REKLAMA
Dzień dobry,
Nadszedł czas w którym chciałbym zakupić nowy samochód. Prawdopodobnie w finansowaniu 50/50. Budżet to ok 80-90 tys ale mogę go lekko naciągnąć jeśli warto.
Mam 3 auta aktualnie na celowniku i prosiłbym o jakaś poradę.
Zależy mi na bezawaryjności i trwałości. Fajnie też jakby był to dobry stosunek do jakości. Nie potrzebuje wodowtrysków i spalanie też dla mnie się liczy, niekoniecznie moc.
W ciągu roku robię ok 20 tys km, głównie po mieście.
Aktualne moje typy:
1. Hyundai i30 combi 1.5 110km w wersji smart 88 tys
- Byłem na jeździe testowej. Silnik ok, bez szału ale wystarczający. Jeżdżę megane 3 1.6 110km i wrażenia podobne. W sumie bardzo podobne auto do mojej meganki tylko w środku wiadomo więcej bajerów i ładniejsze. Podobno spalanie 6-7l. Wygodnie mi się siedziało. W sumie takie poprawne, przyjemne auto. Duży bagażnik. 5 lat gwarancji w cenie też na plus.
2. Toyota Corolla sedan hybrid 1.8 w wersji comfort 103tys
- W sumie najpierw była przejażdżka wersją 1.5 125km w manualu tańszą o ponad 10 tys (91 tys). Szału nie było i na ten moment na pewno wolałbym Hyundaia, ale potem namówiłem się na jazdę hybrydą i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Przede wszystkim ten silnik i automat to mega wygoda. Miałem kiedyś okazję jazdy automatem, ale w tej Toyocie było to genialne uczucie. Lekko dodaję gazu i jest cichutko, dodaję mocno i auto od razu przyśpiesza jakby tych koni było znacznie więcej niż w rzeczywistości.
W sumie jedyna rzecz, która średnio mi się podoba to zegary no i cena... Dopłata 12 tys do pewnie oszczędnej hybrydy to jednak dla mnie bardzo dużo. Zastanawiam się czy warto i czy jest szansa odzyskać to np z powodu lepszego trzymania ceny hybrydy?
3. Dacia duster II Extreme SL 1.0 tce + lpg 76tys
- Wiem, że to inne auto niż i30 czy corolla ale cena mnie skusiła no i fabryczne lpg więc i oszczędność na paliwie. W stosunku do Corolli w hybrydzie to ponad 25tys różnicy. Koszty paliwa pewnie podobne bo Duster spali z 9-10l gazu a corolla z 5-6l benzyny?
Co do jazdy testowej to sumie wszystko na plus. Byłem zaskoczony na prawdę dobrym wyciszeniem (więcej niż 90 nie jechałem). Przyśpieszenie też nie najgorsze, akceptowalne i przyjemne bo nie trzeba było wkręcać jak Hyndaia czy moją megane. Wygodna wysoka pozycja za kierownicą... W sumie to się wydaje na prawdę dobrym wyborem, tylko nie wiem jak z ewentualną trwałością w dłuższej perspektywie - 5,6,7,8 lat...
Serce za Corollą w hybrydzie, rozum za Dusterem, a Hyundai gdzieś po środku.