REKLAMA
Witam, nurtuje mnie następująca sprawa.
Otóż czytałem ostatnio kilka artykułów na temat podtlenku azotu. Jak zapewne każdy wie energia wytwarzana przez silnik zależy od ilości spalonej w komorze spalania mieszaniny benzyny i tlenu. Podtlenek azotu jest niepalnym gazem. W wysokiej temperaturze, jaka panuje w komorze spalania, podtlenek azotu rozpada się na tlen i azot (piroliza). Tak powstały gaz zawiera 33% (obj.) tlenu, podczas gdy w powietrzu znajduje się jedynie ok. 21% (obj.) tlenu. W ten sposób zastosowanie podtlenku azotu pozwala na dostarczenie do silnika większej ilości tlenu w mniejszej objętości całkowitej.
No właśnie i tu pojawia się moje pytanie czy nie lepiej zamiast NITRO byłoby podłączenie do cylindra butli z tlenem? dlaczego nie ma takiego rozwiązania? bądź jest nierealne? chętnie poszerzę swoje horyzonty zapraszam do wypowiadania się.