Opel Corsa B, problem z nagrzewnicą/termostatem.

20 Lut 2013, 18:35

Dzien dobry forumowicze.

Mam problemy ze swoją corsą, a mianowicie:

Samochód odpala, jeździ i jest dość sprawny ale jest w nim zimno.

Początkowo myślałem, że jest to termostat ale teraz nie jestem pewny. Temperatura wynosi 90 stopni i cały czas wieje powietrzem "letnim" nawet przy 90stopniach i godzinnej jeździe.

Myślałem, że termostat się nie otwiera ale chyba się otwiera, bo:

* gdy stoję w korku samochód łapie ponad 90 stopni jakieś 94/96 i wtedy nagle coś się odblpokowuje i w samochodzie mozna siedzieć w stringach na poziomie ogrzewania 2.

Do tego dodam, że do 90 stopni wieje letnim powietrzem i samochód nie paruje. Jak złapie ponad 90 stopni to w okolicach nagrzewnicy skądś wycieka płyt chłodniczy i kapie na gorący silnik, przez co paruje mi spod maski jak z czajnika.

Nagrzewnica była kiedyś spawana migomatem, bo miała dziurę.

Nie wiem za co się zabrać i co sprawdzić, co może być przyczyną. Zanim udam się do mechanika chciałbym uzyskać jakąś pomoc tutaj, gdyż to może ograniczyć koszta.

Podsumowując:

*Auto nie grzeje nawet przy 90stopniach, ciepłe powietrze załącza się dopiero, gdy tempoeratura złapie ponad 94/6 stopni i się trochę wyleje i zacznie parować.

Proszę o pomoc i porady ;)

Pozdrawiam :)
symen
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 16v 90km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

21 Lut 2013, 18:06

zaraz zaraz od kiedy to nagrzewnice sie spawa? i mogomatem? (koszt nowej nie przekroczy 100zl)
po drugie to jakim cudem z nagrzewnicy kapie na silnik skoro ona jest pod kokpitem?
po 3 nie grzeje z jednego z trzech powodow zatkana nagrzewnica lub zapowietrzony uklad albo malo plynu :D
kamilszczak01
 

21 Lut 2013, 21:31

Pomyłka, przepraszam.
Chodziło mi o chłodnicę oczywiście. Chłodnica byłą spawana migomatem.

Przeciek był z czarnego przewodu po lewej stronie wychodzącego z chłodnicy.
Już usunięty.
Co do grzania, płyn jest między minimum, a maximum i dalej wieje tylko letnim powietrzem, a powinno ciepłym.

Układ odpowietrzony, ale jeszcze raz odpowietrzę.
Płyn jest, więc zostaje tylko hmmm, wyczyszczenie nagrzewnicy?

Jak mam się za to zabrać?


W sumie jakby była zatkana nagrzewnica, nie grzałoby w ogólę. A tu grzanie idzie pełną pompą jak złapie ponad 90 stopni (94)
symen
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 16v 90km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

23 Lut 2013, 09:51

symen napisał(a):A tu grzanie idzie pełną pompą jak złapie ponad 90 stopni (94)

Powinno być 90*C nie więcej.
Sprawdź pod maską węże idące do nagrzewnicy -czy są gorące obydwa i wymień termostat.
Podejrzewam, że masz zapowietrzoną nagrzewnice i jak temp. silnika przekroczy 94*C to ciśnienie w układzie przepycha powietrze w nagrzewnicy.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Lut 2013, 15:08

piotrpz87 napisał(a):Powinno być 90*C nie więcej.


Jesteś pewien tego co piszesz? bo z tego co mi wiadomo, to termostat w Corsie zaczyna otwierać się przy 92 stopniach i jest całkowicie otwarty przy 98 stopniach. I to jest normalna temp. pracy silnika. Przy 90 stopniach termostat jest jeszcze zamknięty, bo silnik nie jest nagrzany.
Koledze zaczyna kapać płyn przy ponad 90 stopniach, czyli jak otworzy się termostat ( to kapanie ma jeden plus - termostat jest sprawny :) ).

symen napisał(a):W sumie jakby była zatkana nagrzewnica, nie grzałoby w ogólę. A tu grzanie idzie pełną pompą jak złapie ponad 90 stopni (94)


Tu masz rację - jakby nagrzewnica była zatkana, to cały czas grzałaby w jeden sposób. Z opisu wygląda to tak, jakby nagrzewnica zaczynała grzać dopiero po otwarciu termostatu. Sprawdz, gdzie są podłączone węże z nagrzewnicy - czy czasami nie są podpięte w dużym obiegu ( za termostatem ) zamiast w małym ( przed termostatem ). Może ktoś coś usprawniał.

symen napisał(a):...i w samochodzie mozna siedzieć w stringach na poziomie ogrzewania 2.


Hmmmm, a co się dzieje jak jest na 4? :D Jak wozisz w aucie fajne dziewczyny, to ja się pisze na tylną kanapę z jedną. Albo z dwiema. I ogrzewanie poproszę na 4 :D
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lut 2013, 21:11

heh moze masz to samo co u mnie w omedze bylo a wiec jak na postoju przy normalnie rozgrzanym silniku przytrzymaj ja troche na jakies 2.5 tys obrotow i zobacz czy cos sie zmienia
kamilszczak01
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan Pathfinder wybrany przez polską Policję
    Nissan Sales Central & Eastern Europe sprzedał kolejne samochody dla polskiej Policji. W wyniku wygranego przetargu przeprowadzonego przez Komendę Wojewódzką Policji w Radomiu firma dostarczy 7 kolejnych samochodów ...
    Koenigsegg Agera RS - wyjątkowy samochód
    Koenigsegg Agera RS to wyjątkowy samochód produkowany przez szwedzką markę Koenigsegg. Jest to jednen z najszybszych samochodów na świecie, zaprojektowany z myślą o oferowaniu niezapomnianych wrażeń z jazdy. ...

23 Lut 2013, 21:30

Heh......ten problem przypomina mi temat z kiepskim ogrzewanie w cienkim po zainstalowaniu gazu. Zamontowany parownik i podłączony równolegle do nagrzewnicy dał taki podobny rezultat......
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2013, 16:42

Zaraz pod postem Albercika temat powinien zostać zamknięty. Wina fabryczna że tak sie wysłowie chociaż termostat i tak bym zmienił chyba że trzymamy się tego że otwiera sie przy 92 stopniach.
Obejrzał bym też w wolnej chwili tą chłodnice, bo spawanie MigMag'iem chłodnicy to dość dziwny pomysł.
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012