1.6 115KM mam w poprzedniku J-tki i w budzie GTC. Powie tak - do normalnej jazdy miejskiej/podmiejskiej jest ok, ale na światłach królem nie będziesz. Przed ew ścigankami wskazane wyłączanie klimatyzacji
![OK :ok:]()
do 110-120 km/h jakoś tam jedzie.
Biorąc pod uwagę wzrost masy J-tki osiągi będą gorsze, w porównaniu do Twojego obecnego auta nie odczujesz różnicy na +, aby tylko nie na minus
Ogólnie to musisz zasięgnąć języka, bo czysto teoretycznie w rozpatrywanym przez Ciebie 1.6 115KM tyle że w Astrze H też siedziały dwa rodzaje skrzyń, w tym ta "awaryjna". Wszystko wyjaśnia zdekodowanie
VIN (drugi rodzaj skrzyni to bodaj F17). W J może być podobnie. Co do turbo w 1.4 to nie ma się co bać, wystarczy stosować podstawowe zasady użytkowania auta z turbo (czyli np nie wyłączać od razu po forsownej jeździe silnika) no i pilnować wymian dobrego oleju.