Opel astra - docisk i tarcza sprzęgła

10 Kwi 2008, 16:43

wiatam jestem początkującym mechanikiem za miesiąc mam egzamin zawodowy ale mam tez samochód chciałbym sie podjąć samodzielnie wymiany docisku i tarczy sprzęgłowej czy jest to trudne , może ktos to już robil i udzieli mi wskazówek . mailem praktyki ale sami wiecie jak jest na praktykach w prywatnych zakładach
hubert09
Nowicjusz

Miejscowość: z serca
  • 10 Kwi 2008, 19:44

W Oplach nie musisz ściągać skrzyni aby wymienić sprzęglo.Dociski fabryczne są bardzo dobre.Jeżeli jest to pierwsza wymiana to można wymienić samą tarczę sprzęglową.Czas wymiany ok. 1 godz.
    andrzej_124
    Stały forumowicz

12 Kwi 2008, 17:13

czytałem o takiej wymianie sprzęgła Andrzej 124 i wiem że można nie wyjmować skrzyni biegów tyle że są dwa problemy-

1.trzeba mieć fabryczny ściągacz do cofnięcia wałka,jeżeli nie posiada sie takiego trzeba dorobić tyle że np w kadecie jest w tym wałku śruba o gwincie M7 czyli żadko spotykanym i ciężko dostępnym wiec pozostaje pomoc tokarza.

2.przed odkręceniem śrub mocujących docisk trzeba założyć w trzech miejscach specjalne klipsy które utrzymają wszystko w kupie.ciężko zapewne jest je kupić ale można dorobić i tu jest problem bo zle dorobione mogą wypaść i całe sprzęgło rozsypie sie w obudowie i trzeba bedzie tak czy siak wyciągać skrzynię biegów a dwa wypadnięcie tego klipsa który bedzie zle dorobiony moze być niebezpieczne dla mechanika bo jak sie ten klips zsunie to może oddać w operatora wyrzucony siłą sprężyny.

wiec kolego Andrzeju prosił bym o dokładniejszy opis.uchyl troche rąbka tajemnicy i opisz bardziej szczegółowo takową wymianę może i mi sie on przyda i tez przy nastepnej wymianie elementów sprzegła skorzystam z Twoich rad bo puki co to ja wyjmowałem skrzynie zeby wymienić łozysko.pozdrawiam serdecznie
    chicken19
    Zaawansowany

12 Kwi 2008, 21:45