0211
andrzejw0211
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Szczecin

06 Sie 2008, 11:21

Ogrzewanie butli zwiększa tylko czas potrzebny na jej opróżnienie, gdy ciepły gaz ma większą objętość od zimnego i starcza na dłużej. Czystego tlenu sie nie montuje, bo wymagało by to olbrzymich ilości paliwa, których żadna pompa nie jest w stanie podać, a po drugie żaden silnik nie wytrzymałby takiego przyrostu.
False
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Paź 2008, 14:40

Właśnie się też nad tym zastanawiałem........praktycznie to azot nic nie daje :? .......a false napisał
"Czystego tlenu sie nie montuje, bo wymagało by to olbrzymich ilości paliwa, których żadna pompa nie jest w stanie podać"
... :idea: ...przecież można tak wyregulować dopływ tlenu by nie było go nad stan ani za mało (w sam raz do proporcji paliwa)
........a w tedy zastępowało by to sprężarkę powietrza (w lepszy sposób) i benzyna powinna być spalana do końca co by zwiększało moc (maksymalna wydajność).
Anakin05
Nowicjusz
 
Posty: 1

15 Paź 2008, 21:19

Czysty tlen ma poważną wadę: jest w stanie spalić nawet to co w normalnych warunkach jest niepalne...:shock: grozi to eksplozją silnika!!! Nitro ma ok 40% tlenu który uwalnia sie dopiero w podwyższonej temperaturze. W silniku następuje to po sprężeniu mieszanki i nie jest tak bardzo wybuchowe jak czysty tlen...
Lord_Piotr
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Ostrowsko

10 Kwi 2010, 22:38

Anakin05 napisał(a):Właśnie się też nad tym zastanawiałem........praktycznie to azot nic nie daje :? .......a false napisał
"Czystego tlenu sie nie montuje, bo wymagało by to olbrzymich ilości paliwa, których żadna pompa nie jest w stanie podać"
... :idea: ...przecież można tak wyregulować dopływ tlenu by nie było go nad stan ani za mało (w sam raz do proporcji paliwa)
........a w tedy zastępowało by to sprężarkę powietrza (w lepszy sposób) i benzyna powinna być spalana do końca co by zwiększało moc (maksymalna wydajność).


jest taka pompa:):P
cubas1313
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: ludz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Felgi stalowe - podstawowe informacje
    Felgi stalowe w dalszym ciągu cieszą się dużą popularnością wśród kierowców każdego typu samochodów, nie tylko ze względu na znacznie niższą cenę niż modele aluminiowe, ale również na wysoką odporność ...