Nowe auto - parametry i moja bezradność.

30 Lis 2015, 22:54

Witam, na wstępie chciałbym przeprosić za mój brak profesjonalizmu ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum. Jestem studentem który od pół roku poszukuje samochodu z marnym skutniem, tz. im wiecej wiem tym bardziej wole przemieszczać się autobusami. Byłem posaidaczem VW passata 1.9 TDi 94 KM lecz był to taki rocznik którym bałem się jeździć w dalsze trasy. Poszukiwania samochodu zacząłem od tego , czym właściwie chcę jeździć. Padło na benzyne( o których słyszałem ,że nie ma co się w nich zepsuć) oraz starsze disle w nowych rocznikach. ( z przewagą na disla bo na benzynach w ogóle się nie znam)
Poszukiwałem:
-rocznik 2005/4 +++
-cena w granicach od 8 tyś zł do 17 tyś zł(z zarejestrowaniem itp)
-disel na zwykłej pompie rotacyjnej
-zawieszenie zwykłe, nie na wielowahaczu( jeśli źle to nazywam to proszę mnie porwaić)
-jednostka która jak się zepsuję to nie połknie mi z portfela grubych tysięcy.
Nie zależy mi na niewiadomo jak wielkiej mocy, 90/110 km wystarczy żeby jeździć 120km/h a na większą prędkość nie pozwalają mi trasy które pokonuje.
Moja propozycje których się doszukałem to:
- seat leon I (1.9 TDI 110KM(juz ma dwumas , ale to nic strasznego) dalej na zwykłej pompie, od 130KM już pompowtryski ) dosyć czesto występują roczniki 2005/rzadziej 2006
-Skoda Fabia I ( do tych obydwu nie jestem pewien )
-Skoda Octavia II
Z silników benzynowych jestem kompletnie zielony. W domu zawsze były TDI. Chciałbym jedynie żeby pojemność była większa niż te 1700 cm3.
Za wszelkie porady , brak hejtu i pomoc serdecznie z góry dziekuję. Pozdrawiam
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.

30 Lis 2015, 23:21

Jak robisz 5 tysięcy km rocznie to daj spokój z dieslem. Taniej i przyjemniej wyjdzie Ci LPG. Jak obawiasz się kosztów to możesz rozejrzeć się za Astrą H 1.8 122KM. Dobra pod LPG, tanie części.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Lis 2015, 23:24

5 tysięcy póki co gdyż nie mam samochodu, fakt trza zwrócić na to uwagę, ale nie wiem czy to dużo zmienia bo gdybym posiadał samochód to maxymalnie i tak bym robił około 10-15 tyś km rocznie( na 100 % nie więcej).
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.

30 Lis 2015, 23:27

15 tysięcy to trochę mało na diesla. Jeśli zamierzasz jeździć na krótkich odcinkach to tym bardziej diesel odpada.

Benzyna będzie mniej wyeksploatowana od diesla.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Lis 2015, 23:31

Głównie to dojazdy małe po mieście i raz na 2 tyg trasa 200km w jedną stronę i spowrotem. Czasem gdzieś dalszy wypad, ale rzadko. Na benzynie absolutnie sie nie znam. Jakie samochody są w roczniku 2005 + których ewentualna naprawa nie wyniesie mnie dużo pieniędzy. Tak jak to w przypadku nowszych disli może się zdarzyć.


EDIT: ewentualnie móglby mi ktoś podpowiedzieć literature która trafnie odpowie na moje pytania?
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.

30 Lis 2015, 23:43

Poczytaj:
czy-na-pewno-stac-cie-na-diesla-vt88824.htm

Tanie auta w utrzymaniu (i dobre pod LPG) do 17 tysięcy:
Fiat Grande Punto 1.4 16V
Opel Astra H 1.4 lub 1.8 125KM
Toyota Corolla E12 1.4 lub 1.6
Honda Civic VII 1.4 lub 1.6
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Gru 2015, 14:54

nie do końca się z przedmówcami zgodze
5 tysi to może i nie dużo ale duże ma znaczenie czy jeździsz 3 km na uczelnie czy 2 razy w tygodniu 200-300, jeśli dystans od startu jest dłuższy niż pare km to jak najbardziej diesel może być, na krótkim dystansie żaden silnik nie będzie się dogrzewał i żaden nie będzie OK :mrgreen:
jeśli wolisz diesle i masz dobre doświadczenia z niemieckimi jednostkami to po co zmieniać coś co Ci pasuje, to proste w zasadzie mało awaryjne i tanie wozidła, dodatkowo bardzo popularne i w zasadzie wszędzie naprawialne :ok:

rozrzut masz dość duży od małego hatchbacka po duży sedan/combi :mrgreen:
ogólnie dodał bym na spokojnie do seata i skody, audi i WV masz większy wybór, a że masa tego jeździ po drodze to dla ekonomiki lepiej :ok:
pompowtryskiwaczy bym się tak nie bał (wadliwe były tylko te z początków produkcji potem już OK) koło dwumasowe zawsze można zmienić na normalne sprzęgło jak się rozleci ;) ale nie jest to taka tragedia jak się wydaje

przy mało używanym aucie instalacja LPG w ogóle się nie kalkuluje, przy 5 tysiach rocznie nie zdążysz jej zamortyzować nawet, o naprawach i serwisie nie wspomne (nie są to rzeczy bezobsługowe)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Gru 2015, 15:08

samochod jak juz bedzie ruszany to w dluzsze jazdy. Wiadomo, sporadyczne wypady po pare km tez sie czasem zdarza. Ktorych jednostek z pompowtryskiwaczami sie nie bac? Ktore ewentualnie naprawa nie pochlonie duzych funduszy. Cos polecacie panowie?
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.

01 Gru 2015, 15:35

pocieszny napisał(a):przy mało używanym aucie instalacja LPG w ogóle się nie kalkuluje, przy 5 tysiach rocznie nie zdążysz jej zamortyzować nawet, o naprawach i serwisie nie wspomne (nie są to rzeczy bezobsługowe)


Przecież autor napisał, że będzie robił prawdopodobnie około 15 tysięcy, więc jak najbardziej LPG się opłaca. Zadbanego diesla trzeba trochę poszukać, z benzyną będzie łatwiej.

Z pompowtrysków możesz szukać Passata B5 FL 1.9 TDI (131KM), ale tu dochodzi kosztowny wielowahacz z przodu i to, że ciężko znaleźć zadbany egzemplarz w rozsądnej cenie. Taniej wyjdzie coś na płycie Golfa IV:
Seat Toledo
Skoda Octavia I
VW Bora
z 1.9 TDI 110KM
lub Audi A3 I z 1.9 131KM.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002