Nowe auto prywatnie - duze przebiegi

17 Mar 2016, 09:05

Witajcie,

mam dosc awarii i oczekiwania na naprawe uzywek, ktorymi dotad jezdzilem. Chce kupic nowe auto, ktorym prywatnie bede robil okolo 50 tys km rocznie. Trasy codziennie 2x100km.

Jezdzac wieloma autami (szczegolnie ostatnio) chce, zeby nowy nabytek mial takie cechy:

-bardzo cichy
-wygodne siedzenia
-przy okolo 100 km/h obroty okolo 2000, przy 160 obroty ponizej 3000
-duzy bagaznik (preferowane kombii, ale moze byc liftback albo suv) co najmniej te 480l
-spalanie przy 100km/h nie wiecej niz 5,5l a przy 140 nie wiecej niz 7l (przy LPG odpowiednio wiecej oczywiscie)

I teraz koncowy warunek konieczny:
ALBO 4x4 ALBO panoramiczny dach - nie musza byc oba naraz :)

Nie mam preferencji co do LPG/benzyna/diesel - musi byc mozliwe najoszczedniejsze ze wzgledu na przebiegi (jesli benzyna, to z perspektywa na LPG po gwarancji, albo LPG fabryczne tez moze byc).

Co polecacie? Chcialbym wydac jak najmniej, ale zakladam ze nie wiecej na pewno niz 100 tysiecy. Znaczenie ma tez gwarancja oraz korzystne finansowanie. Zakup prywatny.
83maciek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 10 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Octavia II
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

17 Mar 2016, 16:36

Takie spalanie da Ci tylko diesel. Obroty tez sugerują diesla i pojemność 2.2 wzwyż.
Co do auta to juz popatrz co Ci się bardziej podoba
http://www.samar.pl/nowe-samochody/wyszukiwanie
i zapytaj o konkretne auto.
Nie wiem po co 4x4 na trasy...
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Mar 2016, 16:51

Bardzo wygodne siedzenia stosowane są w Oplu za dopłatą. Zerknij na Opla Astrę K i dokup reflektory InteliLux (fajny wynalazek).
W przypadku większego segmentu spalanie jest trudne do osiągnięcia (masa), a w przypadku SUVów nie licz na takie spalanie przy 140km/h (opory powietrza)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Mar 2016, 00:35

Jesli chodzi o korzystne warunki gwarancji to polecam SEAT-a, ktory oferuje 4 lata gwarancji na cale auto. W tym budzecie spokojnie znajdziesz Leona ST 2.0 TDI 150 KM lub moze nawet 184 KM. Jezeli masz mozliwosc lekkiego nagiecia budzetu to moze cos takiego: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] napewno z ceny da sie jeszcze zejsc. Jezeli chodzi o warunki finansowanie to koncern VAG proponuje naprewde bardzo korzystne warunki.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

18 Mar 2016, 05:45

Pod LPG będzie ciężko, bo teraz same wtryski bezpośrednie, a instalacje kosztują po 5-6 tys.zl. mozesz zerknąć na benzynową Mazdę 6, gdyż naprawdę mało pali jak na benzyniaka i po liftingu jest lepiej wyciszona, ale 4x4 jest w niej drogi. Renault ma dobre silniki pod LPG i diesla, więc warto rozważyć Talismana. SUVy do 100 tys. bym odrzucił z poniższych powodów:
-mają mniejsze bagażniki
-ze względu na wysoką sylwetkę są głośne i więcej palą.
Jeśli chodzi o diesle to:
Peugeot 508
Citroen C5
Ford Mondeo
Ale na 4x4 to bym nie liczył w tej cenie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Mar 2016, 08:52

Wlasciwie to sklaniam sie ku opinii o tej astrze, tyle ze w cenie z tymi reflektorami i siedzeniami to mozna juz wyrwac podstawowego passata, superba z paroma opcjami czy co tam jeszcze. na pewno bedzie ciszej, pytanie czy wygodniej.

czy warto dla jazdy 100-140 km pakowac sie w diesla, czy wystarczy nieduza uturbiona benzyna (1.0-1.4)? Bo jesli oszczedze np 1 litr na 100km to roznica w cenie (6-10k) zwroci sie po 200 000. Bez sensu, bo koszty obslugi diesla do tego czasu beda wieksze.

Realnie jaka bedzie roznica w spalaniu przy 120km/h dla diesla 1.6 110 KM wzgledem np. benzyny 1.2 czy 1.4 100-125 KM?
83maciek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 10 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Octavia II
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

18 Mar 2016, 08:53

A widze, ze np. astra K w 1.0 turbo ma przy 160 km/h okolo 3300 obrotow, wiec nie jest tak zle. 1.6 D ma okolo 3000. Przy 100 km/h jest to 2200 wzgledem 2050
83maciek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 10 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Octavia II
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

18 Mar 2016, 12:09

Małe turbokosiarki typu 1.0-1.4 to ostatnia rzecz za którą bym się rozglądał pokonując często długie trasy :? ani to oszczędne, ani ciche, ani długo nie wytrzyma przy takiej eksploatacji. Można się rozglądać za jakimś 1.6t.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Mar 2016, 14:13

Kosiarki nie kupuj. Tu jest test spalania przy duzych prędkościach.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... liwa/gl3zv
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004