Nowy samochód do 150 tysięcy.

06 Paź 2024, 21:54

Cześć,
Planuje zakup nowego SUV'a, maksymalnie chciałbym przeznaczyć 150 tysięcy. Auto ma mi służyć na dłużej, nie planuje zmiany w najbliższych latach.

Rocznie robię około 10-13kkm. Głównie w koło komina.
-Codziennie jazda po mieście 10km + dojazd do pracy obwodnicą 15km.
-Dwa razy w roku jakieś dłuższe trasy 1kkm~ + czasem jakieś weekendowe wypady.

Wstępnie myślałem o Cuprze Atece.
Jest wyprzedaż modelu i katalogowe egzemplarze z pierwotnej ceny ok. 200 tysięcy mogę dostać za 150 przy płatności gotówką. Nie znalazłem nic ciekawszego po jazdach próbnych w tym budżecie.
Wyposażenie : -Kamery 360, adaptacyjne zawieszenie i inne udogodnienia które w 100% spełniają moje wymagania.
Po jeździe próbnej praktycznie jestem zdecydowany tylko jedno ALE.

Jest tam silnik 1.5 TSI z DSG7 z sprzęgłem DQ200. Naczytałem się jak jest niesamowicie fatalna, chociaż przejawiały się komentarze że po prostu uszkodzeniu ulegają części eksploatacyjne i nie jest to nic strasznego.
Jaka jest Wasza opinia? Czy przy moich przebiegach nie będę miał spokojnej głowy co najmniej do czasu końca gwarancji? Nie chce decydować się na 2.0 4x4 bo tutaj musiałbym wydać około 165 tysięcy i nie odczuje znaczącej różnicy przy mojej dziadko-jeździe oprócz większej ilości wizyt na stacji benzynowej. :D

Z góry dziękuję za Waszą opinię. ;)
xMarek99x
Nowicjusz
 
Posty: 8

06 Paź 2024, 22:04

xMarek99x napisał(a):Auto ma mi służyć na dłużej, nie planuje zmiany w najbliższych latach.

To odpuść. Chcesz kupić sobie takiego mola na lata ?!
Do tego poczytaj na forach dedykowanych po jakich nalotach ludzie mają jazdy z tą skrzynią jak sobie połączysz to z szczęśliwym całokształtem marki to odpowiedź sobie na pytanie czy Ci się chce.
A jak jesteś zdecydowany to wydaje mi się że lepszym (bezpieczniejszym) wyborem będzie 2,0.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Paź 2024, 22:09

A w wersji 2.0 4x4? Tam z tego co czytałem już jest DQ381.
Ewentualnie możesz zaproponować jakiś alternatywny samochód?
xMarek99x
Nowicjusz
 
Posty: 8

06 Paź 2024, 22:29

xMarek99x napisał(a): w wersji 2.0 4x4? Tam z tego co czytałem już jest DQ381.

Nie zgłębiałem tematu ale moi znajomi mieli podobny dylemat celowo rezygnowali z 1,5 że względu na skrzynie. Finalnie kupili audi 2,0 TSI.
xMarek99x napisał(a):Ewentualnie możesz zaproponować jakiś alternatywny samochód?

Nie doradzam bo każdy ma inne preferencje do tego w dzisiejszej motoryzacji tak się naknociło że wybór auta na lata jest max ograniczony.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Paź 2024, 07:43

Dlaczego sobie nie kupisz corolli cross?

xMarek99x napisał(a):Naczytałem się jak jest niesamowicie fatalna, chociaż przejawiały się komentarze że po prostu uszkodzeniu ulegają części eksploatacyjne i nie jest to nic strasznego.


