01 Paź 2023, 20:06
Musze przyglądnąć się tym dodatkom żelowym,wiem tylko,że chloroolefiny zastosowane poza skalą dopuszczalną powodują nie tylko degradację wnętrza silnika ale też efekt żelowania się oleju,chociaż trzeba przyznać obniżają współczynnik tarcia bardzo efektywnie,nic nie mogłem znależć o zawartości molibdenu czy fosforu.Mam braci,dwóch ściśle stosuje się wedle moich zaleceń tyczących doboru oleju,nie są to oleje zalecane ani przez Mazdę,ani Mercedesa,uchroniłem ich przed pepełnianiem błędów,natomiast mam brata,który po prostu mnie ignoruje,nawet nie słucha,efekt?! Jeżdzi tylko do punktu zajmującego się wymianą oleju,filtrów,tylko tym i niczym poza tym.No ale,nic nie miałbym przeciwko temu,akcja szybka i tania,oleje z beczki,filtry posiada na miejscu,koszt opiewa tylko jego zarobek na oleju oraz filtrach,za samą wymianę(wysysarka) plus 20 zł,wlewa to co zaleca Mercedes,chodzi mi o zakresy lepkościowe,producent bez znaczenia,olej z beczki,z pewnością oryginał,tego nie kwestionuję.O czym wspomina RommieRen na swoim kanale?!Mechanicy żle radzą przy wyborze oleju,ale nic nie wspomina o tym ,ze chodzi o oleje inne niż te,które zaleca producent,według mnie to jest poważny błąd,mechanik powinien zasięgnąć informacji jak auto jeżdzi,ma dpf,czy nie ma,ile robi km w ciągu roku,czyli czy można poąglować olejami w zależności od pory roku,oraz poradzić jeśli auto jeżdzi b.dużo jak np.VITO brata silnik 1.6 CDI,i zalecić,że w przypadku 3 wymian oleju w ciągu roku,4 ech i więcej tak sobie ustawić cykl wymian,by tuż przed zimą w silniku był świeży olej,jest jeszcze kwestia podejścia do silników,które są znane np.z e słabych rozrządów,należy podczas wymiany oleju przyglądać się filtrom oleju,czy nie ma opiłków,to pierwszy symptom,że koła napędu zaczynają lecieć,wtedy trzeba reagować natychmiast(silniki CGI Mercedesa)Dlatego w tym ostatnim wymieniam bratu osobiscie olej jaki mu dobrałem i monitoruję za każdym razem filtr .,stosuje płukanki,ten silnik musi być perfekcyjnie czysty w środku.Natomiast silnik w VITO ma już 300 tyś km i słychać łańcuch ale tylko podczas rozruchu,auto jeżdzi tylko w trasach,dlaczego?! Przyznam się,że mnie to wali,nie słucha,to niech przy aucie grzebie teraz,nie słuchał rad ,to niech się buja!:)Auto kupił z przebiegiem ok.40 tyś km,kosmetycznie tyrkniete,dlatego,do wymiany tylko wszystko to,co można odkręcić,zero spawania. Ja wybrałbym zupełnie inny przedział lepkościowy,bo jest dpf,a już dwa razy był w ,,pralce,,,silnik CGI brata już 250 tyś km,zero oznak jakiegokolwiek zużycia,wkład filtra czysty ,wkład filtra w VITO uj wie,nikt tego nie sprawdza,bo wymiana oleju taśmowa,kolejki długie.Silnik CGI za to podobnie jak THP jego żony(drugiego brata )w P 206 zero oznak niepokojących odgłosów,wymiany oleju trwają długo,nie ma mowy o wlewaniu oleju do gorącego silnika,słucha,to bedzie jeżdził.Do tego tematu wrócimy przy okazji jeszcze.Jestem pewien,że brat z VITO gdyby słuchał,o jakimkolwiek chrobotaniu w silniku przy takim przebiegu do tego w trasach mógłby zapomnieć,wcale auta nie katuje,nie ciśnie po trasach jak pop...leniec,więc rozrząd powienien mu posłużyć zdecydowanie dłużej,gdzie leży błąd? Ja wiem:) Pozdrawiam!