Opel Astra rocznik 2003, 1.2 + LPG

17 Paź 2009, 09:43

Witam wszystkich.

Nie znam się za bardzo na samochodach, więc postanowiłem zapytać was o radę.

Mam astre 1.2 z gazem, wczoraj jechałem do stolicy i w połowie drogi zauważyłem spadek mocy, samochód zaczął mi zwalniać, pojawił się dziwny dźwięk w silniku, jak by nawrzucał w niego monet, wcisnąłem sprzęgło, obroty zaczęły spadać, aż w końcu silnik się wyłączył i paliła się lampka od oleju. Zatrzymałem się na przystanku, podniosłem maskę i sprawdziłem olej po kilku chwilach i co się okazało olej jest, płyn w chłodnicy jest.

Nie wiem co się mogło stać, czy to rozrząd się zepsuł ?

Proszę o wskazówki, z góry dziękuję.
pysiolinder
Nowicjusz

Miejscowość: Płock
  • 17 Paź 2009, 10:23

To tak wygląda jakby pierścień pękł(dzwonienie).

[ Dodano: Sob Paź 17, 2009 11:26 ]
    Z tego co pamiętam łańcuch rozrządu ma tylko silnik DIESLA 2 litrowy.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

17 Paź 2009, 14:37

Mam właśnie podobny problem mam Vectre 1.8 z gazem i od trzech dni na gazie ma problem z wejściem na obroty powyżej 2000 ale jak już wejdzie to jest ok... może to wina gazu...
    xmtx
    Nowicjusz

Miejscowość: Bielsko-Biała

17 Paź 2009, 14:43

xmtx napisał(a):Mam właśnie podobny problem mam Vectre 1.8 z gazem i od trzech dni na gazie ma problem z wejściem na obroty powyżej 2000 ale jak już wejdzie to jest ok... może to wina gazu...

No właśnie nie wiem czy to problem z gazem (chociaż z początku też tak pomyślałem) ale wyłączyłem później gaz, uruchomiłem silnik i dalej to samo, klekotanie i po chwili silnik się wyłączył.

A jeśli była by to wina pękniętego pierścienia, jak podpowiadał wcześniejszy kolega, to ile naprawa takiej usterki kosztuje? Czy jak pęka pierścień to nie czyni po drodze dodatkowo jakiejś większej szkody ?

Pozdrawiam
    pysiolinder
    Nowicjusz

17 Paź 2009, 15:01