Nowa skoda Octavia

18 Cze 2012, 12:32

1,6 jest wolnossący i ma ok. 105KM. Silnik bardzo trwały i idealny do LPG

1,4 jest turbodoładowany i ma 122KM ale tu ważniejszy jest wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, czyli bardzo przyjemnie przyspiesza i mało pali. Na LPG nie pojeździ z racji wtrysku bezpośredniego. Silnik skomplikowany i może w przyszłości sprawiać problemy.

W skrócie 1,4 lepiej jeździ, a 1,6 będzie o wiele trwalszy i wiecej palił.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Cze 2012, 12:58

dzieki za fachowe wytlumaczenie , trzeba dobrze zastanowić sie co wybrac.

Ciezko wybrac dodam ze duzej ilosci km to auto nie bedzie robilo. Seiciento od początku 2003 do teraz ma zrobione 130 tys . wiec te auto mysle ze bedzie mialo w tym wieku troche wiekszy przebieg ale tez niewiadomo o ile wiekszy nie bedzie
Krystian11
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: peugeot 607 2,2hdi , seicento

18 Cze 2012, 13:13

1,4 diesel przy szanowaniu tego silnika powinien byc ok .. i taniej napewno niz 1.6 benzyniak
Krystian11
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: peugeot 607 2,2hdi , seicento

18 Cze 2012, 15:34

1,4 jest też benzynowy
z diesli najmniejszy jest 1,6 TDI też o mocy 105KM
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Cze 2012, 18:07

dzida napisał(a):1,6 jest wolnossący i ma ok. 105KM. Silnik bardzo trwały i idealny do LPG

1,4 jest turbodoładowany i ma 122KM ale tu ważniejszy jest wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, czyli bardzo przyjemnie przyspiesza i mało pali. Na LPG nie pojeździ z racji wtrysku bezpośredniego. Silnik skomplikowany i może w przyszłości sprawiać problemy.

W skrócie 1,4 lepiej jeździ, a 1,6 będzie o wiele trwalszy i wiecej palił.


Podobaja mi się tego typu tłumaczenia, jezdziłeś samochodem z silnikiem 1,4 TSI że twierdzisz że mniej trwały ?
Sam przejechałem na tym silniku 300 tys. km i zadnych problemów z silnikiem, oczywiście trzeba pilnować oleju. Myślę że to jedna z najlepszych jednostem benzynowych.
Jeżeli chodzi o ropniaka to w skodzie tylko 1.9 TDI lepszym silnikiem jest tylko 2.2 l w Hondzie Accord- porównując oczywiście silniki które znam.
pchlistosc
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2001

18 Cze 2012, 22:05

Tu nie chodzi ile zrobiłeś tym silnikiem - fakty są takie, że silnik jest problematyczny i skomplikowany i tego nawet koncern VAG nie ukrywa. Może trafiłeś na udany egzemplarz i te nowe powinny byc poprawione ale każdy słyszał o rozciągających się łańcuchach, pękających głowicach i blokach. FAKTY!
http://www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-ts ... i-awariami

Widać też że nie jesteś na bierząco w dieslach, bo w nowych tylko są 1,6 TDI i 2,0TDI więc nie mów, że nie mam pojęcia, bo zanim coś napisze to to sprawdzam.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów
    Co to jest gniazdo OBDII i co oznaczają poszczególne piny? OBDII to skrót od angielskiego terminu On-Board Diagnostic level 2. Jest to standard obowiązujący w samochodach i pozwalający na podłączenie urządzenia ...

19 Cze 2012, 10:43

dzida napisał(a):1,4 jest też benzynowy
z diesli najmniejszy jest 1,6 TDI też o mocy 105KM


wlasnie ogladalem je na allegro i wprowadzili mnie w blad bo najpierw pisalo benzyna a potem diesel :cry:

troche dylematu jest , najlepiej to isc do salonu zobaczyc co oferuja w jakiej cenie , i wtedy pomyslec jaki silnik do tego wybrac
Krystian11
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: peugeot 607 2,2hdi , seicento

20 Cze 2012, 13:11

a jesli wy byscie brali dla siebie jaki byscie wybrali ?

do wyboru mam 1,4b 122km , 1,4b 80 km 1,6b 102 km chyba , 1,6 tdi ??

1,2 slinikow nie wpisuje nawet bo to chyba troche za male jak na te bude ...
Krystian11
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: peugeot 607 2,2hdi , seicento

20 Cze 2012, 13:22

Nie wpisałeś 1,2TSI,a dopisałeś 1,4 z 80 końmi?

Jeśli nie patrzyłbym na trwałość to:
1,4TSI/122KM
1,2TSI/105KM - nie chodzi o wielkość ale o moc i moment obrotowy - turbo robi swoje
1,6TDI/105KM
1,6MPI/102KM + LPG
1,4MPI/80KM - kompletna pomyłka do tego auta!

Jeśli brałbym kwestie trwałości to
1. 1,6MPI
2. 1,2TSI
3. 1,4TSI
4. 1,4MPI - muł ale pojeździ długo
5. 1,6TDI
lub... Hyundaia i30 kombi 1,4/100KM :D Skoda jest za stara wg mnie, a za rok następca, więc prosze nie rób tego i kup coś normalnego :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Cze 2012, 21:51

ku wielu rozmowom , nowa skoda odpada .

plan jest kupic cos uzywanego w granicach 25-35 k , wiec temat nieakutualny
Krystian11
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: peugeot 607 2,2hdi , seicento