Opel Corsa C i problemy z CB................

05 Lis 2008, 20:43

Witam !

Mam podobny problem z radiem CB. Otóż mam 3-lenią Corsę C.
Pierwsze radyjko CB jakie zakupiłem do swojego autka to Cobra 19 Ultra III + antena President Florida.
I się zaczęło, czyli słychać pracę silnika w radyjku CB.
Wymieniłem radyjko Cobra na Alana Midlanda 78 Plus, nadal było to samo.
W końcu zakupiłem filtr antyzakłóceniowy i podłączyłem radyjko bezpośrednio do akumulatora...nie pomogło i nadal to samo.
Dzisiaj zamontowałem inną antenę CB VK145= ML 145 i nadal bez zmian, czyli słychać to "pyrczenie" silnika.
Juz sam nie wiem co mam robić bo każdy radzi co innego a to alternator sieje,a to znowu zła masa, gdzie wiem że masa jest OK a to wymiana radia na jakiś model Presidenta

Czekam na sugestie, porady i Wasze opinie
Pozdrawiam

Jano 76.
jano76
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Lis 2008, 22:49

Kolego przyczyny mogą być różne po pierwsze jaki masz SWR?
Czy przy dodawaniu gazu częstotliwość pierdzenia się zwiększa?
Jaki silnik benzyna czy diesel?
Na początek odłącz antenkę i sprawdź czy są zakłócenia ,jeżeli nie ma lub są znacznie mniejsze tzn że wchodzą przez antenę i nic z tym nie zrobisz ,jeżeli odłączanie anteny nic nie zmieniło to zakłócenia masz po instalacji elektr.i wtedy trzeba szukać co tak sieje, sprawdź przewody wysokiego napięcia czy nie maj przebić.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

06 Lis 2008, 06:09

Witam !

SWR w obu antenach był w granicach od 1,1 do 1,3 (kanał 19).
Tzw. pierdzenie słychać najbardziej przy dodawaniu gazu właśnie, ale znika po odkręceniu anteny.
Silnik w moim autko to benzyna 1.2 litra.
Jak pisałem wcześniej też podejrzewam że problemem mogą być jakieś zakłócenia z instalacji elektrycznej auta (szczególnie alternator) lub słabo wyfiltrowane radio bo i takie teorie słyszałem w co raczej wątpię.
Albo na koniec zakłócenia łapie antena i raczej ciężko będzie to wyeliminować.

Czekam na inne sugestie i z góry dzięki

Jano 76.
jano76
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Lis 2008, 15:51

Jeśli chcesz to możesz sprawdzić czy sieje alternator poprzez odłączenie go i uruchomienie silnika jeśli nie będzie zakłóceń to wina leży po tronie alternatora.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

06 Lis 2008, 22:31

Odłączanie alternatora przy pracującym silniku jest niedozwolone - można uszkodzić albo alternator albo regulator napięcia.Najlepiej podłącz ten zestaww innym samochodzie i sprawdz czy jest to samo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lis 2008, 20:51

Alternator może rozłączyć ściągając pasek klinowy"napędzający alternator" i wtedy może go spokojnie odpalić,a jeżeli to jest benzyna to zakłucenia mogą jeszcze powstawać przez przewody wysokiego napięcia i świece lub w układzie zapłonowym kopułka itp.A zakłucenia dostają się zazwyczaj przez elektryke a nie antene.Ja mam radyjko od 16 lat i jeszcze się nie spotkałem żeby te zakłucenia szły przez antene.
lisek473
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan Micra N-Tec - nowa stylizacja nadwozia i wnętrza
    Nissan wprowadził właśnie do sprzedaży nową, specjalną odmianę miejskiego modelu Micra. Wersja N-Tec wyróżnia się nową stylizacją nadwozia i wnętrza, a także zmodernizowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jest też bardzo ...
    Skoda i 35 lat prototypu Furgonet
    Początek lat 80. to prawdziwy wysyp niewielkich konstrukcji o charakterze użytkowym, opartych o technikę popularnych modeli aut kompaktowych, a nawet miejskich. Budowa takiej odmiany już nie obniżała prestiżu wersji podstawowej, ...

10 Lis 2008, 18:52

Witam !

Skoro uważasz kolego że to dostaje się przez elektrykę to troszke dziwne jak dla mnie, raczej antena.
Radio (President Harry II) podłączone bezpośrednio do akumulatora, masa OK, antena swr 1.2.
Wskaźniki w radyjku reagują nawet na ruchy kierownicą (wspomaganie elektryczne) czyli to ewidentnie jest coś z autkiem.
Jak pisałem we wcześniejszych wątkach sprawdziłem 2 anteny i 3 radyjka, bez zmian i nadal pyrczy.
Teraz to chyba jedyny ratunek poszukać dobrego elektryka samochodowego i może on znajdzie przyczynę.
Dodam iż w sobotę byłem na serwisie Opla, niczego nie znaleźli, wszystko OK.

Pozdrawiam
Jano 76.
jano76
Nowicjusz
 
Posty: 5

10 Lis 2008, 19:00

u mnie te same objawy, znaczy sie "pyrczy" ;) pojechałem do fachowców dużego kalibru, co robią auta dla policji i straży, i mi powiedzieli, że nie ma szans żeby się tego pozbyć. Ja się pytam - jak to? A oni przytargali drugi akumulator podłączyli cały zestaw z niezależnego akumulatora i jak zapalił auto, dalej było to samo mimo, że radio było zasilane z niezależnego źródła. Jednym zdaniem - winowajcą jest układ zapłonowy. Utemperowałem odbiór pokrętłami i jest ok. słyszę dobrze na 3 km i to mi wystarcza. W sumie i tak bym skręcił te pokrętła, bo w godzinach szczytu to tego bełkotu nie dało by się słuchać.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

10 Lis 2008, 21:33

Tak samo zrobiłem ja, też "utęperowałem" swoje radyjko chociaż słyszę dalej niż 3 km i to zdecydowanie.
Teraz czeka mnie jeszcze wycieczka do elektryka samochodowego i to chyba moja ostatnia nadzieja, chociaż w ostateczności zawsze można zmienić autko :wink:
Dzisiaj dzwoniłem do jednego "znawcy" CB i też stwierdził że to wina autka.
Pożyjemy - zobaczymy co z tego przeglądu wyjdzie........... napiszę !

Pozdrawiam

Jano 76
jano76
Nowicjusz
 
Posty: 5