Odstająca osłona klamki przednich drzwi - Civic VIII UFO

08 Paź 2019, 10:50

W samochodzie Honda Civic VIII (UFO) pojawił się problem z odstającymi plastikami przy klamkach. Zarówno z jednej jak i z drugiej strony puściły trzy przednie mocowania i osłona klamki ta srebrna trzyma się tylko w jednym miejscu na jej końcu.

Same klamki są sprawne. Zastanawiam się co z tym zrobić i jak je naprawić. Wymiana całych klamek raczej nie wchodzi w grę bo koszt jednej nowej to około 400zł, a używki za połowę tej ceny nie bardzo opłaca się kupować bo po założeniu w niedługim czasie możemy spodziewać się podobnych problemów.
Ogólnie z tego co widać problem pękających mocować przy tych osłonach jest znany i jedni je kleją zdejmując klamkę a inni bez zdejmowania (co ciężko wykonać z tego co widzę żeby to dobrze wyglądało).

Co myślicie? Może ktoś już naprawiał i ma na to jakiś patent?

Załączam zdjęcia, jak wyglądają połamane zaczepy.
Odstająca osłona klamki przednich drzwi - Civic VIII UFO Odstająca osłona klamki przednich drzwi - Civic VIII UFO Odstająca osłona klamki przednich drzwi - Civic VIII UFO
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

08 Paź 2019, 11:02

Klej na gorąco zrobi robotę :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Paź 2019, 11:12

Myślisz że da radę? Ta osłona trochę pracuje przy otwieraniu drzwi jak się ręką naciska ten spust od wewnętrznej strony.

Może jakiś mocny klej taki jak np. do szyb żeby był odporny na warunki atmosferyczne? Znasz jakiś godny polecenia?

Zadzwonię jeszcze do serwisu zapytać czy mają same takie osłony ale znając życie pewnie będą razem z klamką w komplecie.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

08 Paź 2019, 11:23

Klej do szyb też może być tylko kup taki do którego nie trzeba podkładu. Może być z 3Ma. Klej na gorąco też da radę, masz przecież różne twardości lasek, ja polecam dla Ciebie taką przezroczysta żółtawą jest bardzo elastyczny
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Paź 2019, 11:28

Kao napisał(a):masz przecież różne twardości lasek, ja polecam dla Ciebie taką przezroczysta żółtawą jest bardzo elastyczny
Widzisz nie wiedziałem :) rozeznam się w tych klejach. Ten 3M też zobaczę jak tylko dowiem się jak z tymi nakładkami w serwisie.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

21 Paź 2019, 18:11

Osłony klamki już są na swoim miejscu i na razie trzymają się :)

Z racji tego że samych osłon nie można dostać osobno (pytałem w ASO) to postanowiłem osłony przykleić. Oglądałem też w między czasie używaną klamkę za 200zł ale kiedy dokładnie przyjrzałem się to nie dałbym gwarancji na zaczepy tej osłony że wytrzymają dwa-trzy miesiące. Cena nowej klamki w ASO ponad 400zł, a tu potrzebne były dwie.

Plastiki osłon u mnie miały połamane od strony wewnętrznej trzy przednie mocowania i trzymały się tylko na jednym tym z tyłu.

Kupiłem klej do szyb z podkładem gruntującym aby klej lepiej trzymał się powierzchni. Osłony klamki zostały przyklejone bez demontażu całych klamek co pewnie by ułatwiło całą sprawę bo sam klej ciężko się nakłada i trzeba uważać żeby nie pobrudzić ich na zewnątrz.

Teraz krótka instrukcja jak po kolei zrobić takie przyklejenie osłony klamki.

1. Czyścimy miejsce w którym będziemy nakładali klej czyli stronę wewnętrzną osłony klamki i miejsce na klamce przy pękniętych mocowaniach.

2. Po czyszczeniu zmywamy dobrze te miejsca np. benzyną ekstrakcyjną która pozwala odtłuścić powierzchnie.

3. Po wyschnięciu nakładamy primer (podkład) który ma na celu późniejsze lepsze trzymanie się kleju. Nakładamy go takim aplikatorem w postaci gąbki na druciku (widać go na zdjęciu z klejem) lub zwykłym wacikiem do uszu. U mnie ten drugi lepiej się sprawdził z racji na małą przestrzeń między osłoną a klamką gdzie trzeba było wysmarować powierzchnie.
Odstająca osłona klamki przednich drzwi - Civic VIII UFO
4. Podkład wysycha dosyć szybko i możemy kłaść już klej.

5. Klej wyciskamy z tuby i tu warto robić to w miarę precyzyjnie sprawdzając w między czasie czy po przyciśnięciu osłony kleju nie jest już za dużo i nie zaczyna nam wychodzić na zewnątrz. Trzeba tu zwrócić uwagę żeby nie nałożyć go za dużo i nie przykleić wkładki do zamka. W zupełności wystarczy nałożenie odpowiedniej ilości kleju w miejscach pękniętych mocowań Tak aby po przyciśnięciu osłony i lekkim jej odchylaniu było widać że klej tam złapał i już się ciągnie.
Odstająca osłona klamki przednich drzwi - Civic VIII UFO
6. Na koniec dobrze jest docisnąć osłonę klamki tak aby klej dobrze złapał. Ja tak dociśniętą osłonę zostawiłem na jakieś 18 godzin.
Odstająca osłona klamki przednich drzwi - Civic VIII UFO
Tak to wygląda nie jest to trudna operacja i z odległości około metra nie widać czy osłony są przyklejone czy oryginalnie jeszcze się trzymają. Koszt kleju z przesyłką plus jakaś benzyna do zmywania to maks 50zł plus własna robota :) Jeżeli chodzi o czas to mi to zajęło jakieś dwie godziny z przerwami bo musiałem wymyślić jak je podeprzeć :)
Odstająca osłona klamki przednich drzwi - Civic VIII UFO
Zostało mi jeszcze wyczyszczenie rantów wokół przyklejonych osłon klamki szczególnie widać to na prawej klamce w dolnej jej części ale muszę na to znaleźć chwilę.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX - hybrydowy crossover
    Jak podaje najważniejszy norweski dziennik biznesowy Dagens Næringsliv cytując szefa Lexus Norway, seryjna wersja nowego subkompaktowego crossovera Lexus UX zadebiutuje już wkrótce na salonie samochodowym w Genewie. ...
    Światowa premiera Golfa TDI BlueMotion
    Debiutujący w Genewie seryjny nowy Golf TDI BlueMotion to jeden z najoszczędniejszych obecnie samochodów. Golf ten napędzany jest nowym silnikiem TDI (wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) o mocy ...

21 Paź 2019, 20:33

Odstajace klamki to choroba UFO dlatego są takie drogie :wink: już kilku razy je podklejałem. Na kleju już nic ich nie ruszy :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Paź 2019, 21:22

Kao napisał(a):Na kleju już nic ich nie ruszy
Zobaczymy za jakiś czas :)

Moim zdaniem powinni te osłony sprzedawać osobno.

U mnie był jeszcze problem z lewą osłoną bo nie dolegała równo do klamki i z przodu brakowało jakieś 4-5mm a to dużo.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

14 Gru 2020, 09:19

Odświeżamy. Pytanko mam. Trzeba wyjmować klamkę xzy nie. Do ewentualnego wyjęcia trzeba zdejmować cały boczek?
michal1997
Nowicjusz
 
Posty: 7

15 Gru 2020, 16:49

Żeby pokleić nie trzeba wyjmować klamki ale żeby klamkę zdemontować trzeba ściągać boczek
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4