Olej pół syntetyczny

01 Maj 2010, 08:34

Witam, posiadam auto z 98 z przebiegiem niecale 90tys od nowosci leje syntetyk, obecnie 5w-30. Znajomy mechanik mowil zeby zaczac 10w choc nie bierze oleju ale poto ze silnik ma 12 lat i moga byc nieszczelnosci i ponoc 10w lepiej smaruje w wysokich temp. Co polecacie
pawelus668
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Tarnów

01 Maj 2010, 12:01

Jeśli nie ma wycieków, nie ubywa oleju (właśnie przez nieszczelności) - ja bym nie zmieniał.
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam

01 Maj 2010, 12:10

jedyna róznica będzie taka że 10W40 będzie tańszy :mrgreen: wcale nie smaruje lepiej w wysokich temperaturach :mrgreen: to bzdura, wszystko zależy od oleju jaki masz/będziesz miał wlany.
najlepiej lej taką klasę jaka miałeś, do puki nie ma ubytków ani nic się nie dzieje to nie ma sensu zmieniać, przebieg i wiek nie ma tu nic do rzeczy, tylko i wyłącznie zużycie silnika, jak są ubytki i cieknie to się robi remont, bo zmiania oleju to tylko "podcieranie d..y szkłem" i wydłużanie agonii silnika

znam auta 40 letnie śmigające na wysokiej klasy syntetykach
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Maj 2010, 13:15

Zmień mechanika - olej zostaw w spokoju (tzn zmień ale na świeży a nie na inny ;) ).
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

06 Maj 2010, 21:45

Istnieje prawidłowość, która mówi: im większe wycieki z silnika i zmiany w jego pracy tym olej powinien być niższej klasy. Oczywiście nie oznacza to przejścia ze stosowania dobrych jakościowo olejów do wlewania zupełnie nieznanych wynalazków. W tym przypadku rozchodzi się bardziej o właściwości oleju, a zatem przechodzenie do niższych klas (0W… -> 5W… -> 10W… -> 15W…). Zatem jeżeli samochód pracuje równo i nie ma widocznych śladów wycieków nie ma na razie potrzeby zmiany stosowanego oleju.
K2
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

07 Maj 2010, 00:51

K2 napisał(a):Istnieje prawidłowość, która mówi: im większe wycieki z silnika i zmiany w jego pracy tym olej powinien być niższej klasy. Oczywiście nie oznacza to przejścia ze stosowania dobrych jakościowo olejów do wlewania zupełnie nieznanych wynalazków. W tym przypadku rozchodzi się bardziej o właściwości oleju, a zatem przechodzenie do niższych klas (0W… -> 5W… -> 10W… -> 15W…). Zatem jeżeli samochód pracuje równo i nie ma widocznych śladów wycieków nie ma na razie potrzeby zmiany stosowanego oleju.
jak są wycieki to się je likwiduje a nie zmienia olej :wink:
przykładowo z kilku ostatnich tematów o zmianie oleju: wg Twojej konkluzji jak cieknie mi pod deklem i klepią zawory w 1,9TDI 110KM to moge go zalać 15W40, no ciec prawdopodobnie nie przestanie, zawory na chwile ucichną, natomiast pompowtryskiwacze szlak na pewno trafi :mrgreen: czyli z naprawy za 200 PLN robi się naprawa za 1200PLN +200PLN które i tak musze wydać... hmm no nie wiem


:mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX - crossover, który jeździ jak hatchback
    Zaprezentowany w 2018 roku model UX jest najnowszym i najmniejszym, kompaktowym crossoverem w gamie Lexusa. Jego opracowanie zajęło japońskim inżynierom 5 lat. Wyróżnia się przestronnym wnętrzem i wzorowym prowadzeniem, ...