W samochodzie Honda Civic VIII (UFO) pojawił się problem z odstającymi plastikami przy klamkach. Zarówno z jednej jak i z drugiej strony puściły trzy przednie mocowania i osłona klamki ta srebrna trzyma się tylko w jednym miejscu na jej końcu.
Same klamki są sprawne. Zastanawiam się co z tym zrobić i jak je naprawić. Wymiana całych klamek raczej nie wchodzi w grę bo koszt jednej nowej to około 400zł, a używki za połowę tej ceny nie bardzo opłaca się kupować bo po założeniu w niedługim czasie możemy spodziewać się podobnych problemów. Ogólnie z tego co widać problem pękających mocować przy tych osłonach jest znany i jedni je kleją zdejmując klamkę a inni bez zdejmowania (co ciężko wykonać z tego co widzę żeby to dobrze wyglądało).
Co myślicie? Może ktoś już naprawiał i ma na to jakiś patent?
Klej do szyb też może być tylko kup taki do którego nie trzeba podkładu. Może być z 3Ma. Klej na gorąco też da radę, masz przecież różne twardości lasek, ja polecam dla Ciebie taką przezroczysta żółtawą jest bardzo elastyczny
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Osłony klamki już są na swoim miejscu i na razie trzymają się
Z racji tego że samych osłon nie można dostać osobno (pytałem w ASO) to postanowiłem osłony przykleić. Oglądałem też w między czasie używaną klamkę za 200zł ale kiedy dokładnie przyjrzałem się to nie dałbym gwarancji na zaczepy tej osłony że wytrzymają dwa-trzy miesiące. Cena nowej klamki w ASO ponad 400zł, a tu potrzebne były dwie.
Plastiki osłon u mnie miały połamane od strony wewnętrznej trzy przednie mocowania i trzymały się tylko na jednym tym z tyłu.
Kupiłem klej do szyb z podkładem gruntującym aby klej lepiej trzymał się powierzchni. Osłony klamki zostały przyklejone bez demontażu całych klamek co pewnie by ułatwiło całą sprawę bo sam klej ciężko się nakłada i trzeba uważać żeby nie pobrudzić ich na zewnątrz.
Teraz krótka instrukcja jak po kolei zrobić takie przyklejenie osłony klamki.
1. Czyścimy miejsce w którym będziemy nakładali klej czyli stronę wewnętrzną osłony klamki i miejsce na klamce przy pękniętych mocowaniach.
2. Po czyszczeniu zmywamy dobrze te miejsca np. benzyną ekstrakcyjną która pozwala odtłuścić powierzchnie.
3. Po wyschnięciu nakładamy primer (podkład) który ma na celu późniejsze lepsze trzymanie się kleju. Nakładamy go takim aplikatorem w postaci gąbki na druciku (widać go na zdjęciu z klejem) lub zwykłym wacikiem do uszu. U mnie ten drugi lepiej się sprawdził z racji na małą przestrzeń między osłoną a klamką gdzie trzeba było wysmarować powierzchnie. 4. Podkład wysycha dosyć szybko i możemy kłaść już klej.
5. Klej wyciskamy z tuby i tu warto robić to w miarę precyzyjnie sprawdzając w między czasie czy po przyciśnięciu osłony kleju nie jest już za dużo i nie zaczyna nam wychodzić na zewnątrz. Trzeba tu zwrócić uwagę żeby nie nałożyć go za dużo i nie przykleić wkładki do zamka. W zupełności wystarczy nałożenie odpowiedniej ilości kleju w miejscach pękniętych mocowań Tak aby po przyciśnięciu osłony i lekkim jej odchylaniu było widać że klej tam złapał i już się ciągnie. 6. Na koniec dobrze jest docisnąć osłonę klamki tak aby klej dobrze złapał. Ja tak dociśniętą osłonę zostawiłem na jakieś 18 godzin. Tak to wygląda nie jest to trudna operacja i z odległości około metra nie widać czy osłony są przyklejone czy oryginalnie jeszcze się trzymają. Koszt kleju z przesyłką plus jakaś benzyna do zmywania to maks 50zł plus własna robota Jeżeli chodzi o czas to mi to zajęło jakieś dwie godziny z przerwami bo musiałem wymyślić jak je podeprzeć Zostało mi jeszcze wyczyszczenie rantów wokół przyklejonych osłon klamki szczególnie widać to na prawej klamce w dolnej jej części ale muszę na to znaleźć chwilę.
Lexus UX - hybrydowy crossover Jak podaje najważniejszy norweski dziennik biznesowy Dagens Næringsliv cytując szefa Lexus Norway, seryjna wersja nowego subkompaktowego crossovera Lexus UX zadebiutuje już wkrótce na salonie samochodowym w Genewie. ...
Światowa premiera Golfa TDI BlueMotion Debiutujący w Genewie seryjny nowy Golf TDI BlueMotion to jeden z najoszczędniejszych obecnie samochodów. Golf ten napędzany jest nowym silnikiem TDI (wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) o mocy ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.