Nubira luz na kierownicy

06 Maj 2013, 00:18

Witam mam problem ze swoją Nubirką otóż mam dosyc mocno odczuwalny luz na kierownicy , przy dużych predkosc muszę walczyc z kierownicą ,czym to może byc spowodowane ? Dodam ,że miałem wymieniany komplet wahaczy (łączniki itp.),sprawdzałem krzyżak kolumny i wszystko jest w porządku , z maglownicy żaden smar/olej nie wycieka (może trzeba wymienic drążki kierownicze?). Proszę o pomoc z góry dziękuję.
banubira
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Daleko

06 Maj 2013, 00:25

Spory luz to znaczy??? W mm. I jak/czemu musisz walczyć z kierownicą przy większych prędkościach? To się stało po wymianie? Geometria była robiona? Co dokładnie było zmieniane? Jak reszta była sprawdzana?
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

06 Maj 2013, 11:14

Luz na kierownicy jest duży a przy dużych predkosciach żeby jechac prosto trzeba cały czas balansowac tą kierwonica ,samochod nie sciaga nie nosi ,wymieniałem wahacze łączniki ale żadnej zbieżności ,geometrii kół nie ustawiałem.(po wymianie było wszystko w miare lekki luz nie przeszkadzał w czasie jazdy ale teraz jest to nieprzyjemne).
banubira
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Daleko

06 Maj 2013, 14:03

Lekki to znaczy ile w mm??? Weź stań w miejscu, włącz zapłon żeby wyłączyć blokadę kierownicy... Po czym przy wyłączonym silniku pomachaj kierownicą na boki (w sensie skręcaj np. o 60 stopni w lewo i od razu z powrotem w prawo... I raczej dosyć energicznie), jak słychać dosyć głośne stuki to wymień drążki, końcówki drążków i zrób geometrie.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

06 Maj 2013, 19:11

Luz to około 1 cm i jak ruszam kierownicą słychac stuki , jaki jest koszt naprawy ? i ustawienie geometrii kół?
banubira
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Daleko

07 Maj 2013, 03:56

1 Centymetr to jeszcze nie aż taki duży luz... Jeżeli to to - drążki kierownicze + końcówki drążków kierowniczych + robocizna + ustawienie całej geometrii = Ok. 400 zł. Ale najpierw przejedź się na sprawdzenie zawieszenia za 20 zł. Pytanie czy te stuki są głośne... Krzyżaki na bank sprawdzone??? Nie ma co wymieniać w ciemno, już posprawdzaj to wszystko albo po prostu skocz do mechaniora.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993