
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
złomnik napisał(a):Z innej beczki: usiadłem sobie w nowym Passacie B8. Nie miałem okazji się nim przejechać.
Jest jeden problem: taki Passat pokazuje, jak dalece firmy motoryzacyjne zeżarły same siebie. Modularniej, jeszcze modularniej – krzyczą księgowi – tu zrobimy EM KU BE, a ten element się uwspólni dla 48 modeli w gamie!
Pamiętacie jak wchodził B5? Możecie nie pamiętać, ja miałem wtedy 17 lat i pamiętam to doskonale. Był czymś absolutnie szokującym na tle B4. Samochodem z innej planety. Kanciasta i dość prymitywna deska rozdzielcza B4 sięgająca głęboko w lata 80. została zastąpiona całkiem nową, elegantszą, lepiej zaprojektowaną. Samochód był nieporównywalnie cichszy i mniej wibrował na wolnych obrotach. Siedziało się już nie jak w oszklonej puszce, ale jak w klubowym fotelu otoczonym grubą, miękką i przyjemną w dotyku tapicerką. Nawet drzwi zamykały się inaczej, z bardziej basowym dźwiękiem podkreślającym solidność wykonania nadwozia. Po prostu wszystko, ale to wszystko było skokowo lepsze. I do dziś jest zresztą fantastyczne. Osoby, które jeździły naszym Passatem B5, o którym pisałem chyba tydzień temu, za każdym razem były w szoku że jest to samochód konstrukcyjnie z połowy lat 90., bo był po prostu nadal świetny.
A B8 w stosunku do B7?
Wsiadłem.
Noo, fajne te nowe zegary w formie wyświetlacza. Taki bajerek.
Pozycja za kierownicą – jak w Superbie II albo w Golfie VII.
Konsola – jak w Golfie VII albo aktualnej Octavii.
No, po prostu Volkswagen. Kolejny identyczny Volkswagen. Wszystko to już widziałem. Taaa, noo, taa, nawet spoko, no… nie ma się do czego przyczepić.
Jakbym był producentem samochodu i dowiedziałbym się, że recenzja mojego najnowszego flagowego modelu to „nie ma się do czego przyczepić”, to sam bym sobie chyba przyczepił kamień do szyi i pierdyknął się z mostu Siekierkowskiego do Wisły. A wcześniej zwolniłbym tych wszystkich inżynierów i dizajnerów, którzy sprawili, że nowego Passata B8 można skwitować tylko że „nie ma się do czego przyczepić”.
Baza z danymi technicznymi samochodów marki VOLKSWAGEN. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne VOLKSWAGEN