Opel Astra 1.6 16V

30 Paź 2009, 21:32

Migaz napisał(a):PrezesArtek ładnie napisałeś, ale czemu częstrza wymiana świec i przewodów?? zupełnie nie potrzebna. Przy dobrze wyregulowanej instalacji te elementy wymienia się po takim samym przebiegu jak przed zamontowaniem instalacji.
No,pierwszy raz ktoś napisał to co ja jako rasowy eksperymentator potwierdzam!Wszędzie czytam ,że należy przy posiadaniu instalacji gazowej częściej wymieniać świece i przewody wysokiego napięcia.Kupiłem kiedyś przewody Ferrytowe Sentecha,było to 50 tyś .km temu,działają jak nowe,jeżdżę tylko na gazie ba,20 tyś .km temu wymieniłem świece ,wczoraj kupiłem nowe ,niepotrzebnie, wyglądają jakby były co dopiero założone tylko musiałbym ustawić przerwę na elektrodach.Migaz jesteś jedynym człowiekiem ,którego pogląd jest spójny z moim praktycznym spostrzeżeniem,olej wymieniam rzadziej jak zalecają fachowcy,przecież LPG nie niszczy oleju tak jak przeciekająca benzyna czy olej napędowy! Ujawniajmy fakty ,obalajmy mity! :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Paź 2009, 00:00

liluniek - z którego roku produkcji jest twoje auto?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

31 Paź 2009, 10:16

Z września 2002. Ma przejechane 307 tys. km. ale chodzi bez zarzutu.Oleju w zasadzie nie bierze. Cały czas był w jednej firmie i regularnie serwisowany.Co do lubryfikacji, to proponują je wszystkim bez względu na przebieg , którzy jeżdżą poniżej 4000 obrotów, gdyż w/g nich dopiero powyżej 4000 olej przedostaje się przez uszczelniacze i smaruje zawory. Jeżeli ktoś jeździ ostro, to może z lubryfikatorów zrezygnować. Ale kto w mieście, czy nawet poza nim jeździ z takimi obrotami? Chyba na wyścigach.
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

01 Lis 2009, 16:46

Możesz zamontować instalację w tym samochodzie, ale pod warunkiem że będzie to szybka elektronika i szybkie wtryskiwacze - czyli nie za 1800 zł!!!!. Jeśli celujesz w STAGA to może być, ale Stag 300 plus z wtryskiwaczami minimum MagicJet , jeszcze lepiej z wtryskiwaczami Matrix. W tym silniku dokładność podania dawki gazowej jest bardzo istotna. Co do lubrifikatora - ja jak zwykle jestem na NIE!
Możesz jeszcze popytać o Landirenzo lub Prinsa.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

02 Lis 2009, 01:50

Bardzo dziękuję szczególnie Migazowi za niezwykle istotne wskazówki. Mam nadzieję, że znajdę firmę, która sprosta tym wymaganiom za rozsądne pieniądze.
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

02 Lis 2009, 10:51

liluniek napisał(a):Bardzo dziękuję szczególnie Migazowi za niezwykle istotne wskazówki. Mam nadzieję, że znajdę firmę, która sprosta tym wymaganiom za rozsądne pieniądze.
A tak a propo, w jednej z firm proponują mi instalację Stag 4 z wtryskami Valtec za 1800 zł, lub z wtryskami Magic Jet za 1900 zł. Ale twierdzą że do Fokusa lepsze będą Valtec bo są trwalsze.Stag 300 Plus byłby za 1900 ale twierdzą że wystarcza Stag 4 , gdyż Stag 300 Plus ma niepotrzebne opcje które przy wtrysku Focusa nie będą wykorzystane.
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

02 Lis 2009, 23:11

Valtec-i nie są trwalsze od Magic Jetów i są sporo woniejsze. Stag 300 plus żeczywiście ma więcej funkcji niż stag 4 , ale trzeba umieć je wykożystać. A jaki zastosują reduktor?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

03 Lis 2009, 10:54

Proponują reduktor Tomasetto Alaska. Za dopłatą 200 zł. może być reduktor OMVL lub za 300 zł. założą Zavoli N. Jednak te dwa ostatnie są do silników o mocy dużo większej niż mój 100 KM. i nie ma potrzeby ich zakładania.Co do wtrysków to mimo tego, że mają Multi Jety to do tego Focusa proponują Valteki jako trwalsze, a które dają się tak skalibrować i ustawić, że szybkością dorównują Multi Jet. A co to znaczy że możliwości Staga 300 PLus trzeba umieć wykorzystać? W jaki sposób?
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

