Opel Astra H GTC 1.9 CTDI czy Volvo S40 II 1.6D

18 Paź 2022, 22:24

Zamierzam zmienić auto na coś bezawaryjnego z małym spalaniem i zastanawiam się między tymi dwoma autami. Które z nich jest bezawaryjne, aktualne auto przysporzyło za dużo kłopotów i szukam auta na które nie wydam fortuny na naprawy a nie jak do tej pory że stoi więcej u mechanika niż nim jeżdżę. Szukam auta tak do 20tys.
MotoWarka
Nowicjusz
 
Posty: 5

18 Paź 2022, 22:52

MotoWarka napisał(a):aktualne auto przysporzyło za dużo kłopotów i szukam auta na które nie wydam fortuny na naprawy a nie jak do tej pory że stoi więcej u mechanika niż nim jeżdżę

A jakie masz auto ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Paź 2022, 00:19

Ford focus c-max 2.0tcdi 2006r
MotoWarka
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Paź 2022, 07:20

1. Mniej będzie się psuł egzemplarz, który kupisz w lepszym stanie technicznym.
2. Jak pchasz się w stare, wyeksploatowane diesle to nie dziw się, że potrafią pociągnąć po kieszeni (pomijając już co się psuje bo dla niektórych wymiana klocków to awaria).
3. Obydwa te auta prawie niczym (a volvo w ogóle bo to bliźniacze modele) konstrukcyjnie się od cmaxa nie różnią, dokładnie te same potencjalnie awaryjne elementy, ta sama budowa i zasada działania silnika
4. Chcesz zminimalizować ryzyko wystąpienia drogich napraw to kup auto z prostym silnikiem benzynowym. Nooo ale o osiągach diesla zapomnij
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Paź 2022, 07:37

MotoWarka napisał(a):focus c-max 2.0tcdi 2006r

Czyli chcesz zamienić g na g :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Paź 2022, 07:41

W fordzie była sytuacja że ciągle oleju przybywało, może z w tych dwóch modelach może będzie inaczej, chyba że jakieś inne propozycje
MotoWarka
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekologiczne taksówki elektryczne Nissan LEAF w Zurychu
    Po Amsterdamie, Nowym Jorku, Tokio, Meksyku i Sao Paulo także Zurych będzie dysponował flotą stuprocentowo elektrycznych taksówek Nissan LEAF oferujących przewozy w największym mieście Szwajcarii. Elektryczne taksówki ...
    Inteligentne oświetlenie MATRIX LED ŠKODY bez tajemnic
    Co dokładnie kryje się pod nazwą oświetlenie Matrix LED, które zastosowano w najnowszym odświeżonym modelu ŠKODY SUPERB? Jakie są zalety tej technologii i dlaczego zapewnia jeszcze większy poziom bezpieczeństwa ...

19 Paź 2022, 07:43

Jakieś propozycje do 20 tys?
MotoWarka
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Paź 2022, 08:06

ja bym wybrał volvo, ekonomiczne auto jeżeli chodzi o spalanie jak i naprawy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Paź 2022, 08:25

Kao napisał(a):bym wybrał volvo, ekonomiczne auto jeżeli chodzi o spalanie jak i naprawy.

Może jest ekonomiczniejsze niż opel ale w stosunku do kwoty zakupu stary diesel Volvo raczej trudno nazwać ekonomicznym.
Zresztą ogólnie patrząc na volviaki to widzę że tu na forum powstało następne Urban legend jak to jest fajnie i tanio. Było Urban legend citroen C5 to teraz będzie Volvo :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Paź 2022, 10:23

szybki napisał(a):Może jest ekonomiczniejsze niż opel ale w stosunku do kwoty zakupu stary diesel Volvo raczej trudno nazwać ekonomicznym.
ale to nie żadne volvo to silnik rodem z psa, ogólnie nie ma tam nic drogiego ani skomplikowanego, silnik trwały, ogólnie auto bardzo spoko, to nie 2.4 które stało się Urban legend a w rzeczywistości....no.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Paź 2022, 10:29

Ale to nadal stary diesel, jeśli nie ma udokumentowanego przebiegu i napraw to nie możesz mówić że jest tanio, jak mu zaraz pójdzie turbo, wtryski i EGR :lol: Zmiana bez sensu totalnie.

Wziąć sobie benzynę o większej mocy, ewentualnie LPG i będzie spokój. Jak ktoś szuka mega oszczędności to nie stary klekot na miłość boską.

Niby te PSA są super, ale jak w poprzedniej robocie mieliśmy flotę Francuzów to każdy się sypał...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Paź 2022, 10:35

MotoWarka napisał(a):Jakieś propozycje do 20 tys?

Dozbierać kilka tys i poszukać Golfa VI 2,0 TDI, wciąż świeże auto, silnik 2,0 wydajny i już na Common Rail (wersja 110 konna często salon PL)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 746
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

19 Paź 2022, 10:42

A czym się będzie różnił pod względem silnika golf z 2008 od cmaxa z 2006? Takie same przebiegi, takie same koszty
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Paź 2022, 10:51

Po 1 wygląd, po 2 przebieg, no i mowa że C-max jest zrypany a nie że się znudził czy koszty.
(Golf VI to końcówka 2008, sporo egzemplarzy z początku produkcji ma 1 rejestracje 2009)
Ostatnio edytowany przez Trevor, 19 Paź 2022, 10:59, edytowano w sumie 1 raz
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 746
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

19 Paź 2022, 10:59

Trevor napisał(a):Golfa VI 2,0 TDI, wciąż świeże auto, silnik 2,0 wydajny i już na Common Rail

Bardzo dobra propozycja, wygląda wciąż młodo, jak to diesel na Common Rail cechuje się rozsądnym spalaniem i dobrym zapasem mocy pod nogą.
kubik817
Nowicjusz
 
Posty: 11