Nowa Kia Sportage L 1.6 132KM czy nowy Auris TS Comfort Hybrid?

13 Paź 2016, 15:55

Hej,

szukam nowego auta do jeżdżenia głównie po mieście, max 1000km na miesiąc, raz na ~2 miesiące wypad w trasę rzędu 200km. Na co dzień podróżuję głównie sam, ale raz-dwa razy w tygodniu zdarza się zabrać na pokład żonę i małe dziecko, dlatego też potrzebuję w miarę pojemnej przestrzeni bagażowej.
Szukając auta od dłuższego czasu, ograniczyłem się do dwóch ofert:

1. Auris Sports Tourer, 136KM hybryda, Comfort + Tech + Style
2. Sportage 1.6 GDI 133KM, wersja L + bixenon

Aurisa dostałem do testów na kilka dni. Jeździło się fajnie, ekonomicznie. Jedyne co mi w tym aucie przeszkadza to to, że jest to auto ciasnawe z tyłu (szczęscie, że mam kompaktową żonę), oraz nisko osadzone - prześwit 140mm. Przyśpieszenie po depnięciu do podłogi w pełni mnie zadowala, pracujące wtedy jednocześnie dwa silniki dają wystarczająco radę.

W zasadzie to już wczoraj byłem podpisać umowę na Aurisa, ale postanowiłem się wstrzymać i sprawdzić jeszcze raz, co ma do zaoferowania KIA. Sportage jeszcze nie jechałem, ale rano zawitałem do salonu i trochę sobie zamieszałem w głowie. Bagażnik 30 l mniejszy, niż w Aurisie, ale bardziej ustawny. Wszystkie inne zalety i wyposażenie - takie samo jak w Aurisie, jednak więcej miejsca dla pasażerów, czuć w tym aucie oddech. Sportage jednak jeszcze nie jeździłem, dopiero niedługo czeka mnie jazda próbna. Nie nastawiam się jednak na to, że da mi ona wiele informacji - w 15 minut nie da się przecież dobrze poznać i wyczuć auta.

Oba samochody pod względem parametrów prezentują się bardzo podobnie - i tu i tu mam silnik o mocy około 130 koni, dwustrefową klimatyzację, podgrzewanie foteli, światła inne niż halogeny, czujniki parkowania i kamerę cofania, lusterko fotochromatyczne.
Rata za oba samochody wygląda bardzo podobnie. Co do kosztów eksploatacji, to Auris pali trochę mniej, ale Sportage ma tańsze ubezpieczenie OC/AC/NW i GAP, co przy moim rocznym przebiegu się równoważy.

Podsumowując, mam do wyboru w praktycznie tej samej cenie dwa bardzo podobne do siebie wyposażeniem, a jednak zupełnie inne auta. Co Wy byście wybrali? Nastawiam się raczej na komfort i stabilną jazdę, żeby przyjemnie przejechać z punktu A do B, niż na adrenalinę i "sportowe" osiągi.
Hans
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: marakuja

13 Paź 2016, 19:39

Jeśli nie potrzebujesz wyższego prześwitu, to kupno Sportage (zwłaszcza 2wd) jest pozbawione sensu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Paź 2016, 16:55

Mam dokładnie taką samą zagwozdkę.
Zastanawiam się nad Aurisem kombi 1,6 lub Kia Sportage 1,6.
Podjąłeś jakąś decyzję ? Jak wrażenia z jazdy Sportage ?
hieronimza
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 12 1989
Auto: Ford Focus

