30 Sty 2016, 13:54
Przepraszam bardzo, ale 10w60 to strasznie gęsty olej, a do tego półsyntetyk, który dość szybko traci właściwości pod wpływem temperatury (w lato robi się z niego woda, zaś w zimę kisiel). Kolega powyżej ma rację, że "maluch" w lato się grzeje, dlatego ja proponowałbym zastosować olej syntetyczny 5w40 lub 5w50 ponieważ:
- ma stabilne właściwości smarne niezależnie od temperatury
- z uwagi na trzymanie parametrów będzie dobrze odprowadzał ciepło w lato
- nie gęstnieje w chłodzie i zachowuje dobrą płynność, co powinno mieć wpływ na zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika i co za tym idzie zmniejszenie spalania i nieznaczne polepszenie osiągów
- wyższa niż mineralnego oleju liczna TBN zapewni czystość silnika od wewnątrz
Należy tez wspomnieć, że oleje o charakterystyce sportowej takie jak właśnie 10w60 mają małą ilość dodatków ochraniających silnik, ponieważ podczas wyścigów/rajdów olej wymienia się często, zatem nie ma sensu go wzbogacać o drogie uszlachetniacze.
To fakt, że zapłacisz trochę drożej, ale za to pojeździsz dłużej na jednej wymianie i silnik ci się odwdzięczy dobrą pracą. Jeśli się zdecydujesz, to daj znać, a ja poszperam w parametrach niedrogich olejów i zasugeruję co powinieneś kupić. Pozdrówka !