Olej w filtrze powietrza i innych miejscach [GOLF 4, 1.4, '98]

22 Cze 2018, 19:10

Witam,
Jako że korzystam z tego forum jako pytający aby pojąć mechanikę samochodową to tym razem znów na własnej skórze odczułem brak mocy silnika odkąd zakupiłem samochód. Z racji iż mam więcej czasu by poświęcić się tej tematyce to zacząłem przyglądać się silnikowi i zajrzałem do filtra powietrza. W środku widać ślady po oleju i odprowadzenie zapchane olejem (taka rurka co idzie na tył silnika?), dodatkowo przy wlotce do silnika jest zalane olejem. Nie wspomnę, że w okolicach bagnetu i korku wlewu oleju także jest okropnie zalane olejem. Według moich informacji z internetu to brak odpowietrzenia skrzyni korbowej. Ale wolę spytać się doświadczonych mechaników, którzy nie jednokrotnie wyciągnęli mnie z opresji i pomogli w najważniejszych chwilach!
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

22 Cze 2018, 19:38

Takie ślady oleju mogą świadczyć już o znacznym zużyciu silnika. Odmę tzw. seperator oleju możesz wyczyścić . Czarna , plastikowa puszka . Jednakże nie sądzę żeby tam leżał problem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4925
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Cze 2018, 19:46

bonifacy, - a jak sprawdzić zużycie silnika w aucie? Może lepiej nie bawić się w naprawianie i od razu puścić komuś.
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

22 Cze 2018, 19:55

Poprzez ogólną diagnostykę silnika. Pomiar ciśnienia sprężania , wizualną kontrolę świec zapłonowych , osłuchanie pracy silnika , zajrzeniu tu i tam , ocenie apetytu na zużycie oleju , odczytaniu parametrów bieżących kompem ....itd...itd.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4925
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2018, 09:25

Okej, to najpierw zajmę się odmą.
Czy można zastosować odłączenie wężyka od separatora oleju? Czyli wężyk idący od filtra powietrza do "odmy" leżałby luźno. Pytam, ponieważ w internecie wiele osób stosuje przeróżne patenty poprzez odprowadzenie z korka oleju i wydaje mi się, że praktycznie to jest porównywalny sposób.
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

23 Cze 2018, 09:52

rothejro napisał(a):Czy można zastosować odłączenie wężyka od separatora oleju? Czyli wężyk idący od filtra powietrza do "odmy" leżałby luźno

Możesz ale nie zdziwię się jak poczujesz w kabinie smród spalin, przepracowanego oleju . Fabrycznie układ jest zamknięty. To co wydmucha się ze skrzyni korbowej wraca z powrotem do układu dolotowego.
Co do czyszczenia odmy. Trzeba odkręcić od bloku puszkę i ją wypłukać chemią. W środku są przegrody . Poniżej masz zdjęcie jak to może wyglądać po zamarznięciu

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4925
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Jak nowe paliwo E10 działa na olej silnikowy?
    Czy dodatek nowego paliwa E10 może wpłynąć na kondycję oleju silnikowego? Jakie kroki należy podjąć, aby zapewnić właściwe smarowanie silnika w obliczu wprowadzenia benzyny z większą ilością biokomponentów? Odpowiedzi ...

24 Cze 2018, 10:38

Niestety nie udało mi się odkręcić odmy od silnika, próbowałem końcówkami HW30 i TX5 od topexa ale nie pasują dość żeby było można przekręcić (jest trochę luzu i końcówka kręci się na śrubie z delikatnym oporem). Po zdjęciu węża ujrzałem taki o to widok:
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Cze 2018, 16:17

Możesz sprawdzić grubość lakieru na dachu. No chyba, że jesteś pewien historii auta.Po dachowaniu olej może spłynąć do filtra.
Bettar
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 06 03 1996
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: SSangyong Rexton
Silnik: 2.7 XDi
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

24 Cze 2018, 20:07

Dzięki Bettar, ale auto ma już swoje lata i ciężko by było sprawdzać wszystko dokładnie. Widać, że odma zawalona na maksa i nie było gdzie wyrzucać. Tylko pytanie, jak to cudo teraz odkręcić żeby było można wyczyścić?
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998