25 Paź 2016, 17:02

Tak, wybrałem :)
Sportage mimo fajnie wykończonego wnętrza strasznie mulasta (nawet jak na przesiadkę z mojej 112KM Megane) i bujająca się. Fakt, że siedzi się wyżej, niż większość kierowców, jest fajny, ale człowiek nie czuje się w tym aucie przesadnie bezpiecznie, ponieważ układ kierowniczy ma tendencje do myszkowania. Mnie to strasznie denerwuje, szczególnie przy większych prędkościach - mam po prostu wrażenie, że ruszę ręką o milimetr i wjadę w rów. Problem ten był opisywany na wielu forach Kia i niestety nie da się z tym niczego zrobić.
Auris z kolei miał większy ogólny komfort i pewność jazdy, ale okazał się po prostu za ciasny i jednak trochę plastikowy.
Koniec końców wybrałem Avensisa. Prawda jest taka, że różnicy cenowej pomiędzy rozsądnie wyposażonym Avensisem w benzynie a rozsądnie wyposażonym Aurisem w hybrydzie nie ma zbyt dużej. Ta granica zaciera się szczególnie wtedy, kiedy bierzemy auto w leasing/na raty - u mnie to była różnica 100 zł miesięcznie. I za tę stówkę mam o wiele wyższy komfort i pewność jazdy, niż a Aurisie, jednocześnie zachowując wszystkie udogodnienia znane z mniejszego brata.
Hans
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: marakuja

25 Paź 2016, 17:18

Dzięki za informacje. Ja myślałem o wersji niższej Sportage czyli M. Niestety wydaje mi się bardzo tandetna w środku. W tej materii o wiele lepiej wypada dla mnie Auris w wersji Comfort z tym że jest w nim odczuwalnie mniej przestrzeni. Jeździłem nowym Aurisem i miałem radość z jego prowadzenia w przypadku KIA nie było nowej wersji z silnikiem 1,6 więc dano mi starszą wersję. W tym przypadku prowadzenie tego auta było nieco gorsze. Myślałem że nowa wersja jest lepiej zestrojona ale doczytałem się że wersji 1,6 montują wciąż stary układ kierowniczy a Twoja opinia z jazdy to potwierdza. Gdyby nie ładna sylwetka tego auta i większa przestrzeń to bym brał Aurisa bez zastawienia a tak wkradła się w moją głowę ta Kia.
hieronimza
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 12 1989
Auto: Ford Focus

25 Paź 2016, 17:26

Wszystko rozbija się o Twoje potrzeby. Jeśli nie wozisz na tylnych siedzeniach fotelików, a w bagażniku wózków, to zmieścisz się w Aurisie nawet na długich trasach. W Kia zasługuje natomiast na pochwałę bagażnik - mimo że jego litraż jest mniejszy, to jest bardziej ustawny i da się do niego zapakować więcej nieregularnych kształtów (chociażby wspomniany wózek + dwie walizki).
Hans
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: marakuja
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

25 Paź 2016, 17:33

Właściwie obawiam się jedynie o komfort dłuższego podróżowania na tylnej kanapie mojego nastoletniego syna. Tu KIA oferuje znacznie więcej przestrzeni. Za to ten silnik 1,6 bez turbo to może być duży problem w jeździe na trasie i również spalaniu.
hieronimza
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 12 1989
Auto: Ford Focus

25 Paź 2016, 17:52

Jaki silnik wybrałeś w Avensisie? Jeśli się nie mylę to do niedawna był tam jeszcze 1.8 z pośrednim wtryskiem (= bezproblemowe założenie instalacji sekwencyjnej LPG).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Paź 2016, 18:09

1.8. Nie planuję gazu, nam za małe przebiegi żeby to miało jakikolwiek sens.
Hans
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: marakuja

26 Paź 2016, 11:05

Co do Toyoty auris może ja trafiłem pechowo ale nie polecam...
Miałem możliwość jeździć takim przez 2 tygodnie 1.6 kombie 2016r. 2000 przebiegu.
I teraz nie wiem czy to kwestia egzemplarza czy tak w każdym ale plastiki w środku to masakra przy przebiegu 2 tysięcy od strony kierowcy plastiki przy kokpicie już strasznie były wytarte..
Nawigacja to szkiełko to chyba jest z najtańszego plastiku jaki ktoś im dostarczył, zero widoczności nawet przy maleńkim słońcu.
Kamera cofania, tutaj prawdopodobnie jakoś się da to ustawić ale już wyła i pokazywała na czerwono jakieś 1,5metra od przeszkody
emilxman
Początkujący
 
Posty: 186
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 10 01 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 250KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005