30 Sty 2022, 13:53
Silnik z tej Astry to 1.6 Turbo o oznaczeniu Z16LET/A16LET jest całkiem niezłą konstrukcją. Odpowiednio serwisowany oraz użytkowany spokojnie nie powinien stwarzać większych problemów przed 200tyś. km.
Do zalet można zaliczyć: dosyć trwałą konstrukcję, dobrą dynamikę, w miarę niską awaryjność,
Wad nie ma dużo ale jakieś są: przede wszystkim to dosyć wysoki poziom spalania, oraz zdarzające się drobne awarie elektryki (np. cewki)
W tych silnikach rozrząd jest na pasku z wymiana co 90tkm, olej warto wymieniać co 10tkm. Kupno zadbanego egzemplarza może przełożyć się na późniejszą mniej problemową eksploatację więc warto dobrze sprawdzać wszystkie egzemplarze.
Tak prawdę mówiąc to przy tych silnikach bardziej trzeba było uważać na skrzynię bo tam były te z oznaczeniem M32 które nie uchodzą na bezawaryjne, a raczej potrafiły być mocno problematyczne.