Opel Astra H - falujące obroty na benzynie.

30 Lip 2018, 13:24

Dzień dobry,
od trzech lat jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Astry H z 2006 roku, 1.4 benzyna, dwa lata temu założyłem mu instalację LPG Optima. Piszę szczęśliwym, bo do tej pory, po przejechaniu 80 tys km, nie miałem żadnych problemów technicznych. Moje problemy:
1. Kiedy odpalam samochód to oczywiście silnik robi to na benzynie. I to właśnie do momentu załączenia się gazu na biegu jałowym stojąc w miejscu bardzo falują mi obroty. W tym momencie robię tak, że czekam ze startem do momentu załączenia się lpg, bo wtedy problem ustaje i silnik działa normalnie. Co może być przyczyną falowania obrotów właśnie na benzynie?
2. Obecnie przebywam w Niemczech z racji studenckich wakacji i pracuję. Zostało mi jeszcze trzy tygodnie i zaczęło mi huczeć łożysko w lewym przednim kole. Z racji tego, że jest ono słyszalne powyżej 90 km/h, od kilku dni jeżdżę sobie powoli (max 80) i go wtedy problem jet niesłyszalny. Do przejechania zostało mi jakieś 1600 km (codziennie dojazdy do pracy+1000 km powrotu do Polski). Czy mogę spokojnie przejechać taki dystans, nie martwiąc się, że na najbliższym zakręcie skończę bez koła? Bo wiele osób uspokaja mnie, że nie ma problemu, jednak wolę się upewnić. Oczywiście wymieniłbym tutaj, jednak mechanik powiedział 190 euro, gdzie w Polsce kuzyn mechanik zrobi mi to niemal czterokrotnie.

Z góry dziękuję za odpowiedź,
miłego dnia ;)
wmisiak
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 30 Lip 2018, 15:17

    wmisiak napisał(a):1. Kiedy odpalam samochód to oczywiście silnik robi to na benzynie. I to właśnie do momentu załączenia się gazu na biegu jałowym stojąc w miejscu bardzo falują mi obroty. W tym momencie robię tak, że czekam ze startem do momentu załączenia się lpg, bo wtedy problem ustaje i silnik działa normalnie. Co może być przyczyną falowania obrotów właśnie na benzynie?
    A czy jak silnik jest już rozgrzany i ma temperaturę 90 stopni to na benzynie również falują obroty? Ile paliwa masz w baku?

    Masz tam silnik Z14XEP więc w przypadku problemów które występują tylko na benzynie szukałbym we wtryskiwaczach lub słabym ciśnieniu paliwa.

    Układ zapłonowy musi być sprawny skoro na LPG jest ok.

    wmisiak napisał(a):2. Obecnie przebywam w Niemczech z racji studenckich wakacji i pracuję. Zostało mi jeszcze trzy tygodnie i zaczęło mi huczeć łożysko w lewym przednim kole. Z racji tego, że jest ono słyszalne powyżej 90 km/h, od kilku dni jeżdżę sobie powoli (max 80) i go wtedy problem jet niesłyszalny. Do przejechania zostało mi jakieś 1600 km (codziennie dojazdy do pracy+1000 km powrotu do Polski). Czy mogę spokojnie przejechać taki dystans, nie martwiąc się, że na najbliższym zakręcie skończę bez koła?
    Ogólnie ciężko stwierdzić czy łożysko nie rozsypie się w tym czasie ale jeżeli nie będziesz go zbytnio obciążał i przegrzewał szybszą jazdą powinno wytrzymać. Jeżdżąc po miejscu ok, ale przy powrocie do Polski powinieneś wziąć pod uwagę mniejsze prędkości niż standardowo lata się na autostradach. Musisz też co jakiś czas kontrolować czy koło nie grzeje się od łożyska.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    30 Lip 2018, 18:13

    Dziękuję za odpowiedź.

    Układ zapłonowy jest sprawny, w ostatnich miesiącach wymieniona cewka a także świece.

    Co do pytań - problem na benzynie występuje tylko a zimnym silniku. Jeśli jest już rozgrzany i przełączam na benzyne nie ma większego problemu (na jałowym odczuwalne są lekkie wstrząsy obrotów, ale bardzo niewielkie). Benzyny mam niemal pół baku.
    wmisiak
    Obserwowany
     
    Posty: 2

    31 Lip 2018, 10:43

    wmisiak napisał(a):Co do pytań - problem na benzynie występuje tylko a zimnym silniku. Jeśli jest już rozgrzany i przełączam na benzyne nie ma większego problemu
    W tym silniku powinien być zawór EGR zdejmij go i wyczyść dokładnie, masz do tego specjalne zmywacze które ładnie rozpuszczają nagar po wszystkim sprawdź czy coś pomogło.

    Zerknij jeszcze do filtra paliwa czy masz poza zbiornikiem paliwa bo do roku modelowego 2006 był tak montowany później już był w środku. Pamiętaj o poluzowaniu korka od wlewu paliwa w celu zmniejszenia ciśnienia w układzie paliwa.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!