Oczywiście, że "eksploatacyjne", w końcu po prostu się zużyły. Problem w tym, że te "części eksploatacyjne" to nie klocki hamulcowe za 150 złotych tylko graty za tysiące + robocizna.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Paź 2024, 10:20

xMarek99x napisał(a):Rocznie robię około 10-13kkm. Głównie w koło komina.

xMarek99x napisał(a):Jest tam silnik 1.5 TSI z DSG7 z sprzęgłem DQ200. Naczytałem się jak jest niesamowicie fatalna, chociaż przejawiały się komentarze że po prostu uszkodzeniu ulegają części eksploatacyjne i nie jest to nic strasznego.


Ok to teraz się zastanów robisz przebiegi mniejsze niż autobus miejski w Warszawie, po ilu latach przy Twoim użytkowaniu auta, które więcej będzie stało niż jeździło nabijesz jakiś konkretny przebieg? po 10? 15?

To nawet jak Ci coś wyskoczy do serwisowania po takim czasie to i tak auto się już 10x zwróciło. To nie jest tak że przejedziesz 100 km i Ci dsg padnie, albo silnik wyzionie ducha, to muszą być konkretne przebiegi.
Z resztą 1,5 zmodernizowali, już nawet nie ma tej wady kangurowania, wystarczy poczytać.
a ze skrzynią to po prostu w 75% zaniedbania userów, np brak wymiań oleju, które jest bardzo ważne itd.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 778
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwsza litera w alfabecie Lexusa to "F"
    Był rok 2006 i od premiery Lexusa IS drugiej generacji minęło kilka miesięcy. Dlaczego zatem Lexus testował nowego IS-a skrytego pod kamuflażem? Dziennikarze motoryzacyjni zauważyli, że coś się święci, kiedy zaczęły się ukazywać ...

07 Paź 2024, 11:55

Trevor napisał(a):To nawet jak Ci coś wyskoczy do serwisowania po takim czasie to i tak auto się już 10x zwróciło.

Odbiegnie już od tego że jesteś w stanie uzasadnić każde gówn ..o żeby tylko miało znaczek ale co Ci się ma zwrócić ?
Ceny naprawy tych syfonów rosną a nie spadają więc jeżeli tego gówniaka teraz naprawisz za 6k + robota to chyba za 5lat nie będzie taniej tylko wartość auta spadnie.

Do tego niech autor poczyta od ilu kilometrów ludzie zgłaszali problemy.
Na to wszystko też może sobie poszukać info jak super są zestrojone te skrzynki żeby auto spełniało wygórowane normy.

Trevor napisał(a):ze skrzynią to po prostu w 75% zaniedbania userów, np brak wymiań oleju, które jest bardzo ważne itd.


I po co te kocopoły ? To kupujesz nowe auto żeby myśleć o wymianie oleju w skrzyni razem z olejem silnikowym i o przeprogramowaniu jej ? Dobrze się czujesz ?!

Ty masakrujesz system swoimi głupotami i to za czyjeś pieniądze !!!

Autorze tematu masz wydać 150k.pln.więc nie wybieraj nadziewanych opcji z których potem przy odsprzedaży będziesz rozliczany. Do tego chyba Ci się nie uśmiecha myślenie czy już poszarpywanie to awaria czy zestrojenie skrzyni.

Kolejny temat to takie awarie ogólnie oznaczają problem. Musisz zostawić auto w warsztacie, potem jest demontaż skrzyni a potem montaż regenerowanej. Po regeneracji musisz jeszcze wrócić na kontrolną zmianę oleju za którą teź płacisz.
Dla odmiany jak chcesz to zrobić w ASO to kasę musisz pomnożyć X3 więc tu z robotą pewnie zmieścisz się w 10k a tam pewnie koło 30k.pln.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Paź 2024, 12:00

Kupić auto za 150k z myślą o długotrwałym użytkowaniu, z wiedzą, że dany podzespół jest badziewny, prędzej czy później się rozsypie i racjonalizować taki zakup faktem, że nastąpi to po 10-15 latach :mrgreen: A co jest w tym najlepsze? Skrzynia na rynku już pewnie od jakichś 15 lat i producent ma to w dvpie, że są z nią problemy

Trevor napisał(a):To nawet jak Ci coś wyskoczy do serwisowania po takim czasie to i tak auto się już 10x zwróciło.