04 Lis 2009, 00:38

Tak przypuszczałem, że to będzie alaska. To reduktor do 90 KM!!!. Montując instalację należy montować reduktor z zapasem mocy, by nie należało ustawiać zbyt dużego ciśnienia i by jego wydajność termiczna była stateczna. Tak jak pisałem - nie za 1800 zł!!!. Zavoli N będzie wystarczający. Co do możliwości programowania staga 300 plus - wybacz tego nie będę tłumaczył. Co do Valteców w tym samochodzie - to przy ostrej jeździe będzie następowało t.zw. zapętlenie wtrysków. Uważam, że nie jest to właściwy wtryskiwacz to tego silnika.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

06 Lis 2009, 02:53

Migaz. Z prezentowanych wypowiedzi na forum wywnioskowałem, że również montujesz instalacje gazowe w samochodach. Twoją opinię co do wyboru instalacji do mojego samochodu znam, a ile by taka instalacja minimalistyczna bez "bajerów"z montażem kosztowała, i czy jest możliwość skorzystania z rat?
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

09 Sty 2010, 14:24

Mam takie pytanie bo mam samochód marki opel corsa 1,4 16V (100 lecie opla) 99 r i chcę założyć gaz i nie wiem czy sekwencyjny czy zwykły bo jeden powiedział że można zwykły i sekwencyjny a drugi powiedział tylko o senkwencyjnym i mam problem z wyborem a kolektor jest metalowy. Prosiłbym odpowiedź na forum lub gg 7898419. Z góry dziękuję
b.dawid_231d
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Białystok

10 Sty 2010, 22:59

Do twojego opla można zamontować zarówno instalację II jak i IV generacji. Problem polega na tym, że należy dążyć do jak najlepszych rozwiązań. Instalacja podciśnieniowa będzie oczywiście tańsza do Twojego Opla, ale ma swoje wady które zostały wyeliminowane przy instalacjach IV generaci (wtrysk sekwencyjny). 16 zaworowe ople dobrze jeżdzą na instalacjach II generacji, ale mają mniejszą moc w porównaniu do IV generacjią i potrzafią czasem strzelić (cofnięcie się mieszanki palnej). Dlatego znacznie lepiej jest zainwestować w instalację wtrysku sekwencyjnego, gdzie nie ma zagrożenia wystrzałem, a podanie paliwa pozwala na uzyskanie mocy zbliżonej do mocy benzyny.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

12 Lut 2010, 16:14

proszę o poradę,

chciałbym założyć instalację gazową do seata cordoby 1,4 44kw rocznik 2000
jaka instalacja byłaby najlepszym wyborem dla tego samochodu?

z góry serdeczne dzięki za pomoc
acorp453
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Łódź

12 Lut 2010, 20:03

Ja mam Opla Corsę 1.2 16V 80 KM z 2007 roku. Pół roku temu postanowiłem założyć instalację gazową, bo pokonuję rocznie dystans ponad 15.000 km. Polecono mi sekwencyjny system wtrysku gazu Landi Renzo Omegas. Założenie instalacji zleciłem firmie Wilmot z Osielska k. Bydgoszczy. Jestem zadowolony z instalacji, która sprawuje się bez zarzutu.
W mroźne dni przy zimnym silniku już po przejechaniu 500 metrów komputer Landi Renzo automatycznie przełącza mi zasilanie z benzyny na gaz. Gaz tankuję zawsze na stacji przy Auchan. W cyklu mieszanym (70 proc. miasto, 30 proc. trasa) auto spala mi 7,5 litra gazu i to zimą. Przy cenie 2,09 zł za litr koszt przejechanie 100 km kosztuje mnie niecałe 16 zł. Cieszę, że kultura pracy i dynamika silnika jest identyczna jak przy benzynie. Z instalacją nie mam żadnych problemów. Uważam, że założenie kompletnego zestawu instalacji od jednej firmy, zamiast łączenia ze sobą podzespołów od różnych producentów powinno zagwarantować bezproblemową eksploatację i oszczędność zużycia gazu.
Ja mam przy swoim samochodzie kompletny zestaw Landirenzo Omegas zawierający m.in: komputer Landirenzo Omegas, reduktor parownik Landirenzo LI 02, listwę wtryskiwaczy i przełącznik Landirenzo, a zbiornik firmy Grodków 42 litry.
nowakm4
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Bydgoszcz

13 Lut 2010, 00:42

acorp453 napisał(a):proszę o poradę,

chciałbym założyć instalację gazową do seata cordoby 1,4 44kw rocznik 2000
jaka instalacja byłaby najlepszym wyborem dla tego samochodu?

z góry serdeczne dzięki za pomoc

Wtrysk sekwencyjny gazu
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994