OPEL ASTRA F 1.6 Nie odpala

17 Lis 2012, 11:46

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem forum. Mam taki problem: Opel astra F 1.6 1994 w czasie jazdy zgasła i nie da sie uruchomić. Po przekręceniu kluczyka pompki paliwa nie słychać, po podłączeniu na krótko działa. Świeci się Check engine. Odczytałem błędy, a oto one: 18,66,85,92. Proszę o pomoc.
miodek5555
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: BMW e46
Silnik: 2.0 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Lis 2012, 14:08

18- Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)

66 Potencjometr CO lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)

85 Wtryskiwacz 5. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)

92 Czujnik położenia wałka rozrządu lub jego obwód (Simtec)
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

17 Lis 2012, 16:35

Tak to wszystko się zgadza... Ale co dalej ?
miodek5555
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: BMW e46
Silnik: 2.0 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Lis 2012, 17:46

1 - sprawdź czy jest iskra
2 - sprawdź czy wtryskiwacz wtryskuje paliwo, pompka musi pracować
Jaki jest kod silnika ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

17 Lis 2012, 20:20

Iskra jest. Pompka po przekręceniu kluczyka powinna pompować paliwo i po chwili się wyłączyć. Tutaj nie słychać przekaźnika a pompki nie słychać czyli przekaźnik jej nie włącza.
miodek5555
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: BMW e46
Silnik: 2.0 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Lis 2012, 20:47

miodek5555 napisał(a):czyli przekaźnik jej nie włącza.

Czyli należy sprawdzić czy jest sprawny. :D
andrzej_124 napisał(a):Jaki jest kod silnika ?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zima za kierownicą - jak się do niej przygotować?
    Do początku kalendarzowej zimy pozostało jeszcze kilka dni, ale już teraz zdarzają się mroźne, a nawet śnieżne dni. Dlatego bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie do jazdy w trudnych warunkach. Na co powinien zwrócić ...
    Czujniki kontroli ciśnienia w oponach - system TPMS
    Ciśnienie jest bardzo ważnym parametrem opon – od niego zależy przyczepność do jezdni, droga hamowania, zużycie paliwa, hałas opon czy wreszcie wytrzymałość ogumienia. Niestety, według badań Moto Data, aż 58% kierowców ...

17 Lis 2012, 21:31

Przekaźnik na pewno jest dobry, problem to że nie załącza go komputer lub bezpiecznik.
Przekaźnik znajduje się koło komputera za plastikową osłoną koło prawej stopy pasażera (po prawej stronie).
Przewód elektryczny do pompki ma kolor niebiesko-czerwony, przekaźnik jest sterowany przez
zwieranie cewki przekaźnika do masy przez komputer.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

18 Lis 2012, 01:07

Przekaźnik po przekreceniu kluczyka nie daje znaku życia. Po wyjęciu i sprawdzeniu pod napięciem 12V zwiera no i wydaje się być dobry.
miodek5555
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: BMW e46
Silnik: 2.0 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Lis 2012, 10:35

W kostce od przekaźnika sprawdź:
- czy na styku 86 (cienki kabelek podajże czarnego koloru)
pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki
- na styku 30 jest stały plus
- ciągłość kabelka od styku 85 do komputera
Możesz zewrzeć styki 30 i 87, czyli podać napięcie na przewód niebiesko-czerwony do pompki.
Jeżeli auto odpali tzn. że wszystko jest OK poza załączaniem tego przekaźnika, to można styk załączany do masy przez komputer (bodajże syk 85 kabelek brazowy z jakimś paskiem)odłączyć od komputera a podłączyć bezpośrednio do masy. Dla bezpieczeństwa w przyszłości można włączyć w szereg tego kabelka wymontowany z jakiegoś auta wyłącznik wstrząsowy.
Przekaźnik będzie załączał się po włączeniu zapłonu.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

18 Lis 2012, 16:09

Po przekręceniu stacyjki na styku 86 napięcie jest cały czas, a po przekręceniu kluczyka napięcia nie ma. Zwarłem 30 i 87 i po włączeniu zapłonu pompka cały czas pracuje ale mimo to nie odpala. Nie wiem co robić.. A może czujnik położenia wałku korbowego ? Zmierzyłem rezystancję i wnosi 504 Ohm
miodek5555
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: BMW e46
Silnik: 2.0 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Lis 2012, 16:35

Jeżeli iskra jest, to problem jest z paliwem lub mechaniczne uszkodzenie.
To że słychać pompkę nie znaczy że mamy ciśnienie paliwa.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

19 Lis 2012, 09:05

Dobrze.. tylko dlaczego nie słychać przekaźnika i pompki po przekręceniu kluczyka ?
miodek5555
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: BMW e46
Silnik: 2.0 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

19 Lis 2012, 20:34

Zdemontuj zasilający przewód paliwowy i włóż go do butelki, załącz pompkę paliwa,
powinno lecieć paliwo.
czy wtryskiwacz wtryskuje paliwo ?
We wtyczce od wtryskiwacza ma być na jednym przewodzie napięcie po włączeniu zapłonu.
Sprawdź czy nie jest uszkodzony pasek rozrządu.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704