W jaki sposób zakup auta do użytku prywatnego się zwraca? Chłop zapłaci 150k, po 10 latach auto będzie warte 50k a naprawa skrzyni będzie kosztować 20% wartości....co i gdzie się zwraca? Bo na pierwszy rzut oka to jazda uberem taniej wychodzi
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Paź 2024, 12:31

Jako użytkownik Q3 z 1.5tsi i DSG odradzam. Nówka z salonu. Przy 40 tys przebiegu miałem już coś w sprzęgłach skrzyni do naprawy (ponoć regulacji). Auto stało kilka dni w serwisie. Objawem było szarpanie na zimnym silniku.
Oprócz tego sama skrzynia zamula, zwłaszcza przy ruszaniu. Tzn możesz ruszyć albo jak żółw, albo z piskiem opon. Nie ma nic pomiędzy. Natomiast jak już ruszy to kolejne biegi wchodzą lepiej, ale lag podczas dynamicznego wyprzedzenia to dramatyczne nawet kilka sekund.

Nie wiem czy te mocniejsze wersje mają podobne problemy, ale ja już na pewno więcej DSG nie wezmę nawet na leasingu.
Kierownik serwisu w ASO powiedział, że to przez ekologię ta skrzynia taka zamulona i tak szybko pada. Ponoć jak się ją przeprogramuje na inne przełożenia i wgra inny sterownik, to nagle żywotność i praca skrzyni znacznie się poprawia.

Jak chcesz coś na lata, to raczej toyota z eCVT najlepszy wybór.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 319
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

07 Paź 2024, 13:12

szybki napisał(a):Do tego niech autor poczyta od ilu kilometrów ludzie zgłaszali problemy.
Na to wszystko też może sobie poszukać info jak super są zestrojone te skrzynki żeby auto spełniało wygórowane normy.

Tak ktoś pojedzie do pracy i już nie wróci bo silnik mu padnie :ok:
albo do sklepu i DSG się rozleci....

Takie przebiegi jak robi autor to 1,0 TSI/EB i inne wydmuszki zrobią przez 10 lat a tu mówimy o normalnym silniku i to z nowej serii, gdzie ludzie już nic nie zgłaszają, nawet tych wad wieku dziecięcego.


szybki napisał(a):I po co te kocopoły ? To kupujesz nowe auto żeby myśleć o wymianie oleju w skrzyni razem z olejem silnikowym i o przeprogramowaniu jej ? Dobrze się czujesz ?! Ty masakrujesz system swoimi głupotami i to za czyjeś pieniądze !!!
To zapytam w ten sposób oleju w silniku też nie chcesz wymieniać? Ciekawe rzeczy można na tym forum wyczytać... Jak nie wiesz jak się auto serwisuje, co kiedy się wymienia to sorry ale Co Ty robisz na tym forum w ogóle??!!! Płynu chłodniczego i hamulcowego też nie masz zamiaru wymieniać? POWODZENIA!


franccc napisał(a):W jaki sposób zakup auta do użytku prywatnego się zwraca? Chłop zapłaci 150k, po 10 latach auto będzie warte 50k a naprawa skrzyni będzie kosztować 20% wartości....co i gdzie się zwraca? Bo na pierwszy rzut oka to jazda uberem taniej wychodzi
W taki sposób, że przez 10 lat sobie śmiga a nie naprawa 10 letnie auta, które nie dość że są mniej warte to jeszcze wymagają nakładów. gdyby tę naprawę skrzyni za 5k rozłożyć na 10 lat to ma 500 na rok...serio dużo wg Ciebie? A co do Ubera to lepiej się nie wypowiadaj o tematach o których nie masz pojęcia, zdajesz sobie sprawę ile kosztuje przejazd 2-3 km Uberem? Chyba nie bardzo..także serio dwóch ludzi się dobrało którzy nie mogą tego przeżyć i zazdroszczą że gość chce vaga kupić i to im przesłania racjonalne myślenie.

