Opel Astra H III - reflektory (klosze)

18 Wrz 2019, 22:32

Witam,

Mam problem z zakupioną Astrą. Mechanik z komisu, w którym kupowałem, nieudolnie próbował wyczyścić klosze, czym spowodował mikropęknięcia, tak więc chciałbym wymienić same klosze (bo lampy są ok, poza tym że jedna postojówka się akurat przepaliła) na nowe.
Jednak nigdzie nie znalazłem samych kloszów do kupienia.

Poszukałem więc całych lamp, znalazłem i teraz dochodząc do mojego pytania - moje lampy wyglądają tak:
Opel Astra H III - reflektory (klosze)

Opel Astra H III - reflektory (klosze)

Czy jeżeli kupiłbym np. prawą lampę np. z tej aukcji:

[link do oferty na Allegro wygasł]

to czy istniałaby w ogóle możliwość "przełożenia" samego klosza z tej zakupionej lampy, do mojej? Chodzi o to, by uniknąć wymiany całych lamp, gdyż mam xenony (lampa z aukcji jest standardowa, co widać po ułożeniu świateł), a używki całych lamp xenonowych chodzą po 500 zł każda...
Jeżeli nie, to czy ktoś orientuje się w ogóle w jakimś sposobie zamiany tych uszkodzonych kloszów, które mam, na przejrzyste? Bo jak rozumiem regeneracja nie wchodzi w grę przy mikropęknięciach...

Z góry dziękuję za odpowiedź. Mam nadzieję, że wszystko dokładnie wyjaśniłem (jestem dosyć zielony w sprawach mechaniki :roll: )
kemosabe
Obserwowany
 
Posty: 2
Zdjęcia: 4

19 Wrz 2019, 06:26

Nie kombinuj nie drutuj daj dla lakiernia i te Ci polakieruje na nowo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Wrz 2019, 11:00

Najlepiej tak jak pisze @Kao oddać lampy do spolerowania i pomalowania celem zabezpieczenia i będzie ok. Jednak wcześniej sprawdź czy te mikropęknięcia nie są czasem od środka? Widziałem już takie przypadki i wtedy jest sporo roboty żeby się tego pozbyć bo trzeba zdjąć klosze.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

19 Wrz 2019, 11:13

Cichy77 , te pęknięcia które widać to lakier bezbarwny, podejrzewam że ktoś nieudolnie ratował się bezbarwnym w sprayu, co do regeneracji kloszów to albo się poleruje albo lakieruje nie wiąże się jednego z drugim ale ta czy ta operacja wymaga usunięcia tego co jest teraz.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Wrz 2019, 15:37

Rozumiem, dzięki za podpowiedzi. Jutro lub za tydzień pojeżdżę po lakiernikach i zobaczymy - napiszę wtedy czy problem udało się rozwiązać.
kemosabe
Obserwowany
 
Posty: 2
Zdjęcia: 4

25 Wrz 2019, 08:56

Kao napisał(a):Cichy77 , te pęknięcia które widać to lakier bezbarwny, podejrzewam że ktoś nieudolnie ratował się bezbarwnym w sprayu, co do regeneracji kloszów to albo się poleruje albo lakieruje nie wiąże się jednego z drugim
No ale jak je spolerujesz to czym zabezpieczasz? Jakimś woskiem? Nanopowłoką?
Wiesz co ja jakiś czas widziałem takie pajączki na kloszu, ale sprawdzałem i powierzchnia zewnętrzna była idealnie gładka. Później mi znajomy powiedział że polerował lampy bo go to wkurza ale nic to nie dało i wygląda jak by to było od środka. Poprosiłem żeby podesłał zdjęcie więc załączam. Zobacz jak to wygląda i czy to faktycznie od lakieru bezbarwnego?
Opel Astra H III - reflektory (klosze)

kemosabe napisał(a):Rozumiem, dzięki za podpowiedzi. Jutro lub za tydzień pojeżdżę po lakiernikach i zobaczymy - napiszę wtedy czy problem udało się rozwiązać.
Coś się wyjaśniło?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Home - nocne jazdy testowe
    Volkswagen Home, który mieści się na warszawskiej Woli przy ul. Karolkowiej 30, znany jest jako wyjątkowe miejsce prezentowania i sprzedaży nowych Volkswagenów. Niedawno Volkswagen Home zasłynął również ...
    Skoda Octavia Green E Line - CEZ ją przetestuje
    Dwa modele SKODY Octavii Green E Line pierwszych całkowicie elektrycznych samochodów, zostaną poddane testom przez przedsiębiorstwo energetyczne. SKODA, w celu sprawdzenia możliwości flotowych na swoim nowym, elektrycznym ...

25 Wrz 2019, 11:37

Jak poleruje to zabezpieczam wokiem ale to tylko klient może zadbać o lampy, ja nic więcej nie moge zrobić, jeżeli lampy polerujemy to niestety trzeba je raz na jakiś czas zabezpieczyć bo inaczej zaraz znowu zmatowieją, przy polerowaniu i matowaniu usuwasz oryginalną bezbawrną powłokę która do tej pory zabezpieczała klosz dla tego ja zawsze proponuje lakierowanie na nowo, jest to trwalsza opcja. Co do Twojego zdjęcia zgadzam się jest to popękany klosz ale porównaj to ze zdjęciem autora, roznica w rozmiarze jest bardzo duża. Jak przewinęło mi się setki lamp albo i nawet tysiące lamp przez ręcę tak nie widziałem tak dużych pęknięć klosza, tak jak powiedziałem dla mnie to wygląda na lakier w sprayu, zresztą łatwo to sprawdzić, pęknięcia klosza nie są wyczuwalne przy dotyku, lakier bezbarwny pozostawia kratery więc bez problemu się to wyczuje :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Wrz 2019, 12:17

Kao napisał(a):Co do Twojego zdjęcia zgadzam się jest to popękany klosz ale porównaj to ze zdjęciem autora, roznica w rozmiarze jest bardzo duża.
Różnica faktycznie spora u autora tematu wydają się być powierzchowne. Ja taki klosz też pierwszy raz widzę ciekawe czym to jest spowodowane. Dodam, że obie lampy wyglądają podobnie więc to nie jest kwestia jednej strony.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

25 Wrz 2019, 13:03

Mnie proponowali polerowanie i zabezpieczenie powłoką ceramiczną.
aGradory
 

29 Wrz 2019, 13:22

Gradory co ma piernik do wiatraka, to co Tobie poradzili nijak nie ma się do tematu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Wrz 2019, 18:29

Kao, ceramika to jest jeden za sposobów zabezpieczenia kloszy po polerowaniu.
aGradory
 

29 Wrz 2019, 18:56

Ale o czym Ty mówisz...... Tych lamp nie da się wypolerowac!
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Wrz 2019, 09:45

Kao napisał(a):Tych lamp nie da się wypolerowac!
Ale może jemu chodziło o lampy z Opla, autora tematu? Tych co ja zamieściłem faktycznie nie da się ;/ i tu klosz do wymiany w sumie szkoda bo środek jak nowy.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

30 Wrz 2019, 11:18

Cichy77 napisał(a):Ale może jemu chodziło o lampy z Opla, autora tematu?
ale ja też mówię o lampach autora, przeczytajcie ze zrozumieniem od początku
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Wrz 2019, 12:41

Ok chodzi o to że lakier bezbarwny
Kao napisał(a):pozostawia kratery
i przez to może być problem tak?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!