Opel astra f 1,4 gotowanie płynu chłodzącego

14 Sie 2012, 15:58

witam, posiadam astre jak w temacie, po ostatniej podróży do lublina stojąc w korku zaczął mi się gotować płyn chłodniczy. z pod maski zaczęło się dymic. zjechałem na pobocze odczekalem jakiś czas uzupelnilem płyn i pojechałem dalej. przyznam ze korek był długi ale co jakiś czas trzeba było podjezdzac. ale tylko wlaczalem 1 bieg z powodu korku. co może być przyczyną takiego grzania silnika? i cZy dużo kosztuje taki remont? spotkałem się z opiniami ze może być to termostat. chcialbym zaczerpnąć waszej opinii. dodam ze auto już nie jest młode rocznik 94. pozdrawiam
wielgosz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 20 01 2012
Auto: Opel astra F
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

14 Sie 2012, 21:40

Uszkodzeń może być wiele/różne. Wspomniany termostat, termowłącznik wentylatora, silnik elektryczny wentylatora. Jaką wartość pokazywał wskaźnik temperatury? Wentylator pracował jak zjechałeś na bok?
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Sie 2012, 22:27

temperatura dochodziła nawet do 100, mogło być ok 98, 99 stopni. wentylator nie wiem czy pracował bo szybko walczyłem silnik bo na początku nie wiedziałem co mi się dymi spod maski, myślałem ze się coś pali
wielgosz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 20 01 2012
Auto: Opel astra F
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

14 Sie 2012, 23:22

Jak miał 100*C to wentylator powinien pracować, bez względu na to czy silnik pracował czy nie.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

15 Sie 2012, 15:04

stasiowski121 napisał(a): wentylator powinien pracować, bez względu na to czy silnik pracował czy nie.

W Astrze wyłącza się po wyłączeniu silnika.
wielgosz napisał(a):temperatura dochodziła nawet do 100,

Sprawdź włącznik wentylatora i wentylator.Jak połączysz przewody dochodzące do włącznika przy włączonej stacyjce wentylator powinien chodzić.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

15 Sie 2012, 17:44

no powiem niestety tak, że gdy włączam zapłon wentylator nie chodzi, dopiero gdy wlacze silnik to automatycznie wiatrak się włącza. nie wiem dlaczego ale np w WV gdy silnik jest mocno nagrzany i zgasze silnik wentylator nadal chodzi
wielgosz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 20 01 2012
Auto: Opel astra F
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

15 Sie 2012, 18:21

nie wiem dlaczego ale np w WV gdy silnik jest mocno nagrzany i zgasze silnik wentylator nadal chodzi

zaskocze Cie ale 10 letnie fiaty też tak mają :o ,
ale dla silnika i tak za mało :? bo "silnik gorący wolałby" jakby jeszcze wtedy pompa płyn tłoczyła,
stąd /też / w niektórych nowszych silnikach pompa płynu jest elektryczna :wink:

jak pisze kant 95 szybka próba spinaczem wyjaśni czy termowłącznik czy wentylator, jak bezpiecznik dobry :?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sie 2012, 19:13

Spalone bezpieczniki staram się wymieniać na bieżąco także to na pewno nie to. Mówisz, że sprawdzić spinaczem Termowłącznik?
wielgosz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 20 01 2012
Auto: Opel astra F
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

15 Sie 2012, 19:56

uważaj ten spinacz moze sie rozgrzać :P
a patrzyłeś czy wentylator może sie w ogóle pokrecić :wink:
moze tez byc kwestia termostatu lub kończacej sie uszczelki p/głowicą :?

stojąc w korku zaczął mi się gotować płyn chłodniczy. z pod maski zaczęło się dymic.
piszesz żę temp dochodziła na "wskażniku do 100st "
dobry płyn chłodniczy - nie chrzczony :!: zaczyna wrzeć przy ~ 120÷125 st C
Ostatnio edytowany przez sympatyk, 15 Sie 2012, 20:04, edytowano w sumie 1 raz
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sie 2012, 20:03

że tak jeszcze zapytam czy to jest ten termowłącznik ? [link wygasł]
wielgosz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 20 01 2012
Auto: Opel astra F
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

15 Sie 2012, 20:07

to jest chyba zdjecie wtyczki zasilania wentylatora :oops:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sie 2012, 20:34

szkoda szkoda, wyślę Ci parę zdjęć może coś doradzisz ;p Bo nie orientuje się za bardzo i nie mogę tego znaleźć, a może jest w końcu tak jak mówiłeś, ze wiatrak urwany i tylo

[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
wielgosz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 20 01 2012
Auto: Opel astra F
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

15 Sie 2012, 21:33

Włącznik went. jest w chłodnicy jak stoisz przed samochodem z lewej strony blisko pompy wspomagania.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

15 Sie 2012, 22:41

stąd /też / w niektórych nowszych silnikach pompa płynu jest elektryczna


W T4 z 94 roku i Fiacie CC 700 z 93r takie rozwiązania już są. Dlatego szczerze mówiąc nie wiedziałem, że po wyłączeniu silnika wentylator gaśnie bo dotychczas nie spotkałem się z takim samochodem. Przepraszam w takim razie za wprowadzenie w błąd.

Co do pozostałości - popieram, kawałek kabla lub po prostu wspomniany spinacz, zewrzeć włącznik wentylatora i sprawdzić czy ten się włączy. Ponadto ktoś słusznie zauważył, że skoro wrzało przy 100 na liczniku to coś jest nie tak - albo płyn kiepski (lub w ogóle woda zamiast płynu) albo oszukana wartość temperatury.
Na wklejonych przez Ciebie zdjęciach nie ma włącznika wentylatora.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

15 Sie 2012, 23:05

sympatyk napisał(a):w niektórych nowszych silnikach pompa płynu jest elektryczna

stasiowski121 napisał(a):W T4 z 94 roku i Fiacie CC 700 z 93r takie rozwiązania już są.

Ale są to pompy dodatkowe na krótkim obiegu.Główna zawsze jest mechaniczna.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995