hoderi145 napisał(a):Jako użytkownik Q3 z 1.5tsi i DSG odradzam. Nówka z salonu. Przy 40 tys przebiegu miałem już coś w sprzęgłach skrzyni do naprawy (ponoć regulacji). Auto stało kilka dni w serwisie. Objawem było szarpanie na zimnym silniku.
Autor chce kupić nowe auto, Twoje z którego roku jest? Bo to jest solidna różnica opowiadasz o starej serii silników 1,5 TSI

hoderi145 to dlaczego jeszcze czekasz i nie sprzedałeś tego Audi żeby cudowną Toyokę kupić? Masochistą jesteś? :)

Co samego DSG w pracy mamy Tiguana 1,4/150 i DSG, ponad 200 nalotu i jakoś nigdy nic nie wybuchło, w serwisie też nie stał 2 lata, żadnego szarpania itd., żadnych problemów.
Także niech sobie autor sam odpowie, a najlepiej poczyta opinie gdzieś indziej i wtedy dokona wyboru.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 778
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Paź 2024, 13:33

Właśnie na forach jest multum opinii i przypadków problemów z DQ200 przy przebiegach już od 10kkm i mega dużo napraw gwarancyjnych. Stąd powstał temat.
Czy są skrzynie/silniki które możecie polecić?
Toyota jak kolega wspomniał dwa posty wyżej czy powinienem jeszcze spojrzeć na jakąś markę? Z góry dziękuję za dyskusję. :D
xMarek99x
Nowicjusz
 
Posty: 8

07 Paź 2024, 13:44

No to skoro "multum" jest tematów na forach, to kup Toyotę i po problemie.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 778
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Paź 2024, 14:15

xMarek99x napisał(a):Toyota jak kolega wspomniał dwa posty wyżej czy powinienem jeszcze spojrzeć na jakąś markę? Z góry dziękuję za dyskusję.


Jeśli chcesz mieć SUV'a z automatem to nie ma pewniejszego rozwiązania.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Paź 2024, 17:24

Byłem w salonie toyoty i doszedłem do wniosku że Corolla kombi też spełnia moje oczekiwania i mieści się w budżecie. Akurat byłaby w wersji GR Sport 1.8 140km e-CVT. Rabat tylko 2.2k pln w cenniku, ale może będzie opcja coś utargować (w atece rabat wychodził aż 40k ;x).
Oglądałem też corolle cross(niestety raczej nie zmieszczę się w budżecie)
i yaris cross(za mały bagażnik)+ tu miałem wrażenie zdecydowanie niższej jakości materiałów może kwestia że mieli wystawioną jakaś tanią wersję.
Myślałem o suvie ze względu na :
-Duży bagażnik przy niekoniecznie większej długości od samochodów
miejskich - łatwość parkowania w mieście z tego względu.
-Krawężniki i inne przygody niestraszne.

Wychodzi na to że może kombi też starczy. Czy oprócz tej corolli powinnienem gdzieś jeszcze podjechać? VW/Skode i inne historie z DSG odpuszczę, ale może jakaś mazda?
xMarek99x
Nowicjusz
 
Posty: 8

07 Paź 2024, 20:05

xMarek99x napisał(a):Rabat tylko 2.2k pln w cenniku, ale może będzie opcja coś utargować (w atece rabat wychodził aż 40k ;x).


A teraz idź do mazdy to może dywaniki gumowe dostaniesz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wysokość rabatu świadczy wyłącznie o tym na jak kosmicznej marży działają dealerzy danej marki

xMarek99x napisał(a):ale może jakaś mazda?


Tylko cx30 ci się w budżecie zmieści, możesz sprawdzić ale mała jest (bo zakładam, że trójka hb za ciasna)
Jak masz blisko suzuki to możesz odwiedzić, swace jest technicznie 1:1 corollą kombi, możesz też na s-cross popatrzeć
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km